تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۶ هزار شغل در حوزه فرهنگ و هنر پیش بینی شده /ایجاد گذرگاه های فرهنگی در کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ سیدعباس صالحی دیشب در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان گلستان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهار کرد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی نماد فرهنگی این استان است که نیازمند تعمیرات است و  امروز 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که تا هفته آینده، این اعتبار به استان اختصاص داده می‌شود و کار تعمیر آغاز می‌شود.

وی سهم فرهنگ از بودجه کشور را ناچیز خواند و افزود:  حدود 76 درصد از بودجه کل کشور در چهار حوزه رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و امنیت هزینه می‌شود. سهم فرهنگ از این بودجه که حوزه‌های دیگری همچون تربیت‌بدنی، گردشگری و سایر امور و بخش‌های فرهنگی را شامل می‌شود، که در سال 97  2.52 درصد و سهم اداره فرهنگ و ارشاد و ادارات تابعه از این میزان 26 درصد است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افزایش بودجه حوزه فرهنگ و هنر را مطالبه می کنیم،  تصریح کرد: باید تلاش کنیم علاوه منابع دولتی و عمومی از سرمایه‌ گذاری‌های بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز بیش از 300 هزار دانشجو در حوزه هنر در کشور داریم که یکی از ظرفیت‌های بزرگی جامعه هنر است.

صالخی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود کسب و کار فرهنگی در کشور انجام شده است. 100 سینما در کشور ساخته شد و امسال 100 سینما با مشارکت بخش خصوصی در کشور ساخته خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت از مشاغل فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها برای فعالیت در این حوزه‌ها گفت:  در بودجه امسال 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 16 هزار شغل در حوزه فرهنگ و هنر پیش‌بینی شده است که میانگین تسهیلات پرداختی 130 میلیون تومان است. سهم استان‌هایی مانند گلستان که برخورداری کمتری دارند را از این تسهیلات افزایش می‌دهیم.

وی افزود: گذرهای فرهنگ و هنر برای اهالی هنر اشتغال ایجاد می کند. خیابان های فرهنگ و هنر را در برخی شهرها ایجاد و خانه های میراث فرهنگی را به خانه فرهنگ و هنر تبدیل کرده ایم و می خواهیم این طرح در کل کشور بخصوص در گلستان با این مراکز تاریخی و فرهنگی اجرا شود.

صالحی درباره موضوعاتی که در سفرهای استانی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امروز در 10 استان مجموعه اعتبارات تفاهم نامه هایی بین  بیش از 500 میلیارد تومان برای برنامه ای سه ساله تدوین شده است و در گلستان بیش از 43 میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد کرده ایم که کمک به موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی کانون‌های مساجد ، کمک به بهسازی و تجهیز سینما ها و مارکز هنری و برگزاری نمایشگاه ها، ایجاد خانه هنرمندان و ..غیره ذیل این تفاهنامه قرار گرفته اند.

صالحی گفت: جشنواره ویژه عکس محیط زیست، جشنواره موسیقی، مد و لباس اقوام و انجمن های ادبی توجه ویژه ای را خواهیم داشت تا در استان گلستان که ظرفیت بالایی در این حوزه دارد و کمک به احیاء آن در استان می شود کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول در حوزه مطبوعات و نشر گفت: از کلاس ها و کارگاه در حوزه رسانه و مطبوعات حمایت می کنیمم.شبکه توزیع کاغذ تشکیل شده تا نیازهای حوزه چاپ و نشر برطرف شود.

صالحی ادامه داد: تنها کاغذ در میان 25 قلم کالاهای اساسی قرار گرفته است که با ارز دولتی محاسبه می شود و این در فضای اقتصادی  الان خوب است.

وی با اشاره به آگهی‌های مطبوعاتی ومشکلات آن دراستان گلستان تاکید کرد: سهم آگهی‌های مطبوعات استان گلستان در سال 96 و ششماه نخست سال جاری 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.مشکلاتی وجود دارد اما حل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: تلاش می کنیم در رتبه‌بندی رسانه‌ها، استان گلستان را جز استان‌های غیربرخوردار قرار دهیم  تا بتوانیم مشکلات موجود در این حوزه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۶ هزار شغل در حوزه فرهنگ و هنر پیش بینی شده /ایجاد گذرگاه های فرهنگی در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..