تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند+ تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند مقامات ترکیه در تحقیقات مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالفِ عربستانی، هویت پنج مظنون را مشخص کرده‌اند که همه آنان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در ارتباط بوده‌اند.

به نوشته نیویورک تایمز، یکی از آن‌ها از دست‌اندرکاران دفتر محمد بن سلمان و دیگری نیز پزشک متخصص پزشکی قانونی با پست رده بالا در وزارت کشور عربستان است. سه مظنون دیگر نیز با تیم امنیتی شاهزاده عربستانی مرتبط بوده‌اند.

یکی از مظنون‌ها «ماهر عبدالعزیز مطرب» است که در سال ۲۰۰۷ به عنوان دیپلمات در سفارت لندن بوده است. دیگران نیز «عبدالعزیز محمد الحساوی»، «ثائر غالب الحربی»، «محمد سعد الزهرانی» و دکتر «صلاح التبیجی» نام دارند.

تصاویری از «ماهر مطرب» که ولیعهد سعودی را در سفرهای مختلف همراهی کرده استمظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند

مظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند

مظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند

مظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند

به نوشته نیویورک‌تایمز، یکی از افراد مظنون به دست داشتن در قضیه خاشقجی، محمد بن سلمان را در سفر به پاریس و مادرید و دیگری او را در سفر اخیر به آمریکا همراهی کرده است.

ارتباط مستقیم و آشکار مظنونین با ولیعهد سعودی روایت کشته شدن خاشقجی طی یک عملیات «خودسرانه» را تضعیف و پذیرش تبرئه آنان را دشوار می‌کند.

بر اساس این گزارش، ۱۵ سعودی مظنون که به طرز مشکوکی وارد کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند همگی از افسران، جاسوسان و کارمندان حکومتی سعودی بوده‌اند و ارتباط ۹ نفر آن‌ها با ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی سعودی برای این روزنامه ثابت شده است.

با وجود این شواهد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیرا مدعی شده است که قتل خاشقجی ممکن است کارِ "قاتلان خودسر" باشد و افرادی بدون اطلاع سران حکومت سعودی او را به قتل رسانده باشند.

ترامپ شب گذشته (سه‌شنبه) نیز در یک مصاحبه دیگر اتهامات علیه عربستان سعودی درباره قتل این روزنامه‌نگارِ منتقد را "اثبات نشده" دانست.

خاشقجی از روز دوم اکتبر (10 مهر) که برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، دیگر نه هرگز دیده شده و نه صدایی از او شنیده شده و تمام گمانه‌زنی‌های دو هفته اخیر نیز حاکی از قتلِ سازماندهی‌شده او به دست حاکمیت عربستان است.

مقامات ترکیه‌ای می‌گویند نوار صوتی ضبط‌شده‌ای دارند که ثابت می‌کند او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول پس از شکنجه شدن، کشته شده و جسد او برای انتقال به بیرون از ساختمان، قطعه قطعه شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..