تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجوزگیری برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می‌شود

نانومقیاس پروسه مجوزگیری را تسهیل می‌کندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سرکار رئیس ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در راستای ویژگی‌های واحد ارزیابی محصولات این ستاد گفت: این مجموعه تلاش کرده تا فرآیند بوروکراسی پیچیدهای برای مجوز صادر کردن نداشته باشد و مانند پلیس خطاگیر در مقابل شرکت‌ها و فناوران قرار نگیرد، بلکه در کنار محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان پروسه مجوزگیری نانومقیاس را تسهیل کند. این مجموعه تلاش دارد با راهنمایی‌های مداوم کمک کند تا مجوزها سریع‌تر صادر شود.

وی ادامه داد: واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی تلاش کرده است نه تنها برای تضمین کیفیت محصولات نانویی کوشا باشد بلکه نظارت مستمر بر کیفیت محصولات تولیدی داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر بازدیدهای دوره‌ای از فرآیند تولید و بررسی مطابقت آن با استانداردهای مجوز نانومقیاس از وظایف اصلی واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی است.

نخستین محصولی که ده سال گذشته نشان نانومقیاس را از واحد ارزیابی محصولات دریافت کرد «نانو پوشش فلز» بود که فن‌آور آن به همراه کارکنان واحد، در ده سالگی واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی شمع ده سالگی را فوت کردند.

واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی کار خود را از سال ۸۷ آغاز کرده و تاکنون ۴۸۹ محصول صنعتی شده موجود در بازار نشان نانومقیاس دارند، البته تعداد محصولات که تولید تجاری نشدند و در مقیاس آزمایشگاهی هستند بیشتر از این است. از این تعداد ۳۲۶ مجوز نانومقیاس به کالای نانویی و ۱۶۳ نشان به تجهیزات دارای نانومقیاس اختصاص دارد.

خدمات واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی شامل ارزیابی اولیه مستندات فنی محصولات فناوری نانو، حمایت از مشخصه‌یابی و تکمیل مستندات فنی، نظارت بر بازار محصولات فناوری نانو، بازرسی و اعطای گواهینامه نانومقیاس، حمایت از انجام آزمون‌های عملکردی و اخذ تأییدیه‌های فنی و درنهایت ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات و شرکت‌های فناور است.

پایان پیام/

نظارت مستمر بر کیفیت محصولات تولیدی نانو



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجوزگیری برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..