تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید ویتامین C برای پوست و ناخن چیست؟

ویتامین C یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است که فواید زیادی هم برای پوست، مو و ناخن ها دارد؛ در ادامه به اهمیت ویتامین C برای پوست اشاره می شود

ویتامین C برای پوست چه اهمیتی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، هر زمان از ویتامین c حرفی به میان می‌آید همه یاد سرماخوردگی می‌افتند ولی ویتامین c به غیر از اینکه برای افزایش قدرت ایمنی بدن مفید است، نقش فوق‌العاده‌ای برای جلوگیری از پیری پوست و زیبایی مو، پوست و ناخن دارد.

از جوانسازی تا رفع مشکلات پوستی با ویتامین سی

ویتامین c حاوی آنتی اکسیدان است و کلاژن‌سازی پوست را بالا می‌برد و از بروز نشانه‌های پیری جلوگیری می‌کند. ویتامینc خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. به‌دلیل خاصیت کشسانی که به پوست می‌دهد چین و چروک و خطوط پوست را هم بهبود می‌بخشد.

استفاده مداوم از ویتامین c نه تنها در درخشندگی پوست بلکه برای مرطوب نگه داشتن و نرمی و لطافت پوست نیز مناسب است، مخصوصاً افرادی که پوست خشکی دارند باید به مراتب از ویتامین c بیشتری استفاده کنند. برای افزایش رشد موها و جلوگیری از پوسته شدن کف سر و ایجاد شوره و همین طور برای سفت شدن ناخن ها می‌توانید روی ویتامین c حساب کنید. همچنین به علت خاصیت ضد التهابی ویتامین c، برای جلوگیری از تخریب پوست توسط تابش آفتاب، بسیار مؤثر است؛ پس تا می‌توانید ازموادی که ویتامین c دارند استفاده کنید یا از انواع ماسک‌های ویتامینی برای پوست شفاف و زیبا بهره ببرید.

نکاتی که درباره ویتامین c باید بدانیم
ویتامین C,قرص ویتامین c

اگرچه تصور می‌شود که مقدار زیادی ویتامین c در مرکبات یافت می‌شود اما باید بدانید که در سبزیجاتی مانند جعفری، گوجه فرنگی یا میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی نیز مقادیر زیادی ویتامین c وجود دارد. محصولات آرایشی دارای ویتامین c به‌دلیل زود خراب شدن ویتامین c اصولاً گرانبها هستند. مخلوط ویتامین c و آب باید به صورت روزانه مصرف و از نگهداری آن خودداری شود.

لیفت طبیعی پوست با قرص جوشان
پرتقال,ویتامین c برای پوست

برای ساخت یک ماسک عالی می‌توانید از قرص جوشان ویتامین c استقاده کنید. ابتدا یک عدد قرص جوشان را بکوبید و بعد با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. به مخلوط پودر جوشان و عسل 10 دقیقه استراحت دهید تا بافتی فوم مانند پیدا کند. سپس تمام پوست صورت را از این ماسک بپوشانید. بعد از بیست دقیقه با آب خنک بشویید.

این ماسک آبرسان و نرم‌کننده است و پوست شما را بسیار سفت می‌کند. بهتر است برای تأثیر بیشتر از این ماسک، دو بار در هفته و ترجیحاً بعد از حمام استفاده شود.همچنین می‌توانید سرم ویتامین c خانگی درست کنید. قرص جوشان را در یک لیوان آب حل کرده، مقداری گلیسیرین به آن اضافه کنید. این سرم را روی پوست خود بمالید و از نتیجه عالی آن لذت ببرید.

بیشتر بدانید : کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

 بیشتر بدانید : وظایف ویتامین C در بدن شما

بیشتر بدانید : ویتامین C در این 12 خوراکی بیشتر از پرتقال وجود دارد!!

بیشتر بدانید : نشانه های کمبود ویتامین C

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : iranbanou.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید ویتامین C برای پوست و ناخن چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..