تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۴۲ درصدی تخت مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها/ راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو در ۴۰ شهر محروم

جنیدی///افزایش 2400 تخت مراقبت‌های ویژه در کشور/ سرمایه‌گذاری 2400 میلیاردی در حوزه مراقبت‌های ویژهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: میزان اشغال تخت‌های مراقبت‌های ویژه در حدود 90 درصد است و به طور کلی خوشبختانه 2 هزار و 400 تخت آی‌سی‌یو معادل 42 درصد به مجموعه تخت‌های مراقبت‌های ویژه کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: بخش مراقبت‌های ویژه بزگسالان و کودکان در شهرهای مختلف اضافه شده است و طرح تحول نظام سلامت توجه خاصی به حوزه بخش‌ مراقبت‌های ویژه دارد.

راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در چند 40 استان

آقاجانی با اشاره به اینکه در 40 شهر محروم برای اولین بار بخش آی‌سی‌یو راه‌اندازی شده است، افزود: در چندین شهر بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان راه‌اندازی شده است و در حال حاضر 249 شهر کشور مجهز به آی‌سی‌یو و 120 شهر کشور نیز دارای بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: 40 شهر ایران مجهز به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان شده است و خوشبختانه توزیع عادلانه آی‌سی‌یو در سطح کشور انجام شده است.

سرمایه‌گذاری ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه مراقبت‌های ویژه

وی با اشاره به اینکه سطح‌ بندی خدمات درمانی باید در کشور توسعه پیدا کند، ادامه داد: 2400 میلیارد تومان از بودجه طرح تحول در حوزه آی‌سی‌یو سرمایه گذاری شده است و تعداد افراد فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه دو برابر شده است.

آقاجانی با اشاره به اینکه جذب و تربیت پرستار در حوزه مراقبت‌های ویژه گسترش پیدا کرده است،‌ ادامه داد: در بخش مراقبت‌های ویژه مسئله تشخیص بستری بیمار مهم است زیرا باید امکانات گران قیمتی برای آن در نظر گرفت که به دلیل محدودیت منابع ایجاب می‌کند که انتخاب بیماران در آی‌سی‌یو باید به درستی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مدت اقامت بیماران در آی‌سی‌یو و زمان ترخیص آن دیگر موضوع مهم محسوب می‌شود که باید به این مسئله توجه بیشتری کرد.

وی گفت: امروزه موضوع هوم‌کر و مراقبت در منزل بسیار اهمیت پیدا کرده است زیرا مراقبت در منزل باعث جلوگیری از عوارض و کنترل هزینه‌ها می‌شود.

باید فکری به حال عفونت‌های آی سی یو کنیم

آقاجانی افزود: موضوع عفونت در آی‌سی‌یو به خصوص عفونت تنفسی مهم است و باید فکری اساسی برای این مسئله کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ‌ امروزه پروتکل‌هایی درمورد عفونت بیمارستانی تدوین و به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است که باید این موضوع پروتکل‌ها به طور کامل اجرایی شود.

وی یادآوری کرد: مدیریت بخش‌های آی سی‌یو از دیگر موضوعات مهم محسوب می‌شود زیرا این بخش هیچ شباهتی به سایر قسمت‌های بیمارستان ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۴۲ درصدی تخت مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها/ راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو در ۴۰ شهر محروم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..