تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحصیل ۳۵۰ عضو هئیت علمی افغانستانی در دانشگاه‌های کشور

تحصیل ۳۵۰ عضو هئیت علمی افغانستانی در دانشگاه‌های کشورحسین سالار آملی معاون وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از همکاری ایران با دانشگاه های کشور افغانستان خبر داد و گفت: آمادگی داریم در راه رشد و بازسازی افغانستان، راه هایی جدید از جمله همکاری های دوجانبه و چندجانبه  از مسیر دوره های فنی و مهارتی و پارک های علم و فناوری باز کنیم.

وی ادامه داد: روابط بین دو کشور خوب و دوستانه است و امیدواریم این همکاری ها نهادینه و بهتر شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم از آمادگی کامل ایران برای کمک به توسعه علمی در افغانستان خبر داد و تصریح کرد: پیرو ملاقات های اخیر و سفرهای انجام گرفته، بر روی چهار محور اساسی شامل اعطای بورس به مربیان و اعضای هیئت علمی افغانستان، تبادل تجربیات در حوزه فنی و حرفه ای با افغانستان، تشکیل مجمع دانشگاههای ایران و افغانستان و ارائه تجربیات ایران به افغانستان در حوزه تضمین کیفیت و اعتبارسنجی توافق کرده ایم و انتظار داریم طرف افغانستانی، توجه بیشتری برای عملیاتی ساختن توافقات از جانب خود نشان دهد.

سالار آملی اضافه کرد: اخیرا حدود 350 نفر از اعضای هئیت علمی در مقطع دکتری از کشور افغانستان وارد کشور شدند  و پس از تحصیل در سطح اساتیدی به افغانستان بازگشته و تدریس خود را انجام می دهند. 

وی به همکاری با کشور افغانستان در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم ارتباط با مراکز علمی و طرح های دانشگاهی، هرچه بهتر صورت گیرد تا بتوانیم گسترش مناسبات بیشتری را میان این دو ملت داشته باشیم.

انتهای پیام/

ورود 350  عضو هئیت علمی از کشور افغانستان به ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحصیل ۳۵۰ عضو هئیت علمی افغانستانی در دانشگاه‌های کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..