تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی بنزین به افراد

به گزارش شمانیوز: مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز (سه شنبه) و درنشست هیات نمایندگان گفت: در حال حاضر ما در چین و هند سفیر نداریم و دو وزارتخانه عمده بدون وزیر هستند و یک یا دو وزارتخانه نیز بلاتکلیف هستند که این موضوع بر کسب و کارها تاثیرگذار بوده است.

وی به نظرسنجی انجام شده توسط اتاق تهران اشاره کرد و افزود: در نیک ظرسنجی که انجام دادیم حدود ۷۰ درصد افراد امیدی به آینده اقتصادی بهتر نداشتند. رییس اتاق تهران خواستار جدا شدن بحث ارز از سایر مسایل اقتصادی کشور شد و گفت: باید تصمیمی جدی برای جدا شدن ارز از سایر مسایل اقتصادی بگیریم؛ در حال حاضر ۵ نرخ ارز دولتی، نیما، سنا، مسافرتی و آزاد داریم و تصمیم گیری درباره این موضوع برای کسب و کارها سخت است.

خوانساری به شرایط ترکیه در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۹۰ درصد ارزش لیر از بین رفت اما ترکیه با مشکلاتی شبیه به ایران مواجه نشد. وی تحریم ها را فرصتی برای خلاص شدن از وابستگی به نفت دانست و گفت: کشورهای همسایه ایران در مجموع ۵۷۰ میلیارد دلار واردات دارند که سهم ما از این رقم تنها صادرات ۱۸ میلیارد دلار است در حالی که ظرفیت صادراتی ما بسیار بالاست.

رییس اتاق تهران افزایش نرخ ارز را فرصتی برای جهش صادرات دانست و خواستار تسهیل در قوانین و مقررات صادراتی شد. وی با اشاره به مصرف ۹۰ میلیون لیتر بنزین در روز در کشور ادامه داد: اگر بنزین را با دلار ۱۲ هزار تومانی محاسبه کنیم، قیمت هر لیتر ۷ سنت می شود که در دنیا تنها ونزوئلا با فروش بنزین ۳ سنتی قیمت کمتری از ایران دارد.

خوانساری پیشنهاد داد دولت به جای پرداخت یارانه بنزین به ماشین، به هر فرد یارانه بنزین داده و نرخ آن را آزاد کند. وی توضیح داد: در حال حاضر دهک دهم، ۲۵ درصد بیش از دهک اول بنزین مصرف می کند که عادلانه نیست و دولت با آزادسازی نرخ نه تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه نمی پردازد، بلکه می تواند از محل صادرات بنزین ۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر اعضای اتاق با دولت شد و از اعضا خواست تا پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را برای حل مشکلات اقتصادی ارائه دهند.

منبع: ایبنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی بنزین به افراد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..