تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی سابقه تیم ملی بولیوی با نگاه انتقادی فراموش می‌شود

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در دومین بازی تدارکاتی خود پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات با نتیجه ۲ بر یک بولیوی را شکست داد. علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی گلزنان ایران در این بازی بودند و تک گل شاگردان سزار فاریاس را هم رودی کاردوزو به ثمر رساند.

وقتی سابقه تیم ملی بولیوی با نگاه انتقادی فراموش می‌شود

این نخستین شکست بولیوی در چهار بازی اخیرش مقابل تیم‌های آسیایی است چرا که پشت کوهی ها، سه بازی قبل از دیدار با ایران را با ۲ تساوی مقابل کره جنوبی و عربستان و برتری ۳ بر صفر برابر میانمار به پایان رساندند.

در ابتدا باید گفت با توجه به برگزاری رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا و مقدماتی جام ملت‌های آفریقا در حال حاضر امکان برگزاری دیدار تدارکاتی بین تیم‌های آسیایی با تیم‌هایی از این ۲ قاره وجود ندارد. در این شرایط تیم‌های قاره کهن یا باید به مصاف هم بروند یا اینکه با تیم‌های آمریکای جنوبی و شمالی بازی دوستانه برگزار کنند. در این میان مدعیانی، چون عربستان، ژاپن و کره جنوبی با صرف مبالغی گزاف زمینه برگزاری بازی با بزرگان قاره آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و اروگوئه را فراهم می‌کنند. به ندرت هم پیش می‌آید با توجه به استراحت برخی تیم‌های اروپایی در لیگ ملت‌های اروپا آن‌ها به مصاف تیمی از آسیا بروند. مانند اردن که از فرصت به میدان نرفتن کرواسی در لیگ ملت‌های اروپا استفاده کرد و در حالی که کروات‌ها تنها ۹ بازیکن از فهرست جام جهانی خود را در اختیار داشتند به مصاف نایب قهرمان جهان رفت تا در نهایت ۲ بر یک شکست بخورد.

ترینیداد و توباگو که ۲۴ آبان در ورزشگاه آزادی مقابل شاگردان کارلوس کی روش قرار می‌گیرد در ۲ بازی اخیرش ابتدا امارات، میزبان جام ملت‌های آسیا را که برای موفقیت در این رقابت‌ها سرمایه گذاری زیادی انجام داده است ۲ بر صفر شکست داد، اما در ادامه از تایلند یک بر صفر شکست خورد که این شکست برای تیمی که با برتری ۲ بر یک مقابل آمریکا در آخرین هفته مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف پس از هفت دوره مانع حضور یانکی‌ها (لقب تیم ملی آمریکا) در بزرگ‌ترین آوردگاه دنیای فوتبال شد، نتیجه عجیبی است.

وقتی سابقه تیم ملی بولیوی با نگاه انتقادی فراموش می‌شود

از طرفی ونزوئلا هم در آخرین بازی دوستانه اش ۲ بر صفر از سد امارات گذشت و پیش از بازی با ایران هم در ورزشگاه «بانک دومه» اویتا به مصاف ژاپن می‌رود.

جالب اینجا است که پیش از بازی ایران و بولیوی برخی کارشناس‌ها اعتقاد داشتند سزار فاریاس با تیم دوم خود مقابل ایران قرار می‌گیرد، اما با مقایسه ترکیب اصلی این تیم مقابل عربستان متوجه می‌شویم که تیم اصلی سبز‌ها مقابل شاگردان کارلوس کی روش قرار گرفت. خوزه ساگردو، خوان گابریل والورده، لوئیس هاکین، اسکار ریبرا، دیه گو وایر، رودی کاردوزو، گیلبرت آلوارز، هنری واکا هشت بازیکنی بودند که در هر ۲ بازی مقابل ایران و عربستان در ترکیب اصلی بولیوی حضور داشتند. اروین ساودرا و لیونل جاستینیانو هم که دیدار با ایران را در ترکیب اصلی آغاز کردند، در بازی با سعودی‌ها که با تساوی بدون گل در ورزشگاه ملک فیصل بن فهد ریاض به اتمام رسید، نیمه دوم وارد زمین شدند. کارلوس لامپه، دروازه بان تیم بوکاجونیورز که در بازی با عربستان در ترکیب قرار گرفته بود تنها بازیکن ترکیب ثابت بولیوی بود که برای این بازی به ایران نیامد تا گیلرمو ویسکارا از دروازه این تیم محافظت کند.

هرچند بولیوی، ونزوئلا و ترینیداد و توباگو تیم‌های درجه یکی در جهان نیستند، اما با دلایل ذکر شده برگزاری بازی با همین تیم‌ها هم به تیم ملی کشورمان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی سابقه تیم ملی بولیوی با نگاه انتقادی فراموش می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..