تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معترضان دانشگاه آزاد بجنورد پس از ۲۹ مهر تعیین تکلیف می شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصر اترک ، رجبعلی وثوقی، رئیس دانشگاه آزاد بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی 98-97 ثبت نام از دانشجویان اصلی قبول شده در رشته های مختلف دانشگاه آزاد واحد بجنورد انجام شد که  در رشته مامایی و پرستاری این دانشگاه بدلیل پر نشدن تمام ظرفیتها با صندلی خالی مواجه شدیم.

به گفته وثوقی، بنابر اعلام بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کشور به واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور اجازه ثبت نام از دانشجویان ذخیره در تاریخ 12 و 13 مهر ماه جاری برای پر کردن صندلی های خالی دانشگاه آزاد داده شد.

وی عنوان کرد: بر اساس این بخشنامه، فراخوان برای ثبت نام از قبول شدگان ذخیره اعلام شد که در تاریخ 12 و 13 مهر ماه جاری ثبت نام از این قبول شدگان ذخیره برای رشته های پرستاری و مامایی در واحد دانشگاه آزاد نیز انجام شد.

وی گفت: در تاریخ 14 و 15 مهر ماه جاری نیز شماری دیگر از قبول شدگان ذخیره ای، در رشته های مامایی و پرستاری به این دانشگاه بابت ثبت نام مراجعه کردند که رتبه قبولی آنها از رتبه قبولی ذخیره های ثبت نام شده در تاریخ 12 و 13 مهر ماه جاری بالاتر بود.

وثوقی افزود: دلیل مراجعه دیرتر این قبول شدگان ذخیره برای ثبت نام این بود که راه آنها دور بوده است.

وی گفت: مسئله را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کشور انعکاس دادیم هر چند همانند این مسئله در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد کشور نیز رخ داده بود.

وی اعلام کرد: سازمان مرکزی پس از اینکه رتبه های قبول شدگان ذخیره ای که ثبت نام کرده بودند و یا قصد ثبت نام را داشتند را ارزیابی کرد،  پاسخ داد که قبول شدگانی باید ثبت نام شوند که بالاترین رتبه را دارند.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد گفت: با توجه به اینکه رتبه قبول شدگان ذخیره در رشته های مامایی و پرستاری در این دانشگاه که در تاریخ 14 و 15 مهر ماه جاری برای ثبت نام مراجعه کرده بودند بالاتر از رتبه قبول شدگان ذخیره ثبت نام شده در تاریخ 12 و 13 مهر ماه جاری بود، بنابراین بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بجنورد ما موظف شدیم از قبول شدگان ذخیره ای با رتبه بالاتر ثبت نام کنیم.

وی افزود: در همین راستا، قبول شدگان ذخیره ای در رشته های مامایی و پرستاری که در تاریخ 12 و 13 مهر ماه جاری ثبت نام کرده بودند با این بخشنامه ریزش شدند حال آنها به این مسئله معترض هستند و حتی آنان برای اعلام اعتراض خود در جلوی درب فرمانداری تجمع کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد این معترضان 14 نفر، هشت نفر  ذخیره  رشته پرستاری و شش نفر ذخیره در رشته مامایی هستند، گفت: آنان ثبت نام در ظرفیت ذخیره ای این دانشگاه را حق خود می دانند و می گویند که ما در مهلت اعلام شده به موقع برای ثبت نام مراجعه کردیم.

وثوقی تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کشور، تا تاریخ 29 مهر ماه جاری باید از قبول شدگان ذخیره که دارای بالاترین رتبه قبولی هستند ثبت نام به عمل آید می بایست منتظر بمانند تا پس از ثبت نام، راهکاری برای تعیین تکلیف این معترضان به واحدهای دانشگاه آزاد استان ها ابلاغ شود.

در عین حال، وی با بیان اینکه اگر ظرفیت کامل صندلی های خالی با انجام ثبت نام در 29 مهر ماه جاری تکمیل نشود، از این دانشجویان معترض ثبت نام به عمل می آید، یادآور شد: پس از تاریخ 29 مهر ماه جاری درصورتیکه این قبول شدگان ذخیره، ثبت نام نشوند تمامی هزینه هایی که برای ثبت نام به حساب دانشگاه واریز کرده اند به آنان بازگردانده می شود.

وی افزود: حتی درصورتیکه کتابی نیز خریداری کرده اند هزینه کتاب به آنان باز پس داده می شود.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد همچنین بیان کرد: آنان درصورتیکه بخواهند تغییر رشته بدهند و در رشته های بدون کنکور این دانشگاه ثبت نام کنند، ثبت نام از آنان به عمل می آید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معترضان دانشگاه آزاد بجنورد پس از ۲۹ مهر تعیین تکلیف می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..