تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صحرانورد: رسالت ما دفاع از قره‌باغ همچون سایر سرزمین‌های اسلامی است/ ابراهیمی: قره‌باغ متعلق به جهان اسلام است

ساعت: 20:36 منتشر شده در مورخ: 1397/07/25 شناسه خبر: 1419707

گزارش آناج از نشست "مقابله با اشغال و تروریسم" در اردبیل؛

صحرانورد گفت: رسالتی که ما داریم چنان که از سایر سرزمین های اسلامی دفاع می کنیم باید از قره باغ نیز که جزئی از خاک اسلام است دفاع کنیم و این امر نیز مستلزم حرکتی از سوی خود دولتمردان آذربایجان می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: نشست بین المللی " مقابله با اشغال و تروریسم " با تاکید بر اشغال قره باغ با حضور هیئتی از جمهوری آذربایجان و میهمانان داخلی روز سه شنبه راس ساعت در سالن کنفرانس هتل کوثر اردبیل برگزار گردید.در این نشست عاکف نقی، رییس سازمان آزادی قره باغ، علی علی اف رییس حزب شهروند و توسعه آذربایجان ، ایلقار علی اف معاون سازمان آزادی قره باغ ، اکبر باقروف استاد شرق شناسی ، ذوالفقار حسین زاده سردبیر سایت “مدراتور”الدنیز قلی یو رییس اتحادیه روشنفکران جمهوری آذربایجان،روشن احمدلی رییس جنبش مقاومت اسلامی آزادی قره باغ و الشاد پاشاسوی، عضو هیات تحریریه روزنامه ” ینی مساوات”حضور داشتند.

رسالت ما دفاع از قره باغ همچون سایر سرزمین های اسلامی است

در ابتداء این مراسم بهنام صحرانورد استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه قفقاز با خوشامدگویی به مهمانان خارجی و داخلی، با آرزوی اینکه،چنین نشست ها پلی در جهت ریشه کن شدن پدیده شوم تروریسم و اشغال در منطقه بلاخص در قره باغ که جزئی از خاک اسلام است و ما مسلمانان باید با تکلیف بر این امر از مظلومین حمایت کنیم افزود:قره باغ خاک اسلام است و در این زمینه مقام معظم رهبری فرموده اند؛هرکس در این منطقه(قره باغ)در مقابله با دشمن جان خود را از دست بدهد شهید بحساب می آید و این امر نشانگر آن است که قره باغ به چه میزانی برای ما ایرانیان اهمیت دارد که رهبر ما از این تعبیر استفاده می کند .

صحرانورد گفت: رسالتی که ما داریم چنان که از سایر سرزمین های اسلامی دفاع می کنیم  باید از قره باغ نیز که جزئی از خاک اسلام است دفاع کنیم و این امر نیز مستلزم حرکتی از سوی خود دولتمردان آذربایجان می باشد.

وی تصریح کرد؛چنانچه جمهوری اسلامی ایران از مردم و حکومت جمهوری آذربایجان در جنگ با قره باغ با تمامی قوا حمایت کرد هم اکنون نیز آماده هستیم هر زمان که بخواهند، حمایت مادی و معنوی خود را در صورت اراده سیاسی دولتمردان آن کشور در جهت بازپس گیری قره باغ صورت می دهیم.

موضوع قره باغ باید یکی از مسایل مهم و اساسی جهان اسلام مانند مسئله فلسطین باشد

در ادامه این نشست عاکف نقی،رییس سازمان آزادی قره باغ با تقدیر از برگزارکننده گان این نشست بلاخص آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:ما همه با هم برادریم و همیشه باید در کنار هم باشیم، امروز ترور و اشغالگری برای تمام بشریت یک خطر بوده و یکی از مناطق که در آن اشغالگری از گذشته بوده قره باغ است که باید در این زمینه بدنبال یک راه حل باشیم.

وی افزود؛ما هم اکنون به عینه از سوی ارمنستان اشغالگری، ترور و تجاوز را می بینیم پس به همین جهت  اگر در دنیا از اشغالگری صحبت می گردد باید از اشغال قره باغ نیز صحبت شود، چنانچه در فلسطین نیز می بینیم آنان از سوی رژیم صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفته اند این مسایل باید بصورت آشکارا به گوش تمامی جهانیان رسانده و  محکوم گردد، ما باید در هرحال اشغالگری را محکوم  و با آن مقابله نماییم و اگر این کار را صورت ندهیم این اشغالگری ادامه خواهد یافت.

عاکف نقی گفت:غربی ها به عمد به دنبال تخریب اسلام هستند و این نیز در جهت کاهش نفوذ اسلام در دنیا است زیرا می بینند دین اسلام روز به روز در جهان رو به گسترش است و این امر برای آنها یک خطر بزرگ بحساب می آید.

رییس هئیت آذربایجانی در ادامه افزود؛موضوع قره باغ باید یکی از مسایل مهم و اساسی جهان اسلام مانند مسئله فلسطین باشد و ما نیز در تلاش هستیم تا این امر محقق گردد.

وی افزود:حل مشکلات جهان اسلام نظیر فلسطین، یمن، قره‌باغ،سوریه و.. تنها با وحدت و همکاری مسلمانان حل شدنی است و این مشکلات راه حلی جزء این ندارد.

وی در پایان افزود: تنها راه حل پایان مناقشه قره باغ و سایر بلاد اسلامی اتحاد کشورهای مسلمان از جمله کشورهای منطقه است و انشاالله با نشانه های که وجود دارد این امر در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

قره‌باغ نه تنها متعلق به جمهوری آذربایجان بلکه متعلق به جهان اسلام است

ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی دیگر سخنران مراسم نیز اظهار داشت:‌ امروزه شاهد انجام حوادث تروریستی مختلف در دنیا مختلف جهان از جمله آسیا، اروپا و آمریکا و سایر مناطق هستیم که هدف از این عملیات تروریستی ترساندن، ایجاد دلهره و تسلط و سروری بر مردم است. ولی پشتیبانی از این عملیات تروریستی و اشغالگری توسط قدرت‌های جهانی دلیل عمده توسعه و انجام حرکت‌های تروریستی است.

وی افزود: قره‌باغ را ارمنستان اشغال کرد ولی باید ببینیم پشتیبان و حامی ارمنستان برای تجاوز به منطقه‌ای از دنیای اسلام کدام کشورها و قدرت‌های جهانی است چرا که اگر بخواهیم با تروریست و حوادث از این قبیل مقابله کنیم باید منشا و پشتیبان آنها را بشناسیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه همفکری و تبادل نظر برای آزادی قره‌باغ باید به صورت متعدد و مداوم انجام شود تصریح کرد: قره‌باغ نه تنها متعلق به جمهوری آذربایجان بلکه متعلق به تمامی انسانیت و دنیای اسلام است که اشغال این منطقه تضییع حقوق انسانیت است.

ابراهیمی بیان کرد: برگزاری این نشست‌های بین‌المللی برای همکاری و همفکری در این زمینه و چگونگی نجات قره‌باغ مهم بوده ولی نه تنها سالی یک بار بلکه باید در تمامی طول سال و نیز در مدرسه و تمامی مراکز آموزشی این موضوع تبیین شده و جوانان و نوجوانان با پشت پرده اشغال یک منطقه از دنیای اسلام آشنا شوند.

وی افزود: اشغالگری از حادثه تروریستی بدتر بوده و در منطقه قره‌باغ چندین سال است که این حادثه تروریستی ادامه دارد که امیدواریم با وحدت دنیای اسلام هر چه زودتر شاهد آزادی قره‌باغ باشیم.

چنانکه تجاوز اسرائیل به فلسطین تجاوز به خاک اسلام بوده تجاوز ارمنی‌ها به قره‌باغ نیز مصداق این امر است

روشن احمدلی رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ که سخنران بعدی نشست بود عنوان کرد‌: از روحانیون و عالمان تقاضا داریم در سخنرانی‌های خود در بین امت مسلمانان در کنار اشاره به حوادث تروریستی و اشغالگری‌ها در کشورهای منطقه قره‌باغ را نیز فراموش نکرده و در سخنرانی‌های خود به آن اشاره کنند.

رییس جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ  تصریح کرد: همان طور که تجاوز اسرائیل به فلسطین و قدس شریف تجاوز به خاک اسلام بوده و آن را محکوم می‌کنیم تجاوز ارمنی‌ها به خاک قره‌باغ نیز درست مصداق این موضوع بوده و برای آزادی قره‌باغ تا آخر عمر تلاش می‌کنیم که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک کشور دوست و برادر در کنار جمهوری آذربایجان است.

احمدلی بیان کرد: استان اردبیل نیز به نوبه خود دلسوز و دوست و یاور جمهوری آذربایجان بوده و ما همیشه از رهنمودهای آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل در این رابطه بهره‌مند بودیم که به معنای واقعی دلسوز قره‌باغ و دنیای اسلام هستند.

ترامپ به ارمنستان توجه خاصی دارد و نخست وزیر جدید ارمنستان، پاشنیان نیز مهره آمریکا است

 محمدرضا کفاش پژوهشگر و کارشناس مسایل قفقاز به عنوان آخرین سخنران مراسم گفت: در مورد قره باغ چند مورد اشتباه صورت گرفته است، که یکی از آن ها قبول آتش بس از سوی جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی بود. قبول آتش بس زمانی اتفاق افتاد که بیش از ۲۰ درصد از خاک جمهوری آذربایجان اشغال شده بود.

وی افزود: دومین اشتباه این بود که دولت جمهوری آذربایجان واسطه گری گروه میسنک را برای میانجگری قبول کرد که خود این یک اشتباه بزرگ دیگر به شمار می آمد. زیرا این سه کشوری که ریاست گروه مینسک را برعهده دارند (آمریکا،روسیه و فرانسه) و بقیه کشورهای عضو این گروه همه شان مسیحی هستند و هیچ کشور مسلمانی در این گروه وجود ندارد، و این طبیعی است که آنها طرفدار ارمنستان مسیحی باشند. بنابراین شاهدیم که گروه مینسک تاکنون هیج گامی را برای بازگرداندن منطقه قره باغ به ترکیب جمهوری آذربایجان برنداشته است.

دکتر کفاش در ادامه تاکید کرد: دولت آذربایجان باید آگاه باشد تا در آینده در مخمصه های این چنینی گرفتار نشود، هم اکنون ترامپ که قدرت را در آمریکا بر عهده دارد به ارمنستان توجه خاصی دارد و نخست وزیر جدید ارمنستان پاشنیان نیز مهره آمریکا است. به عبارت دیگر ارمنستان در شرایط فعلی به دامن آمریکا افتاده است.

آمریکاییها می خواهند نیروی نظامی خود را در قره باغ مستقر نمایند و عربستان سعودی و اسرائیل اشغالگر حامی این طرح هستند

دکتر کفاش افزود:آمریکاییها می گویند طرحی در قفقاز دارند که به قره باغ مربوط می شود. در واقع آنها می خواهند نیروی های نظامی خود را در قره باغ مستقر نمایند و در این زمینه عربستان سعودی و اسرائیل اشغالگر نیز از این طرح حمایت می کنند، آمریکا با این کار می خواهد به مرزهای ایران و روسیه نزدیک شود و با تثبیت خود در آن جا (قره باغ) به اهداف خود دست یابد. به همین دلیل دولت آذربایجان باید با استفاده از پتانسیل دولت های اسلامی و اراده ملی خود و با به اتکا به مردم کشورش به دنبال بازپس گیری سرزمین های اشغالی باشد.

پژوهشگر مسایل قفقاز همچنین اظهار داشت: صرفا با خرید سلاح دولت آذربایجان نمی تواند به هدف خود برای آزادسازی قره باغ دست یابد، زیرا کار اصلی را باید مردم مسلمان آذربایجان و با کمک  دیگر کشورهای اسلامی انجام دهند.

وی در ادامه به مخالفت و کارشکنی دولت های ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای برگزاری نشست ها و همایش های بین المللی از جمله این نشست اشاره کرد و گفت: ارمنستان مخالف نشست های این چنینی است زیرا این قبیل کارها به نفع او نیست و این یک امر طبیعی است، ولی من در تعجبم که چرا دولت آذربایجان به مخالفت با  نشست های این چنینی و مردمی برخاسته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صحرانورد: رسالت ما دفاع از قره‌باغ همچون سایر سرزمین‌های اسلامی است/ ابراهیمی: قره‌باغ متعلق به جهان اسلام است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..