تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه‌های سرطان کولون را بشناسید!

نشانه‌های سرطان کولون را بشناسید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرطان کولون یا سرطان روده بزرگ که بخش انتهایی دستگاه گوارش را دچار مشکل می‌کند یکی از موارد شایع در کشورهای غربی است که بخش زیادی از آن به نوع تغذیه آنها بر می‌گردد. تا چند وقت پیش به نظر می رسید که شیوع این سرطان در کشور ما پایین باشد اما طبق نقشه شیوع سرطان کولون این نوع سرطان هم در وضع چندان خوبی در کشور ما نیست.

خونریزی مقعدی قابل مشاهده‌ترین علامت سرطان کولون است اما علائم دیگر هم دور از انتظار نیستند. اگر شما هر یک از علائم زیر را متوجه شدید با پزشکتان صحبت کنید.

متوجه کم خونی می‌شوید

تشخیص کم خونی ممکن است یکی از علائم اولیه‌ خونریزی داخلی باشد حتی اگر شما هیچ یک از علائم سرطان کولون را ندیده باشید. دکتر رندل هولکومب مسئول بخش سرطان بیمارستان مونت سینای نیویورک می‌گوید: اگر زنی در دوره قاعدگی باشد، به احتمال کمتری به دنبال آزمایش کم خونی می‌رود تا ببیند آیا ممکن است چیز دیگری همانند سرطان کولون باشد یا خیر.

پاتریشیا ریموند پزشک متخصص گوارش گفت: اگر مردی مبتلا به کم خونی باشد تصور می‌کنید که از جایی خونریزی دارد. اینکه افراد قبل از اینکه چیزی غیر عادی را در مدفوع ببینند به مدت شش ماه خونریزی داشته باشند، غیر عادی نیست . اگر هر یک از علائم کم خونی همانند خستگی، رنگ پریدگی یا سرگیجه را دارید به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است یکی از علائم سرطان کولون باشد.

نمی‌توانید خوب نفس بکشید

اثر جنبی دیگر خونریزی ارام داخلی، تنگی نفس است. اگر خونریزی شدید یا استفراغ خونی نداشته باشید، بدن شما بیشتر پلاسما را بدون ساختن آهن یا گلبول قرمز، بیشتر در اختیار خون قرار می‌دهد. این امر از دست دادن خون در حجم زیاد را پیشگیری می‌کند اما قابلیت خون برای حمل اکسیژن را کاهش می‌دهد به همین دلیل است که ممکن است متوجه تنگی نفس که شوید که یکی از علائم سرطان کولون است که نادیده گرفته می شود.

احساس نفخ یا کرامپ شکمی شاید بخاطر سرطان کولون است

دکتر هولکومب گفت: اگر چیزی روده بزرگ را مسدود کرده و مواد داخل آن را به عقب برگرداند ممکن است دچار نفخ شوید. اگر احساس باد کردن یا گرفتگی شکم دارید، عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است مقصر این موضوع باشند اما اگر علائم مشکل معده پایدار باشند ممکن است یکی از علائم سرطان کولون باشد. اگر متوجه درد مداوم در بخش راست شکم شدید به پزشکتان مراجعه کنید چون ممکن است به معنای مراحل بعدی بیماری باشد که به سمت کبد گسترش می‌یابد.

یبوست شدید دارید

یبوست یک مورد کاملا عادی برای هر کسی است و احتمالا جای نگرانی ندارد اما وقتی که شدید و پایدار باشد می‌تواند یکی از علائم سرطان کولون باشد. دکتر هولکومب می‌گوید: این مورد نشان دهنده نوعی انسداد است و اگر به نظر می‌رسد که همیشه دچار این مشکل هستید باید مورد معاینه و بررسی قرار بگیرید.

مدفوع خیلی باریک است

به چیزی که در دستشویی اتفاق می‌افتد توجه کنید حتی اگر خون نبینید. اگر مدفوع خیلی باریک یا لاغر باشد در حالی که قبلا اینطور نبوده می‌تواند به علت گرفتگی در روده بزرگ ناشی از پولیپ باشد. اسهال مداوم هم ممکن است یکی از علائم سرطان کولون باشد.

مدفوع رنگ عجیبی دارد

دکتر هولکومب گفت: خونریزی از مقعد ممکن است همیشه به شکل خون قرمز روشن نباشد. مدفوع تیره و قیری رنگ نشانه آن است که احتمالا خونریزی وجود دارد و در حالی که ممکن است به علت چیزی کمتر جدی مانند زخم ایجاد شده باشد می‌تواند یکی از علائم سرطان کولون هم باشد.

منبع: مجله قرمز

انتهای پیام/

نشانه‌های سرطان کولون، از نفخ و یبوست تا کم خونی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه‌های سرطان کولون را بشناسید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..