تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا دانه سیب سیانور دارد؟ اگر دانه سیب را بخورید چه اتفاقی می افتد؟

سیب یک میوه خوشمزه و بسیار مقوی است اما خوردن دانه های این میوه توصیه نمی شود چرا که حاوی سم خطرناکی هستند، در این مطلب با جزئیات بیشتری به این مسئله پرداخته می شود

دانه های سمی سیب حاوی چه سمی هستند؟

سیب میوه مغذی و پرطرفداری است که دارای تنوع ژنتیکی است و در طعم ها و رنگ های مختلف وجود دارد. سیب سرشار از آنتی اکسیدان است و از بدن در مقابل آسیب های ناشی از اکسیداتیو سرطان محافظت می کند، اکسیداتیو ناشی از سرطان می تواند منجر به بروز مشکلات جدی شود. یک اعتقاد قدیمی در بین مردم امریکا در مورد سیب این است که با خوردن روزی یک سیب به دکتر مراجعه نخواهید کرد. 

ما زمانی که ک تکه بزرگ از سیب را با دندان هایتان گاز می زنید، با بخشی در مرکز سیب روبه رو خواهید شد که خیلی هم شیرین نیستند: دانه های کوچک سیاه در مرکز سیب. برخلاف بخش های شیرین میوه، دانه های سیب شیرین نیستند و حاوی ماده ای به نام آمیگدالین  amygdalin است. آمیگدالین ماده ای است که در تماس با آنزیم گوارشی انسان سیانید cyanide آزاد می کند. اما مصرف تصادفی چند دانه سیب به ندرت منجر به مسمومیت مزمن می شود. 

بیشتر بدانید : از خوردن دانه های سیب شدیدا پرهیز کنید

سیانید چیست؟ 
سیب,دانه سیب

سیانید یک ماده شیمیایی است که به عنوان یکی از کشنده ترین سموم شناخته می شود. این ماده در جنگ های شیمیایی و خودکشی های دسته جمعی استفاده شده است. بسیاری از ترکیباتی که حاوی سیانید هستند – و سیانول گلیکوزید نامیده می شوند – در طبیعت و اغلب در دانه میوه ها یافت می شوند. میگدالین یکی از آنهاست. 

دانه های سیب و دانه های سایر میوه ها دارای یک لایه بیرونی سخت هستند که در مقابل مایع گوارشی مقاوم است. اما اگر این دانه ها جویده شوند، آمیگدالین آن آزاد شده و در بدن سیانید تولید می کند. مقدار کم آن توسط آنزیم های بدن پاکسازی می شوند، اما مقادیر زیاد این سم می تواند خطرناک باشد. 

چه مقدار سیانید می تواند خطرناک باشد؟ 

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها 1 تا 2 میلی گرم سیانید در هر یک کیلو گرم خوراکی برای یک مرد 70 کیلو گرمی کشنده است. اکثر سیب ها در مرکز خود حاوی 5 دانه هستند که این تعداد بر اساس سلامت گیاه و نوع متفاوت خواهد بود. برای اینکه این سم کشنده شود باید حدود 200 عدد از دانه های سیاه سیب بجوید یا بخش مرکزی 40 عدد سیب را جدا کرده و بخورید.

سیانید به قلب و مغز آسیب می زند و حتی منجر به کما و مرگ خواهد شد. توصیه می شود افراد از خوردن دانه های سیب و چند میوه دیگر از جمله حلو، زردآلو و گیلاس اجتناب کنند. 

نشانه های مسمویت به سیانید به سرعت رخ می دهد. این نشانه ها عبارتند از تنگی نفس و تشنج که هر دو می توانند منجر به از دست رفتن هوشیاری شوند. 

روغن دانه سیب مفید یا خطرناک؟ 
سیب,دانه های سیب

روغن دانه سیب یک محصول جانبی از پردازش آب سیب است. این روغن از پوست سیب خام به دست می آید. مقدار آمیگدال موجود در روغن دانه سیب خیلی کم است. 

مردم از روغن دانه سیب برای عطر خوش آن، حالت دادن به موها و بهبود التهاب پوست استفاده می کنند. برخی بررسی ها نشان داده اند که این روغن منبع خوبی از آنتی اکسیدان است و می تواند به عنوان یک عامل ضد سرطان در نظر گرفته شود. برخی پژوهش های دیگر نیز نشان داده اند روغن دانه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ است.

بیشتر بدانید : شکمتان را با سیب تخت کنید

بیشتر بدانید : 10 فایده شگفت انگیز سیب

بیشتر بدانید : میوه افزایش عمر

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا دانه سیب سیانور دارد؟ اگر دانه سیب را بخورید چه اتفاقی می افتد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..