تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه گذشته را فراموش کنيم؟

چگونه گذشته را فراموش کنيم؟

خبرگزاري آريا –
راهکارهايي براي فراموش کردن گذشته‌
گذشته‌ها گذشته و چيزي که مهم است امروز و آينده است‎
بيشتر افراد فکر مي‌کنند به يادسپاري گذشته و کارهايي که در آن انجام داده‌اند بسيار مهم است. اما من معتقدم گذشته‌ها گذشته و چيزي که مهم است امروز و آينده شماست.
کاري که در گذشته انجام داده‌ايد نقشي در آينده شما نخواهد داشت. پس بهتر است تمامي حواس خود را بر روي کارها و وقايع امروز خود قرار دهيد و از لحظه‌اي که در آن هستيد لذت ببريد.
در اين مقاله قصد داريم ۵ روش مناسب براي فراموش کردن حوادث و رويداد‌هاي ناگوار گذشته را بيان کنيم.
طرز فکر خود را تغيير دهيد:
اگر ذهن شما بر روي موارد منفي تمرکز کند که در گذشته اتفاق افتاده است، زندگيتان در جهتي منفي حرکت خواهد کرد. به ياد داشته باشيد که زندگي شما در جهتي حرکت مي‌کند که افکارتان آن را تعيين کند. به همين خاطر است که افکار مثبت و روحيه بخش تاثير بسيار بزرگي در زندگي هر فرد دارد.
هر چيزي که بر روي آن تمرکز کنيد بر روي احساسات و نحوه زندگي شما نيز تاثير خواهد داشت. به جاي اينکه تمامي تمرکز خود را بر روي افکار منفي قرار دهيد که در گذشته رخ داده است، بهتر است موقعيت جديدي براي خود بسازيد. بازيافت تمامي افکار خود را آغاز کنيد و سعي کنيد افکار مثبت را جايگزين افکار منفي نماييد.
سعي کنيد از جملات مثبتي همچون “من مي‌توانم کارهاي خوبي انجام دهم” ، “من بسيار باهوش هستم” ، “گذشته‌ها گذشته” ، ” هيچ چيزي نمي‌تواند جلوي رشد و موفقيت مرا بگيرد” استفاده نماييد.
زماني که از خواب بيدار مي‌شويد اين جملات مثبت را با صداي بلند تکرار کنيد. خواهيد ديد که در زمان کوتاه حس بسيار خوبي داريد.
رابطه خود را با برخي از دوستانتان قطع کنيد:
هميشه در زندگي ما افرادي وجود دارند که هيچ نقش مثبتي ايفا نمي‌کنند و تنها باعث کند شدن جريان زندگيمان مي‌شوند. در اينگونه موارد قطع کردن رابطه بهترين گزينه است.
براي افرادي که مي‌خواهند افکار منفي را براي هميشه از ذهنشان پاک کنند، رابطه با دوستان منفي نيز بايد قطع شود. بايد خودتان را از اين افراد دور نگه داريد زيرا آن‌ها يادآور خاطراتي هستند که ذهن شما را به گذشته سوق خواهد داد.
وقتي مي‌گويم رابطه را قطع کنيد، منظورم يک جدايي هميشگي و تمرکز بر روي تصورات مثبت و روحيه بخش است. اگرچه انجام اينکار در ابتدا کمي دشوار است اما ارزشش را دارد.
براي خودتان هدف مشخصي تعيين کنيد:
يکي از مهم‌ترين روش‌ها براي فراموش کردن حوادث تلخ گذشته، مشخص کردن يک هدف خاص براي آينده است. بايد با اين حقيقت آشنا باشيد که بروز حوادث ناگوار يا تجارب بد در گذشته به معناي رسيدن به آخر خط نيست.
شما پتانسيل کافي براي دسترسي به نقاط بزرگ در زندگي را داريد. تصور کنيد در آينده کار بسيار بزرگي انجام داده‌ايد، به دانشگاه رفته‌ايد، شغل جديدي کسب کرده‌ايد و به روياي هميشگي خود دست يافته‌ايد. هميشه به تصورات و روياهاي مثبت خود بها دهيد و به فکر رشد و پرورش آن‌ها باشيد.
اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشيد و براي رسيدن به آن‌ها از برنامه ريزي‌هاي درست و مشورت افراد با تجربه کمک بگيريد.
فراموش کردن گذشته‌هاي تلخ
از مهم‌ترين روش‌ها براي فراموش کردن گذشته، مشخص کردن يک هدف خاص براي آينده است‎
بخشيدن را ياد بگيريد:
يکي از مسائلي که از لحاظ احساسي و ذهني بيشتر افراد را اذيت مي‌کند، روحيه نبخشيدن است. کينه داشتن نسبت به يک نفر همانند خوردن سم است. در اين حالت اولين نفري که صدمه مي بيند خود شما هستيد. همه ما اينکار را به خاطر خودمان انجام مي‌دهيم اما نمي‌دانيم تنها اتفاقي که رخ مي‌دهد نابود شدن احساسات و روحيه خودمان است.
بهترين راه براي فراموش کردن گذشته ، بخشيدن کسي است که اشتباه و ظلمي در حق شما انجام داده است. اگرچه انجام اينکار در حرف آسان است اما اگر بتوانيد اينکار را انجام دهيد احساس سبکي خواهيد داشت.
روحيه نفرت را با روحيه عشق ورزي و دوست داشتن عوض کنيد. خواهيد ديد اولين نفري که از اين عشق نفع مي‌برد خود شما هستيد.
تحت تاثير قرار دادن ديگران را متوقف کنيد:
آيا تا به حال برايتان پيش آمده که احساس کنيد هيچ کس شما را درک نمي‌کند و هر تصميمي مي‌گيريد نمي‌توانيد آن را عملي کنيد؟ اگر پاسخ شما به اين جواب مثبت است پس آن‌ها چيزي را که شما مي‌بينيد مشاهده نمي‌کنند. شما بدهکار هيچ کسي نيستيد و نياز نيست براي هر تصميمي که مي‌گيريد از ديگران اجازه بگيريد و راي و نظر آن‌ها را نيز بدانيد.
سعي کنيد تاييد گرفتن از ديگران را فراموش کنيد و به خودتان حق زندگي کردن بدهيد. شما نمي‌توانيد همه مردم روي زمين را راضي نگه داريد اين کار غير ممکن است. پس به دنبال انجام کار غير ممکن نباشيد.
اگر بخواهيد همه افراد را راضي نگه داريد تنها اتفاقي که مي‌افتد نا اميدي شماست. اصلا مهم نيست که شما چقدر انسان خوب و دوست داشتني هستيد، هميشه افرادي در اطرافتان خواهند بود که شما را دوست ندارند و کارهايتان را نيز تاييد نمي‌کنند.
اين نيز بخشي از زندگي است پس به فکر خودتان باشيد و از زندگي امروز خود نهايت لذت را ببريد.
نتيجه گيري:
اگر بخواهيد براي هميشه با افکار گذشته زندگي کنيد هرگز پيشرفت نخواهيد کرد. تصور کنيد يک ورزشکار دو ميداني بخواهد با يک کوله پشتي سنگين مسير ۱۰ متري را بپيمايد و اول شود. اين کار اصلا ممکن نيست.
فکر کردن به گذشته نيز همانند يک کوله پشتي سنگين است. هر چقدر محتواي اين کوله پشتي و وزن آن زياد باشد، راه رفتن در مسير زندگي نيز دشوار خواهد بود.پس براي اينکه بتوانيد به روياهاي خود دست پيدا کنيد اول بايد اين کوله پشتي را دور بيندازيد.
افکار گذشته را رها کنيد. به شرمندگي‌ها، پشيماني‌ها، ناخرسندي‌ها، اشتباهات، شکست‌ها، قلب‌ شکسته و کينه ساير افراد فکر نکنيد. اگر اين کوله پشتي را دور بيندازيد قول مي‌دهم زندگي بهتري داشته باشيد و برنده واقعي زندگي خود باشيد.
منبع: majalesalamat.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه گذشته را فراموش کنيم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..