تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد خوراکي مفيد براي دوري از سوزش معده

مواد خوراکي مفيد براي دوري از سوزش معده

خبرگزاري آريا – همه ما ممکن است گاهي اوقات دچار حالت ترش کردگي معده شويم که در اين وضعيت ميزان اسيد معده افزايش مي‌يابد و به اصطلاح معده اسيدي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، ترش کردن معده يا سوزش معده زماني بروز مي کند که غدد گوارشي در معده اسيد زيادي ترشح مي‌کنند و وقتي مقدار آنها از حد معمول بيشتر شود، احساس سوزش سردل ايجاد شده که با مصرف غذاهاي ادويه‌دار تشديد مي‌شود. کارشناسان براي پيشگيري از اين حالت مصرف چند مواد خوراکي را توصيه مي کنند.
موز
موز يک پادزهر طبيعي و موثر در مقابله با ترش کردن معده است. اين ميوه به دليل ميزان بالاي پتاسيم به تسکين علائم اسيدي شدن معده کمک مي کند.
پتاسيم موجود در موز پوشش معده را به توليد مخاطي تحريک کرده که موجب کاهش ميزان PH در بدن مي شوند. همچنين ميزان بالاي فيبر اين ميوه از عود مجدد ترش کردگي معده پيشگيري مي کند.
آب نارگيل
در حاليکه بسياري از ما از خواص متعدد آب نارگيل آگاهيم اما نمي دانيم که اين نوشيدني به عنوان درمان طبيعي مقابله با اسيدي شدن معده عمل مي کند.
آب نارگيل به حفظ ميزان عادي pH بدن کمک کرده و در نتيجه مانع از اسيدي شدن معده مي شود.
همچنين اين نوشيدني طبيعي به دفع سموم بدن کمک کرده و در نتيجه عامل تسکين دهنده سريع اسيدي شدن معده است.
شير سرد
شير سرد، مايع طبيعي موثري در پيشگيري از ترشح اسيد در معده است. شير سرد با جذب اسيد اضافي موجود در معده، موجب تسکين سوزش معده به دليل اسيدي شدن مي شود.
براي مقابله با اسيدي شدن معده، بهتر است شير سرد بدون هيچ افزودني نظير شکر مصرف شود.
کشک / آب دوغ
علاوه بر شير، محصولات لبني ديگر نظير دوغ و کشک هم براي تسکين اين مشکل مفيد هستند. اين محصولات با خنک کردن معده و کاهش سوزش و ناراحتي با احساس سوزش ناشي از اسيدي شدن مقابله مي کنند.
ملون
ملون، به عنوان گونه اي از خربزه، سرشار از آنتي اکسيدان و فيبر بوده که نقش مهمي در مقابله با علائم اسيدي شدن معده ايفاء مي کند. اين ميوه داراي اثر تسکين دهنده بر سيستم گوارش از طريق کاهش ميزان pH در معده است.
آب داغ
گاهي اوقات راه حل هاي ساده به عنوان ابزار قدرتمندي براي مقابله با مشکلات گوناگون سلامت عمل مي کنند.
يکي از اين راه حل ها، نوشيدن اب داغ در صورت ترش کردن معده است. آب گرم به عنوان يک عامل سم زدا طبيعي عمل کرده که سموم مختلف را از بدن دفع و به کاهش ميزان اسيد داخل معده کمک مي کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد خوراکي مفيد براي دوري از سوزش معده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..