تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید نانونیوزوم‌های حاوی عصاره زنجبیل برای مقابله با سرطان

تولید نانونیوزوم‌های حاوی عصاره زنجبیل برای مقابله با سرطانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زنجبیل از زمان‌های دور مورد مصرف قرار می‌گیرد و در طب سنتی کشور‌های مختلف نقش مهمی داشته است و خانواده زنجبیل به عنوان گیاه دارویی شناخته می‌شوند. به طوریکه در ایران باستان هم این گیاه با نام ژنگویر شناخته شده بود و کاربرد‌های بسیاری داشت که از ایران و کشور‌های عربی به سمت غرب هم فرستاده شد. خانواده زنجبیل شامل ۴۷ جنس و ۱۴۰۰ گونه است که این گیاه ترکیبات شیمیایی مختلفی برای موارد درمانی دارد.

مصرف گیاه زنجبیل به طور چشمگیری در رژیم غذایی رو به افزایش است به طوریکه یکی از ترکیبات شیمیایی آن دارای اثرات ضدعفونی، ضدباکتری، تب‌بر، ضد تومورزایی، ضد رگ‌زایی تومور‌ها هستند. انواع بررسی‌های آزمایشگاهی اثر عصاره زنجبیل در کاهش لیپیدها، درمان آرتروز جلوگیری از تهوع را ارزیابی کرده‌اند.

در مطالعه‌ای مصرف خوراکی زنجبیل در متابولیت‌های موجود در پلاسمای خون اندازه‌گیری شد و نتایج به دست آمده آن مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که در این حالت مولکول‌های آ‌نتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی دفع می‌شوند یا مولکول‌های مؤثر در درمان سرطان کارایی کمی دارند.

استفاده از نانوتکنولوژی به صورت هدفمند باعث می‌شود این خاصیت‌ها افزایش یابد. نیوزوم‌ها حامل‌هایی هستند که از خود تجمعی غیر یونی در محیط آبی شکل می‌گیرند و ساختار دولایه محصولی را ایجاد می‌کنند. در این تحقیق با استفاده از روش استخراج عصاره زنجبیل روش مقابله با سرطان روده بزرگ بررسی شده است.

پس از بررسی‌ها، نتایج نشان داد که اندازه ذرات حاوی عصاره زنجبیل بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نانومتر و بار الکتریکی ذرات نانونیوزوم حاوی عصاره زنجبیل برابر با منفی ۱۰ میلی‌ولت نشان داده شده که این مقدار برای نیوزوم‌های بدون عصاره زنجبیل منفی ۵ میلی‌ولت بود. بررسی خواص بیولوژی ذرات نیوزوم حاوی عصاره زنجبیل با عصاره غیر نیوزوم در ارتباط با کنترل تکثیر سلول‌های سرطان روده بزرگ دره سلولی انجام گرفت و اثر عصاره زنجبیل بر روی سلول‌های سرطان روده را نشان داد. به این صورت که طی مدت ۲۴ ساعت در غلظت ۳۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر ۵۰ درصد بازدارندگی پس از اضافه کردن نیوزوم‌های حاوی عصاره زنجبیل به محیط کشت سلول‌ها نشان داد و در مدت ۴۸ ساعت نیوزوم‌های حاوی عصاره زنجبیل در غلظت ۱۵۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر ۵۰ درصد بازدارندگی نشان داد.

در این تحقیق در مدت ۲۴ ساعت برای عصاره زنجبیل در غلظت ۸۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر به دست آمد این در حالی است که این مقدار برای ذرات نیوزوم در غلظت ۳۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیر به دست آمده است. نتایج نشان می‌دهد ۵۰ درصد میزان مرگ و میر سلول‌های سرطانی با استفاده از عصاره زنجبیل برای رسیدن به تقریبا بیش از دو برابر ذرات نیوزوم در ۲۴ ساعت و بیش از سه برابر در ۴۸ ساعت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید نانونیوزوم‌های حاوی عصاره زنجبیل برای مقابله با سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..