تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لغو قرارداد ولوو و تام تام؛ سهم بیشتر گوگل در سیستم ناوبری خودرو

در پی لغو قرارداد برند تام‌تام تولیدکننده‌ی راهیاب ماهواره‌ای با خودروساز سوئدی ولوو، سهام این شرکت ۱۳ درصد کاهش یافت؛ گوگل به‌دنبال کسب سهم بیشتری در بازار ناوبری خودروها است.

سهام شرکت تام‌تام (TomTom) به علت لغو شدن قرارداد با ولوو، ۱۳ درصد کاهش یافت. این موضوع بار دیگر نگرانی‌ها در مورد ورود گوگل به نرم‌افزارهای ناوبری خودرو را بیشتر کرده است. ولوو در سال ۲۰۱۶ قراردادی با تام‌تام امضا کرد که در آن ارائه خدمات مکان و ناوبری محصولات این شرکت، از سال آینده تضمین می‌شد؛ اما تام‌تام به‌تازگی اعلام کرد که این قرارداد لغو شده است.

TomTom Volvo / تام‌تام ولوو

تام‌تام یک شرکت هلندی است که محصولات ترافیکی، ناوبری و نقشه‌برداری تولید می‌کند. این شرکت همچنین دوربین، ساعت ورزشی مجهز به GPS، سیستم‌های مدیریت ناوبری و محصولات مبتنی بر تشخیص مکان می‌سازد. تام‌تام در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد و در آمستردام مستقر است. محصولات این شرکت با ۴،۶۰۰ کارمند در سراسر جهان،در بیش از ۵۰ کشور به‌فروش می‌رسد؛ تام‌تام ۵۶ نمایندگی در ۳۷ کشور جهان دارد.

TomTom Volvo / تام‌تام ولوو

قراردادی که ماه گذشته بین گوگل و رنو (یکی دیگر از مشتریان تام‌تام) منعقد شد، به‌معنی کم‌رنگ شدن تام‌تام در بازار تولیدکننده‌های راهیاب ماهواره‌ای است. سقوط تام‌تام به جایگاه سوم در این بازار، باعث کاهش سود این شرکت می‌شود. به نظر می‌رسد که ولوو نیز به‌سمت گوگل متمایل شده است و غول فناوری دنیا به عنوان پیشرو در سیستم‌های نقشه‌برداری مدرن تبدیل می‌شود.

TomTom Volvo / تام‌تام ولوو

تحلیلگران معتقدند که کسب و کار خدمات ناوبری و نقشه‌برداری سه بازیکن اصلی دارد: تام‌تام، هیر (Here) و گوگل. اما به نظر می‌رسد که این بازار نسبت به گذشته، جذابیت کمتری برای تام‌تام دارد. سخنگوی ولوو در بیانیه‌ای قرارداد جدید با گوگل را تائید نکرد اما اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از نقشه‌های گوگل (گوگل مپ) در سیستم اطلاعاتی و سرگرمی نسل آینده محصولات خود استفاده کند. 

سیستم سرگرمی و اطلاعاتی گارمین/ garmin

مقاله‌های مرتبط:

درآمد خالص تام‌تام در سال جاری و قبل از اعلام لغو قرارداد با ولوو، حدود ۷۲ میلیون دلار برآورد می‌شود؛ این در حالی است که درآمد این شرکت طی سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار اعلام شد. علاوه بر این، با اینکه فروش دستگاه‌های ناوبری ماهواره‌ای سنتی با کاهش روبرو شده است، افزایش فروش این شرکت با ارائه مجوز به خودروسازان و مشتریانی محبوب مانند اپل و اوبر جبران شد. این شرکت همچنین چشم‌انداز درآمدی سالانه خود را برای سال آینده افزایش داده است. تام‌تام قصد دارد که تمرکز خود را روی ساخت نقشه‌های دیجیتالی مورد استفاده در فناوری خودران معطوف کند. 

هارولد گادین، مدیر عامل تام‌تام گفت:

رقابت تام‌تام با گوگل به مراحل حساسی رسیده است. علاقه شدیدی در بین شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در بخش خودروی خودران و مستقل وجود دارد که ارزش آن تقریبا ۸۰۰ میلیون دلار است. ما به‌دنبال سهم بیش‌تری از این بازار هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لغو قرارداد ولوو و تام تام؛ سهم بیشتر گوگل در سیستم ناوبری خودرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..