تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوجوانان کم‌ خواب منتظر آلزايمر باشند

نوجوانان کم‌ خواب منتظر آلزايمر باشند

خبرگزاري آريا – نتايج يک بررسي جديد که توسط محققان دانشگاه پنسيلوانيا صورت گرفته، حاکي از آن است، نوجوانان کم‌خواب به ميزان قابل توجهي در معرض ريسک آلزايمر قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، نتايج يک بررسي جديد که توسط محققان دانشگاه پنسيلوانيا صورت گرفته، حاکي از آن است، نوجوانان کم‌ خواب در معرض ريسک آلزايمر قرار دارند.
پژوهشگران هشدار مي‌دهند، سال‌هاي نوجواني براي توسعه مغز بسيار مهم است و آنهايي که ساعت‌هاي خواب شبانه را پاي گوشي هدر مي‌دهند، به ميزان قابل توجهي بروز آلزايمر در خود را افزايش ‌مي‌دهند.
بررسي موش‌هاي آزمايشگاهي نشان داد، بين الگوي خواب نامنظم و بروز آلزايمر ارتباط مستقيم وجود دارد.
محقق ارشد اين مطالعه از دانشگاه پنسيلوانيا مي‌گويد: «کيفيت و کميت خواب مي‌تواند به طور کاملا بر سلامتي افراد تأثير گذارد؛ از باروري تا استرس و سرطان همه و همه بستگي به الگوي خواب دارد».
به گفته محققان، در حال حاضر ۵ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر در آمريکا دچار آلزايمر هستند و پيش‌بيني مي‌شود اين بيماري به ميزان قابل توجهي ميانسالان را در سال‌هاي آتي درگير خود کند.
کارشناسان بهداشتي مي‌گويند: «آلزايمر ششمين عامل مرگ و مير در آمريکا است؛ ضمن اينکه افراد مبتلا به آن ميلياردها دلار هزينه بر دوش دولت مي‌گذارند».
در سال ۲۰۰۶ ميلادي ۲۶ ميليون و ششصد هزارنفر در جهان به اين بيماري مبتلا بودند و پيش‌بيني مي‌شود که در سال ۲۰۵۰ ميلادي از هر۸۵ نفر يک مبتلا به آلزايمر وجود داشته باشد.
داد‌ه‌ها بيانگر آن است، پنج درصد از جمعيت ۶۵ ساله و بالاتر به بيماري آلزايمر متوسط تا شديد مبتلا هستند و اين در حاليست که ۱۰ تا ۱۵ درصد سالمندان در همين گروه سني از بيماري آلزايمر خفيف رنج مي‌برند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوجوانان کم‌ خواب منتظر آلزايمر باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..