تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از مستندی با رویدادهای بهارستان تا مستند پرتره‌ای در جشنواره حقیقت

مستند «بهارستان خانه‌ی ملت» در دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی سینما حقیقت ثبت شد و خبری دیگر اینکه مستند «اومبرتو مائورو» در بخش پرتره این رویداد به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند بلند «بهارستان، خانه‌ی ملت» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی بابک بهداد، آماده نمایش شد.

این فیلم برای اولین نمایش عمومی، در دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ثبت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بابک بهداد که نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند است، در فیلم جدید خود روایتی از رویدادهای تاریخی- سیاسی میدان بهارستان تهران را به تصویر کشیده است.

عوامل تولید مستند ۷۵ دقیقه‌ای «بهارستان، خانه‌ی ملت» عبارتند از: پژوهشگر، فیلمبردار، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: بابک بهداد، صدا: استودیو فراز، صداگذار: آرش اسحاقی، نویسندگان گفتار متن: بابک بهداد و رضا نوری، گوینده: شهرام درخشان، مدیر تولید: جواد وطنی، دستیار کارگردان: سولماز افتخاری، عکاس: ساسان زالی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، در بخش مستندهای بلند جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

بابک بهداد متولد سال ۱۳۵۲ در تهران است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او ساخت آثاری چون نامه، در خانه‌ی پدربزرگ، نخل روز دهم، یادداشت‌های روزانه‌ی یک مسافر، چراغی که روشن شد، اسپندار و… به چشم می‌خورد.

مستند «اومبرتو مائورو» را در بخش پرتره‌ی سینماحقیقت ببینید

فیلم مستندی درباره‌ی «اومبرتو مائورو» فیلمساز پیشرو برزیلی، در بخش مستند- پرتره‌ی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند که محصول سال ۲۰۱۸ کشور برزیل است، زندگی «اومبرتو مائورو» که پیشگام سینمای برزیل و آمریکای لاتین بوده است را از طریق فیلم‌هایش روایت می‌کند.

این مستند که در واقع بزرگداشت «اومبرتو مائورو» است، توسط برادرزاده‌اش «آندره دی‌مائورو» کارگردانی شده است و در بخش کلاسیک جشنواره ونیز هم به نمایش درآمده است.

اومبرتو مائورو در فاصله سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۲ بیش از ۱۵ فیلم سینمایی را کارگردانی کرد. او با دومین فیلم خود «گنجینه‌های از دست رفته» برنده جایزه فیلم سال برزیل در سال ۱۹۲۷ شد.

ساخت فیلم Brasa Dormida در سال ۱۹۲۹ هم موفقیت مائورو را به عنوان یک کارگردان پیشرو برزیل تثبیت کرد.

او در سال ۱۹۳۶ به مؤسسه ملی سینمای آموزشی INCE ملحق شد که در آن زمان اداره دولتی فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی برزیل بود. وی در این مؤسسه صدها فیلم مستند را تهیه و کارگردانی کرد.

آخرین فیلم اومبرتو مائورو هم یک مستند با عنوان Carro de Bois بود که پس از ۲۲ سال دوری از سینما، در سال ۱۹۷۴ کارگردانی کرد.

وی در سال ۱۹۸۳ در زادگاهش ولتا گرانده برزیل درگذشت.

*دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از مستندی با رویدادهای بهارستان تا مستند پرتره‌ای در جشنواره حقیقت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..