تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیت استفاده از تجهیزات بازی دست دوم در بازیگاه‌ها/ تله سی یژ قزوین پروانه فعالیت ندارد

ساعت: 17:00 منتشر شده در مورخ: 1397/07/25 شناسه خبر: 1419453

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: تله سی یژ هنوز پروانه استاندارد نگرفته و مجاز به فعالیت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: طی۶ماهه ابتدای سال جاری۶۳۱ مورد بازرسی و درخواست آسانسورها را داشتیم که تاکنون ۳۱۵ مورد منجر به صدور گواهی استاندارد شده و مابقی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در سال جاری بحث استاندارد سازی و تایید صلاحیت است که به طور جدی دنبال می‌شود و تاکنون اداره استاندارد هر اقدامی را برای فرآیند شناسایی استاندارد داده است و درصدد گسترش این فرهنگ در جامعه هستیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین افزود: امروزه مردم با کلمه و مبحث استاندارد آشنایی لازم را دارند و از این رو باید بر اساس رویکرد استاندارد سازی از اداره استاندارد مطالبه‌گر باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس بند ۲۴ ابلاغیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بتوانیم پوشش استاندارد را در همه کالاها داشته باشیم و امروز برنامه‌های خود را برمبنای پوشش همه جانبه پایه‌ریزی کرده‌ایم.

صارمی تصریح کرد: در بحث آسانسورها با مشکلات متفاوتی روبرو هستیم و اطلاعات و مراحل لازم به همه بهره‌برداران و مالکان داده شده و در صورت بروز هرگونه حادثه مالکین باید جوابگو باشند.

مدیر کل استاندارد قزوین اذعان داشت: با توجه به ابلاغ قانون اجباری شدن استانداردها در آسانسورها، شرکت‌هایی که قبل از این تاریخ آسانسورها را طراحی کردند بازرسی و تایید شدند.

ایمنی آسانسورها زیر ذره‌بین استاندارد است

وی افزود: در خصوص آسانسورهایی که بعد از قانون اجباری شدن استاندارد طراحی شده‌اند موضوع متفاوت است به طوری که سازمان سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جامع آسانسور طراحی کرده و شرکت‌های نصاب موظف به ثبت اطلاعات در این سامانه هستند.

این مسئول توضیح داد: سامانه به صورت خودکار شرکت استاندارد را معرفی می‌کند و بازرسی لازم انجام می‌شود و در صورت تطابق با استانداردها تایید و گواهی صادر خواهد شد.

صارمی ابراز کرد: اداره استاندارد آمادگی هر نوع همکاری با ناظرین شهرداری و ساختمان را دارد تا آسانسوری که قرار است راه‌اندازی شود بر اساس استانداردهای لازم باشد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در زمینه رعایت استانداردها با چند مشکل از جمله عدم همکاری مالکین و مدیران ساختمان، فک پلمپ غیرقانونی که مالکین به علت عدم آگاهی انجام می‌دهند و عدم آگاهی شرکت‌های نصاب مواجه هستیم که اگر از عواقب کار خود آگاه باشند قطعا همکاری لازم را خواهند داشت.

وی بیان کرد: باتوجه به گواهی پرداخت بیمه استاندارد، یکی از شرایط قبول خسارت مجوز تایید استاندار است که در صورت نداشتن مجوز مالکین ساختمان مقصر هستند.

این مسئول بیان کرد: پروانه گواهی‌نامه آسانسور یک ساله است و هر سال باید تمدید شود اگر کسی بخواهد بر اساس استاندارد و در چارچوب عمل کند با مشکل مواجه نخواهد شد.

صارمی خاطرنشان کرد: در بحث آسانسورها این حساسیت ایجاد شده تا کار با جدیت انجام شود تا به حد مطلوبی از استانداردسازی‌ها برسیم.

شرکت‌های بازرسی آسانسور در استان تحت آموزش قرار می‌گیرند

وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع استانداردسازی آسانسورها متاسفانه برخی از مسئولین فشارهایی را در جهت تایید آن وارد می‌کنند که ما با جدیت مقابله می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: اداره استاندارد این جازه را دارد که بر اساس درخواست دادستانی خیلی از آسانسورها مخصوصا در مراکز عمومی را در صورت عدم رعایت استاندارد سازی پلمپ کند.

صارمی با اشاره به اینکه ورود تجهیزات بازی و شهربازی‌ها به صورت دست دوم ممنوع است، تصریح کرد: در صورت تشخیص تجهیزات دست دوم اجازه ورود داده نخواهند داشت.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تشریح کرد: باتوجه به اینکه تله سی یژ قزوین قبل از اجباری شدن بند ممنوعیت تجهیزات دست دوم طراحی شده است،  بازرسی‌هایی انجام شده و با تغییر رئیس هیئت مدیرعامل اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ شرکت بازرسی آسانسور داریم که تحت آموزش قرار می‌گیرند، افزود: تله سی یژ هنوز پروانه استاندارد نگرفته و مجاز به فعالیت نیست.

صارمی در پایان بیان کرد: یکی از واحد‌های تولیدی استان بخاری استاندارد طراحی کرده که از اکسیژن فضای داخل منزل استفاده نمی‌کند و آلودگی گازهای سمی را ندارد؛ این بخاری برای مصرف‌کننده استاندارد است و راندمان مطلوبی دارد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیت استفاده از تجهیزات بازی دست دوم در بازیگاه‌ها/ تله سی یژ قزوین پروانه فعالیت ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..