تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهام داران پدیده فراموش شده اند

افزایش مشکلات پدیده و حال وخیم این موسسه/هیچ اقدامی برای حل مسائل و مشکلات مردم صورت نگرفته استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران  گفت: هیچ اقدامی برای حل مسائل و مشکلات   ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور که در شرکت پدیده سرمایه گذاری کرده  آن‌ها صورت نگرفته است  و مشکلات این شرکت همچنان پابرجاست.

وی افزود: اگر قرار باشد مردم مجازات یا جریمه شوند این مجازات باید به میزانی باشد که مردم در آن مسئله مقصر باشند، ولی در بحث پدیده بر اساس گفته‌های دادستان مشهد مردم هیچ گونه تقصیری نداشته‌اند و کوتاهی از سمت مسولین و متولیان این حوزه صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  پدیده با سرمایه‌ای شروع به کار کرد که ۷۹ درصد این سهام مربوط به متولیان این شرکت بود و بخش دیگر مردمی بودند که به عنوان سرمایه گذار و خرید سهام در این حوزه ورود کردند گفت: مردم در هنگام سرمایه گذاری گواهی نامه تعهد باز پرداخت وجه سهام را امضا کردند و قرار بر این بود که به مردم ۳۰ درصد سود مشارکت و اصل پول پرداخت شودکه متاسفانه به این گفته‌ها عمل نشد و مردم پولی دریافت نکردند.

حجت الاسلام پژمان فر  افزود: طبق قانون تجارت اصل ۱۴۱ اگر مجموعه‌ای بعنوان ورشکستگی یا فساد متوقف شود و مدعی العموم درآن ورودپیدا کند و اگر بدهی شرکت از سرمایه اولیه بیشتر باشد و به مجامع عمومی فراخوان داده شود و مجامع عمومی تشکیل نشود باید مجموعه منحل شود و تمام سرمایه در اختیار دستگاه قضایی قرار بگیرد تا به مالکین و سرمایه داران شرکت باز گردانده شود.

وی  گفت: دیوان عدالت در حوزه ورود پیدا نمی‌کند، چون معتقد است این شرکت یک بخش خصوصی است پس اگر یک شرکت خصوصی است باید ماده ۱۴۱ قانون تجارت در آن اعمال شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات پدیده ستاد تدبیر تشکیل شد، ولی متاسفانه ستاد تدبیر نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه باعث ایجاد مشکلات جدیدتری در این حوزه شد.

حجت الاسلام پژمان فر افزود: با پیگیری ستاد تدبیر قرار شد بانک صادرات با ارائه تسهیلات جدید به شرکت پدیده با نرخ کارمزد مصوب بانک مرکزی و با وثایق در اختیار موسسه‌ی منحله میزان برای تسویه بدهی مجموعه پدیده با موسسه مذکوراقدام نماید.

وی گفت: ستاد تدبیر مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان وام گرفت تا مجموعه پدیده را زنده کند و این شرکت را وارد فرابورس وبعد بورس کند تا دوباره جان بگیرد، ولی این اتفاقات نیافتاد و تنها به مشکلات پدیده افزوده شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: ستاد تدبیر برای پدیده فقط هزینه زدایی کرده است و قراربود علاوه بر سهم اصلی مردم به ازای هر سهم دو سهم دیگر بعنوان جبران به مردم داده شود، ولی هیچ چیز تا به الان به مردم پرداخت نشده است.

حجت الاسلام پژمان فر گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند مجبور شده اند هر سهامی که به مبلغ ۱۲ هزار تومان خریداری کرده‌اند را با یک بیستم این قیمت می‌فروشند.

انتهای پیام//م. ن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهام داران پدیده فراموش شده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..