تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا کوله پشتی کمتر از کیف به کمر آسیب می‌زند

دکترحمیدرضا مختاری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: کودکان آینده‌سازان فردای نسل ما هستند و ما موظفیم برای رشد و شکوفایی این سرمایه‌های مهم شرایطی را فراهم آوریم تا آنان بدون هیچ‌گونه صدمۀ فیزیکی و ذهنی به رشد و شکوفایی کافی دست یابند.

وی اظهار داشت: کودکان در دورۀ رشد در ساختار اسکلتی و استخوانی‌شان به اندازۀ کافی تکامل نیافته‌اند و بسیار انعطاف‌پذیر و آسیب‌پذیر هستند و در برابر استرس‌های وارده، فشار و کارهای فیزیکی تحمل کافی را ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: کیف‌ها و تجهیزات آموزشی به روش‌های مختلفی حمل می‌شوند که می‌تواند بر کارایی و سلامتی کاربر موثر باشد. از جمله روش‌های حمل وسایل آموزشی عبارتند از حمل توسط پشت (کوله پشتی)، حمل توسط شانه (کیف شانه‌ای) و حمل توسط دست (کلاسور و کیف دستی).

مختاری‌نیا افزود: تحقیقات مختلف نشانگر این مسئله است که حمل بار توسط کوله‌پشتی از روش‌های دیگر حمل بار بهتر بوده و عوارض کمتری را برای بدن ایجاد خواهد کرد. حمل بار توسط کوله‌پشتی فشار فیزیولوژیک معنی‌داری را بر دستگاه‌های قلبی و عروقی و متابولیکی اعمال نکرده و عملکرد دستگاه‌های فوق‌الذکر را تغییر نمی‌دهد.

این پژوهشگر ارگونومیک گفت: حمل کوله‌پشتی در مقایسه با سایر کیف‌ها کمترین تغییرات فیزیولوژیک را اعمال کرده و مدت زمان کوتاه‌تری را برای بازگشت متغیرهای فیزیولوژیک به حالت اولیه احتیاج دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: مطالعات بیانگر آن است که کل وزن حمل شده، مدت و زمان تکرارپذیری و روشی که این وزن حمل می‌شود، تماماً بر سیستم اسکلتی عضلانی فرد تأثیر گذار است.

مختاری‌نیا تأکید کرد: حمل کردن کوله پشتی با وزن بیشتر از 10% وزن بدن منجر به قوز پشتی و کاهش ظرفیت ریوی فرد می‌شود. اغلب در حین انتخاب کوله پشتی مواردی مثل طرح و مدل کوله‌پشتی‌ها، قیمت عرضۀ آن و میزان در دسترس بودن، راحتی، کیفیت و جای کافی در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا کوله پشتی کمتر از کیف به کمر آسیب می‌زند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..