تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه های یائسگی بر روی پوست را چطور برطرف کنیم؟

 در دوران یائسگی بدن خانم ها دچار تغییرات زیادی می شود که در این میان پوست آنها نیز دچار این تغییرات خواهد شد که در ادامه به چند نکته مهم در مورد مراقبت از پوست در دوران یائسگی اشاره می شود

مراقبت از پوست در زمان یائسگی چگونه است؟

عقل،م نطق و اعتماد به نفس شما با افزایش سن بیشتر خواهد شد، اما این وسئله در مورد سطح برخی هورمون ها صدق نمی کند. در دوره یائسگی پایین بودن سطح استروژن تاثیر چشمگیری بر روی پوست می گذارد. استروژن کمتر باعث می شود پوست نازک تر شده، شل شود و چروک های زیادی روی آن نمایان شود. خوشبختانه با مراقبت های خاص دوران یائسگی از پوست می توانید تاثیرات منفی مربوط به کاهش سطح استروژن را بهبود بخشید. 

بیشتر بدانید : علایم یائسگی که می گوید شما در حال ورود به دوران یائسگی هستید

پوست در دوران یائسگی 
زنان خوشحال

یائسگی منجر به تغییرات پوستی می شود. بدن ساخت کلاژن مورد نیاز را متوقف می کند. شما مقداری از چربی زیر پوست خود را از دست می دهید و خاصیت ارتجاعی پوست کم می شود. این مسئله که با خشکی پوست ناشی از تغییرات هورمونی همراه است، ممکن است منجر به افتادگی پوست شود، به ویژه در مناطقی مانند گردن، اطرف فک و گونه ها و خطوط نازک و چین و چروک هایی نیز نمایان می شود. اغلب خطوط و چین و چروک هایی که در دوران یائسگی ظاهر می شوند در قسمت بالای لب و اطراف ابروها مشاهده می شوند. 

پاکسازی پوست 
شستن صورت,پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یک گام مهم در امر مراقبت از پوست است، به ویژه اگر در سنین بالا هستید. با افزایش سن و خشک شدن پوست، استفاده از مرطوب کننده بیشتر برای پوست موثر خواهد بود. به علاوه بسیار مهم است که از یک پاک کننده مناسب برای پوست های خشک استفاده کنید. بنابراین به جای پاک کننده های حاوی کف یا ژل به دنبال پاک کننده کرم دار باشید تا به اندازه کافی به پوست شما آبرسانی شود. 

آبرسانی به پوست و اهمیت فوق العاده بالای آن 
کرم زدن به دست,آبرسانی به پوست

بعد از یائسگی پوست شما خشک تر می شود، چرا که غدد چربی مانند قبل فعال نیستند. بهتر است با مرطوب کننده های قوی تر آبرسانی به پوست را جدی تر انجام دهید، از دوش گرفتن های طولانی با آب داغ اجتناب کنید و بعد از حمام تا زمانی که پوست هنوز رطوبت آب را در خود دارد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این مسئله به شکل موثرتری به پوست آبرسانی می کند. 

در دوران یائسگی همچنان به ضد آفتاب احتیاج دارید 
زنی در ساحل

گرچه سرطان پوست در نتیجه میزان نور آفتابی است که در سنین 20 تا 40 سالگی دریافت نموده اید، اما در دوران یائسگی هم برای محافظت از پوست خود همچنان به ضد آفتاب نیاز دارید. در این دوران محافظ های طبیعی پوست نسبت به گذشته کمتر است. بنابراین حتما از ضد آفتابی دارای حداقل SPF 30 استفاده کنید. 

چرو کهای پوستی را به حداقل برسانید 
کرم دور چشم

با رسیدن به سن یائسگی طی سالیانی که در معرض نور آفتاب قرار گرفته اید و همچنین تغییرات هورمونی دوران یائسگی چین و چروک هایی روی پوست خود مشاهده می کنید. با افزایش سن و کاهش سطح هورمون های بدن، پوست کیفیت خود را از دست داده و چین و چروک های آن بیشتر خواهند شد. 

زمانی که پوست شما خشک است، چین و چروک ها بیشتر به چشم می آیند. توصیه می شود حتما هر روز از کرم مرطوب کننده بر روی صورت، اطراف فک و روی پوست گردن خود استفاده کنید و به دنبال محصولاتی باشید که با چین و چروک ها و خطوط نازک روی پوست مبارزه می کنند و به درخشندگی بیشتر پوست کمک می کنند. 

لکه های ناشی از افزایش سن را برطرف کنید 
لایه برداری,کرم لایه بردار

لکه های پوستی ناشی از افزایش سن که بر روی صورت، قفسه سینه و دست ها نمایان شده، در دوره یائسگی آشکارتر می شوند. با استفاده هر روز از کرم ضد آفتاب از بروز این لکه ها پیشگیری کنید. اگر این لکه ها را روی پوست خود مشاهده می کنید، با لایه بردارهای مناسب که سلوله ای مرده را از روی پوست برمی دارند، می توانید این لکه ها را برطرف کنید. استفاده از محصولات روشن کننده در رفع این لکه ها موثر است. 

مراقب پوست دست های خود باشید 
یواشکی دید زدن

پشت دست ها ممکن است در دوران یائسگی رطوبت، کلاژن و چربی خود را از دست بدهند. خشکی پشت دست باعث می شود رگ ها بیشتر به چشم بیایند و دست ها استخوانی تر به نظر برسند. برای بهبود این وضعیت به طور مرتب از مرطوب کننده برای پشت دست خود استفاده کنید. به علاوه از پوست دست ها در مقابل نور خورشید هم محافظت کنید و در زمان انجام کارهای داخل خانه از دستکش استفاده کنید. 

آنتی اکسیدان مصرف کنید 
زنی در حال خوردن فلفل

کلاژن باعث جوانی و سفتی پوست می شود. با کاهش سطح استروژن کلاژن هم در پوست کاهش پیدا می کند. خوردن غذاهای حاوی آنتی اکسیدان به تقویت پوست از داخل کمک می کند. توصیه می شود میوه های رنگی و سبزیجات بیشتر بخورید. میوه ها و سبزیجات رنگی دارای خواص زیادی هستند. 

سویا بیشتر مصرف کنید 
سویا،توفو

سویا سرشار از ایزوفلاوون Isoflavones  است که یک محصول گیاهی است و به نظر می رسد در بدن شبیه به استروژن عمل می کند. ایزوفلاوون به بهبود تغییرات پوستی ناشی از افزایش سن کمک می کند. متخصصین معتقدند مصرف 50 میلی گرم ایزوفلاوون در روز علاوه بر تاثیری که بر پوست دارد، به روش های دیگر هم به خانم ها کمک می کند. 

اضطراب تان را کاهش دهید

استرس منجر به خشکی و حساسیت بیشتر پوست می شود. به علاوه استرس منجر به بروز شرایطی به نام پسوریازیس می شود. به علاوه زمانی که مضطرب هستید، شرایط پوستی خود را فراموش می کنید. توصیه می کنیم یوگا، مدیتیشن و سایر تکنیک های کاهش دهنده اضطراب را امتحان کنید. 

ورزش کنید 

ورزش مزیت هایی بیشتر از تون عضلانی دارد. ورزش کردن به دو طریق به بهبود وضعیت پوست هم کمک می کند. اول اینکه ورزش کردن استرس را کاهش می دهد. دوم اینکه به بهبود گردش خون کمک می کند که این امر باعث شادابی و سلامت پوست می شود. 

با خوابیدن به اندازه کافی مراقب پوست خود باشید
خواب,زن خوابیده

خوابیدن به اندازه کافی باعث می شود پوست شاداب تر به نظر برسد. خواب کافی از بروز سیاهی دور چشم پیشگیری کرده و همچنین به تمام بدن فرصت بازسازی می دهد. کم خوابی منجر به تغییر سطح هورمون ها وسوخت و ساز بدن می شود، یعنی همان تاثیری که افزایش سن بر روی بدن دارد. بنابراین حتما در طول شبانه روز حتما بین 7 تا 9 ساعت بخوابید. 

بیشتر بدانید : درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

بیشتر بدانید : یائسگی یعنی پایان زنانگی؟

بیشتر بدانید : بیماریهای پس از یائسگی

بیشتر بدانید : یائسگی زود هنگام

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیرمغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه های یائسگی بر روی پوست را چطور برطرف کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..