تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتاب حقوق و رسانه را از کتابخانه سازمان بورس بخواهید

 

گرایش فطری انسان به زندگی اجتماعی از یک سو و لزوم حفظ حرمت حیات فردی او از سوی دیگر، بایسته هایی مبتنی بر حق و تکلیف را در عرصه زیست جمعی برای ابناء بشر به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، رسانه های همگانی به عنوان ابزاری فراگیر برای برقراری ارتباط میان انسان ها می توانند زمینه ساز وقوع بسیاری از تعارضات میان پاسداشت حقوق فردی شهروندان از یک طرف و حق اطلاع رسانی به عنوان کار ویژه خود باشند.

در همین راستا آزادی رسانه ها به عنوان یکی از مهم ترین مصادیق آزادی بیان در بسیاری از اسناد بین المللی حقوق بشر و قوانین اساسی کشورهای مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

در نظام حقوقی انگلستان با عنایت به فقدان قانون اساسی نوشته، سند تضمین کننده آزادی رسانه ها را می توان کنوانسیون اروپایی حقوق بشر دانست که در رأس نظام سلسله مراتب قوانین این کشور در حوزه حقوق بشر قرار دارد.

 کتاب "حقوق و رسانه" نوشته سارا هادوین و دانکن بلوی و ترجمه هدی غفاری و فاطمه سرخیل در 298 صفحه در سال 1396 توسط انتشارات خرسندی منتشر شده است.

مولفین این کتاب کوشیده اند تا با بررسی واقع بینانه نظام حقوقی حاکم بر حقوق رسانه در بریتانیا، به تبیین چالش ها و راهکارهای فراروی رسانه نگاران برای استیفاء حقوق قانونی خود بپردازند.

نویسندگان این کتاب تلاش می کنند، بایسته های حقوقی و اطلاعات پایه ای را برای پرهیز از مواجهه ایشان با محکومیت های قضایی به صورت مختصر و کاربردی در ذیل فصل هایی مانند آزادی بیان، مفهوم افترا و اهانت به دادگاه، حریم خصوصی و اصول مقررات گذاری در حوزه رسانه آموزش دهند.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5516 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، 3991 عنوان کتاب فارسی، 1689 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 60 عنوان نشریه تخصصی و 5474 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه یا با شماره تلفن های 162-84083161 تماس بگیرند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتاب حقوق و رسانه را از کتابخانه سازمان بورس بخواهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..