تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه مجوز اینترنتی خروج موقت بگیریم؟

افزایش هزینه حمل‌ونقل زائران اربعین با ریزش ارزش پولبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاهش ارزش ریال باعث شده عراقی‌ها امسال تمایل چندانی برای گرفتن پول ایرانی از خود نشان ندهند و همین موضوع موجب شده هزینه حمل‌ونقل ایرانی‌ها در عراق گران‌تر از همیشه تمام شود، به همین دلیل است که ایرانی‌های زیادی تمایل دارند خودروی خود را به نزدیکی مرز‌های ایران و عراق انتقال داده و برای مراسم اربعین از خودروی خود برای تردد در خاک این کشور استفاده کنند. حالا گمرک ایران خبر داده است که امسال خروج موقت خودرو از ایران را ساده کرده و زائران می‌توانند بدون مراجعه به گمرک و از طریق فرآیند‌های اینترنتی مجوز خروج خودرویشان را از ایران بگیرند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه مجوز خروج موقت خودرویتان را به صورت اینترنتی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:جدول هزینه‌های کرایه ماشین برای زائران اربعین در عراق +اینفوگرافیک 

عراقی‌ها پول ایرانی نمی‌گیرند
اگر قصد ندارید با خودروی شخصی خود به عراق سفر کنید، باید بدانید که هزینه‌های حمل‌ونقل برای زائران ایرانی در سال‌جاری بشدت افزایش یافته است. امسال با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، زائران اربعین حسینی (ع) که عازم عراق هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محاسبه نرخ ارز در سفر اربعین، «دینار عراقی» مورد نیاز سفر خود را پیش از عزیمت به عراق از داخل کشور تهیه کنند، چراکه امسال عراقی‌ها با توجه به این افت ارزش پولی ایران، چندان تمایلی به دریافت پول ایرانی از زائران ندارند. اما یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل‌ونقل در عراق برای تردد از مرز تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است و امسال این هزینه‌های حمل‌ونقل بشدت افزایش یافته، به‌عنوان مثال کرایه خودروی ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف، ١٧‌هزار دینار یعنی چیزی حدود ٢٢٠‌هزار تومان است. به گزارش تسنیم برای رفتن از مهران تا نجف با سواری چیزی حدود ٢٥‌هزار دینار یعنی ٣٢٥‌هزار تومان باید پول پرداخت کنید.
مجوز اینترنتی برای خروج موقت خودرو
حالا گمرک از الکترونیکی‌شدن خروج موقت (کابوتاژ) خودرو به عتبات عالیات خبر داده و اعلام کرده: از این پس امکان دوراظهاری برای خروج موقت خودرو فراهم شده است. بر اساس اعلام گمرک ایران خروج موقت (کابوتاژ) خودرو به عتبات عالیات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و زائران عتبات عالیات جهت حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند از طریق دوراظهاری و تحت وب تشریفات خروج موقت خودروی خود را انجام دهند. بنابر این گزارش، در صورتی که فرد قبلا در سامانه گمرک کدینگ شده، نیازی به حضور در گمرک جهت ثبت کدینگ ندارد و در غیر این صورت می‌تواند به نزدیکترین گمرک محل با در دست داشتن سند خودرو و کارت ملی جهت دریافت کدینگ مراجعه کند و پس از دریافت کدینگ، مراحل بعدی را بدون مراجعه حضوری و به صورت دوراظهاری انجام دهد. البته یادتان باشد در صورتی که خودروی سواری در رهن شرکت است، دریافت نامه از شرکت الزامی است.
چگونه مجوز اینترنتی خروج موقت بگیریم؟
اگر قصد خروج خودروی خود را دارید، ابتدا باید رمز epl (پنجره تجارت فرامرزی) و کدینگ در سامانه احراز را از گمرک دریافت کنید.
ورود به سامانه epl به آدرس‌های csw.irica.ir یا epl.irica.gov.ir و تایید شماره تلفن و دریافت کد اعتبارسنجی و ورود به سامانه از دیگر اقداماتی است که زائران اربعین باید انجام دهند.
اما برای ورود اطلاعات باید به این ترتیب عمل کرد که ابتدا وارد منوی کاربر شده و گزینه دوراظهاری خروج موقت را انتخاب و فرم اطلاعات را مانند نمونه مشابه آن پر کرده و گزینه را ثبت و سپس کالا را انتخاب کنید، بعد از طی کردن این مراحل لازم است اسکن مدارک مورد نیاز را دانلود و کد امنیتی را وارد کنید و بعد گزینه گمرک اظهاری (غرب تهران) را انتخاب و مجددا کد امنیتی را وارد کرده و سریال ثبت خود را دریافت و شماره پلاک و vin خودرو را وارد کرده و سپس ثبت نهایی کنید.
نحوه تکمیل فرم اظهارنامه خروج موقت
باید بدانید در مقابل گزینه نوع حمل، حمل یکسره را انتخاب کرده و در مقابل گزینه صادرکننده کد ملی مالک خودرو وارد شود. یادتان باشد منظور از حق‌العمل کار کد ملی مالک خودرو و نماینده اظهارکننده همان کد ملی مالک خودرو است.
کد کشور طرف معامله TR ترکیه و کشور صادرکننده IR ایران است. هویت و ملیت وسیله حمل در ورود ایرانی و شرایط تحویل FOB و ارز انتخابی IRR باید انتخاب شود.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه مجوز اینترنتی خروج موقت بگیریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..