تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۱۸ کرسی یونسکو در ایران/ درمانگری، هدف اصلی طب سنتی نیست

فعالیت ۱۸ کرسی یونسکو در ایران/ رابطه مستقیم تغذیه و سبک زندگی/ درمانگری هدف اصلی طب سنتی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا شمس اردکانی دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو عصر امروز در حاشیه مراسم نشست تخصصی تغذیه که به مناسبت روز جهانی تغذیه در دانشکده طب سنتی علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طب سنتی به تغذیه سالم اهمیت زیادی می‌دهد زیرا معتقد است که نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با سبک زندگی سالم دارد.

وی ادامه داد: آموزش طب سنتی در راستای بهره‌مندی بیشتر مردم برای یک زندگی سالم و داشتن تغذیه سالم است و این طب توانایی درمان بیماری‌های مختلف را دارد.

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو اضافه کرد: ما باید به سوی فرهنگ و مکتب غنی طب سنتی و ایرانی حرکت کنیم و طب سنتی همیشه سعی در حفظ سلامتی دارد و موضوع درمان در اولویت بعدی قرار دارد.

نگاه طب سنتی به بیماری‌ها، پیشگیری است

شمس اردکانی تأکید کرد: نگاه طب سنتی به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها است و درمان در درجه بعدی از نظر طب سنتی قرار دارد.

وی اظهار کرد: تغذیه باید بهتر مورد توجه قرار بگیرد و جایگاه ایران باید در این زمینه ارتقاء پیدا کند.

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو ادامه داد: ما در طب سنتی فرمول و شاخص خاصی نداریم و این طب علت بیماری را شناسایی می‌کند و کار اصلی‌ آن درمانگری نیست.

وی اضافه کرد: در طب سنتی به طور مثال به موضوع چاقی اهمیتی داده نمی‌شود بلکه به دنبال ریشه‌یابی علت چاقی است و از نظر این طب هر فرد، نسخه مخصوص و جداگانه‌ای دارد.

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو گفت: طب سنتی از سبک زندگی به عنوان عاملی مؤثر در زندگی یاد می‌کند که تغذیه یکی از مهم‌ترین اصل در سالم زیستن است.

شیدا شهنام رئیس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو در ادامه مراسم، اظهار کرد: یکی از نقش‌های کمیسیون‌های ملی ظرفیت‌سازی برای کشورهاست و یکی از افتخارات ما اعطای کرسی تاریخ طب سنتی از طرف یونسکو به ایران است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند چین و هند علاقمند به دریافت کرسی دریافت تاریخ طب سنتی بوده‌اند، افزود: کرسی تاریخ طب سنتی به دلیل فعالیت یک ساله ایران به ما اعطا شده است.

شهنام گفت: ما در ایران دارای 18 کرسی یونسکو هستیم که کرسی طب سنتی یونسکو در کشورمان  بسیار فعال است.

رئیس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو یادآوری کرد: موضوع تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است که بحران سلامت در دنیا نیز به مقوله تغذیه باز می‌گردد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۱۸ کرسی یونسکو در ایران/ درمانگری، هدف اصلی طب سنتی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..