تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل کمیسیون پژوهش در ستاد راهوری نقشه جامع علمی/ همکاری نهاد‌های علمی برای حل مشکل اشتغال

دبیر ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور مطرح کرد؛

جعفری///تشکیل کمیسیون پژوهش، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ستاد راهوری نقشه جامع علمی/ همکاری نهادهای مختلف علمی برای حل مشکل اشتغالبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور کبگانیان دبیر ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه صد و دهم ستاد راهوری نقشه جامع علمی در جمع خبرنگاران درباره محورهای اصلی این جلسه گفت: سه محور اساسی در جلسه امروز مطرح شد که البته مهمترین آن ارائه گزارش از جلسه سه‌شنبه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور بود.

وی درباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: در آن جلسه گزارش‌هایی درباره رشد و پیشرفت علمی و فناوری مطرح شد و رئیس جمهور تأکید جدی به نقش آفرینی نخبگان و حل چالش‌ها توسط مراکز دانشگاهی داشت.

کبگانیان درباره سیاست‌های جدید دولت گفت: همان طور که دیدیم رئیس جمهور در مراسم افتتاح دانشگاه‌ها دوباره به مسئله نخبگان اشاره کرد و به نظر می‌رسد که هیئت دولت این سیاست را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد:‌ در راستای اجرایی شدن مطالبات رئیس جمهور و استفاده بیشتر از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری در راستای حل مسائل کشور و عبور از موانع تحریم کمیسیون پژوهش، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور و با همکاری دستگاه‌های ذیربط در حال شکل گیری است.

استفاده از توان علمی نخبگان برای حل مسائل کشور

وی با بیان اینکه رئیس جهاد دانشگاهی به ارائه برخی از راه‌حل‌ها برای حل مشکل کشور پرداخت،‌ گفت: او در جلسه امروز پیشنهاد کرد تا خریدهای کلان دولتی از محصولات داخلی باشد.

کبگانیان درباره گزارش وزیر علوم اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی را از جلسه شورای عالی عطف با حضور معاون اول رئیس جمهور ارائه کرد که بر مبنای آن استفاده از توان نخبگان دانشگاهی برای حل مسائل کشور تأکید شده است.

دبیر ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه ستاد مأمور حل برخی از مشکلات است، گفت:‌ مدتی است که انجام برخی از طرح‌های پژوهشی و کلان ملی با مشکل مواجه شده است که باید بتوانیم آنها را تقویت کنیم و در همین راستا ستاد جامع نقشه علمی کشور مأمور شده است تا با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی، وزارت علوم و وزارت بهداشت بتواند حل مشکلات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی درباره دستور جلسه دوم بیان کرد: در جلسه امروز رئیس جهاد دانشگاهی گزارشی از دستاوردهای مختلف در زمینه دانشجویی را ارائه داد و اشتغال دانش آموخته‌های دانشگاهی بحث اصلی امروز جلسه بود.

کبگانیان با بیان اینکه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جلسه ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور حضور داشت،‌ گفت:‌ کارآموزی در دانشگاه‌ها باید جدی گرفته شوند اما متأسفانه با وجود آنچه بسیاری از رشته‌ها نیازمند کارآموزی هستند اما این موضوع با استقبال خوبی مواجه نمی‌شود و باید بتوانیم مشکل کارآموزی در رشته‌های صنعتی و فنی را حل کنیم.

تهیه آمار اشتغال برای حل مشکل دانش آموخته‌های بیکار

دبیر ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: بر اساس رایزنی‌ها مقرر شد ستاد راهوری نقشه جامع علمی کشور آمار اشتغال دانش آموخته‌ها را تهیه کند تا بر اساس آن سیاست‌های اجرایی برای بهبود وضعیت اشتغال دانش آموخته‌ها تدوین شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل کمیسیون پژوهش در ستاد راهوری نقشه جامع علمی/ همکاری نهاد‌های علمی برای حل مشکل اشتغال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..