تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش واشنگتن تایمز از فهرست آقازاده‌های ایران در آمریکا

ساعت24-یک رسانه آمریکایی با اشاره به فهرست فرزندان مقامات ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند، به دولت ترامپ پیشنهاد کرده محتاطانه‌تر عمل کند و نوشت: وزارت خارجه آمریکا باید این فهرست فرزندان مقامات ایران را که در آمریکا زندگی می‌کنند نگه دارد. حضور آنها در امریکا یک امتیاز است نه یک حق.

 واشنگتن‌تایمز در گزارشی با اشاره به اظهارات علی لاریجانی رییس مجلس ایران که آمریکا را بزرگترین تهدید برای همه جهان خوانده بود، نوشت: «این اظهارات در حالی مطرح شده که دختر علی لاریجانی یعنی فاطمه اردشیر لاریجانی در اوهایو اولین سال دوره رزیدنسی پزشکی خود را در امنیت کامل می‌گذراند. او در دانشگاه پزشکی کلولند که یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان بر اساس رنکینگ دانشگاهی است، تحصیل می‌کند.»

نویسنده این گزارش به حضور فرزندان مقامات ایران در آمریکا اشاره کرده و با نام بردن از تعدادی از آنها نوشته است: «دکتر اردشیر لاریجانی یکی از چندین فرزند مقامات ایرانی است که در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده و از فرصت بازارهای شغلی آمریکا بهره‌مند شده‌اند. این در حالی است که والدین آنها دائما خواستار نابودی آمریکا هستند و همزمان وقتی که دانشجویان آمریکایی به ایران سفر می‌کنند نظیر "شیو ونگ" دانشجوی دانشگاه پرینستون، به اتهام جاسوسی بازداشت می‌شوند.»

این رسانه به حضور خانواده لاریجانی در سمت‌های عالی جمهوری اسلامی اشاره کرد و نوشت: «علی لاریجانی قبل از اینکه رییس مجلس شود، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای بود. یکی از برادران او، صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه است و توسط دولت ترامپ تحت تحریم قرار دارد. یکی دیگر از برادران لاریجانی، جواد، در سمت ریاست شورای حقوق بشر قوه قضاییه مشغول است.»

نویسنده این گزارش مدعی شد: « علیرغم اینکه مقام‌های کلیدی ایران غالبا آمریکا را اهریمن می‌خوانند، از اینکه اعلام کنند فرزندانشان در صحت و آزادی در آمریکا زندگی می‌کنند، سر باز می‌زنند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «عیسی هاشمی دانشجوی دکترای دانشکده روانشناسی حرفه‌ای شیکاگو، شعبه لس آنجلس است. مادر او معصومه ابتکار مشاور رییس‌جمهور در امور زنان است. ابتکار سخنگوی گروهی بود که در ابتدای انقلاب سفارت آمریکا در تهران را اشغال و پرسنل آن را گروگان گرفتند. او در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمان بحران گروگانگیری در مورد اینکه آیا می‌تواند شخصا اسلحه را بالا ببرد و تیری را در سر یکی از گروگان‌ها خالی کند و او را بکشد گفته بود بله، حکومت خودکامگان باید نابود شود.»

در بخش دیگرای از گزارش واشنگتن‌پست آمده است: «احسان نوبخت، دستیار استاد در دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن است و خواهر او نیلوفر دستیار بالینی استاد در دانشگاه UCLA؛ پدر آنها محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ایران است.»

واشنگتن‌پست یادآور شده که علی فریدون یک مهندس ارشد در یک کمپانی آموزشی در نیویورک است که پدر او حسین فریدون ، برادر رییس جمهور ایران است.

در این گزارش آمده است: «از این گذشته برخی از خود مقام‌های ایرانی در آمریکا تحصیل کرده و توانایی‌هایشان را در این کشور کسب کرده‌اند و هم‌اکنون در ایران خدمت می‌کنند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکی از آنهاست. او همه دوران تحصیل خود را در سن فرانسیسکو و دنور گذرانده است. پسر او مهدی هم در دانشگاه سیتی یونورسیتی تحصیل کرده و در سال ۲۰۱۳ به ایران بازگشته است.»

در ادامه این گزارش عنوان شده که «علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران هم دکترای خود را از دانشگاه ماسوچوست دریافت کرده است. سید حسین موسویان مذاکره‌کننده ارشد سابق ایران که پست‌های زیادی در وزارت خارجه داشته هم در دانشگاه ساکرامنتو تحصیل کرده بود. او امروز یکی از استاتید دانشگاه پرینستون است.»

نویسنده این گزارش با اشاره به اینکه این داستان یکی از واقعیت‌های بنیادین ایران است، مدعی شد: «با همه اظهارات مسئولان ایران علیه غرب و آمریکا، آنها می‌دانند که آمریکا آزادی و کرامت و فرصت را در کشورش ایجاد کرده است. مردم ایران این واقعیت را می‌دانند و به همین دلیل معترض هستند.»

این رسانه در پایان پیشنهاد کرده دولت ترامپ محتاطانه‌تر عمل کند ،مدعی شد: «وزارت خارجه آمریکا باید فهرست فرزندان مقام‌های ایران را که در آمریکا زندگی می‌کنند، نگه دارد. حضور آنها در آمریکا یک امتیاز است نه یک حق. واشنگتن نباید گناه پدران را به نام پسران بنویسد.

این رسانه با کنایه نوشت: یک روز، این فرزندان سران جمهوری اسلامی خواهند دید که مردم دیگر داد نمی‌زنند آمریکا دشمن است، بلکه فریاد میزنند دشمن همین جاست.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش واشنگتن تایمز از فهرست آقازاده‌های ایران در آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..