تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از مشاوران خرید خدمت برای جبران کمبود مشاوره در مدرسه/ استرس، سلامت روان دانش آموزان را تهدید می‌کند

استفاده از مشاوران خرید خدمت برای جبران کمبود مشاوره در مدرسه/ استرس سلامت روان دانش آموزان را تهدید می‌کندمدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به کمبود مشاور از نیروهای خرید خدمات برای جبران این کسری استفاده می‌کنیم. به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش مشاوران به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت سلامت با حضور مسعود شکوهی مدیر کل مشاوره وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از مسئولان حوزه مشاوره صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد در این مراسم شکوهی با اشاره به اینکه مشاوره و فعالیت مشاوران ما موضوع حساسی محسوب می‌شود گفت: برای  بهبود اقدامات  مشاوره‌ای در مدارس و به منظور جبران کمبود‌های مشاوره از همکاران به فکر خرید خدمات کمک می‌گیریم و امیدواریم سایر مشاوران هم با ما در زمینه کمک دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۰ جلد کتاب برای آموزش‌های مشاوره‌ای دانش‌آموزان آماده کردیم که به طور آزمایشی در دو نوبت آذرماه امسال و اردیبهشت ماه سال آینده در اختیار دانش‌آموزان متوسطه اول قرار می‌گیرد.

شکوهی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش به طور جدی موضوع مشاوره در مدارس را مورد توجه قرار داده است، گفت: این موضوع جای تجلیل دارد چرا که نشان می‌دهد حساسیت لازم نسبت به این حوزه در وزارتخانه ایجاد شده است و می‌توانیم از این فرصت برای توجه بیشتر به موضوع مشاوره بهره بگیریم.

مدیر کل مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ها و آزمون‌های متعددی را در حوزه مشاوره در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند جای خالی موضوعات مشاوره‌ای که تاکنون در آموزش و پرورش وجود داشته است، پر کند.

کمبود مشاور در دوره ابتدایی احساس می‌شود

در ادامه برنامه باقری با اشاره به اینکه اهمیت کار مشاوره بالاست اما به علت کمبود مشاور خدمات این حوزه کاهش یافته است، گفت: از مشاوران می‌خواهم تا برای جبران این کاستی کمک ما باشند و بر همین اساس آموزگاران را تحت آموزش‌های فراگیر مشاوره‌ای قرار دهند تا برخی از مهارت‌های لازم را به آنان بیاموزند.

وی تصریح کرد: مشاوره در دوره ابتدایی و پیش دبستانی اهمیت بسزایی دارد و بخش مهمی از شخصیت کودک در این دوره شکل می‌گیرد اما کمبود مشاور مانع از حضور مشاوران در مجالس می‌شود.

در ادامه عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: سال گذشته آزمون سلامت روان روی 88 هزار دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم انجام شد و یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد وجود استرس در آن‌ها است که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از مشاوران خرید خدمت برای جبران کمبود مشاوره در مدرسه/ استرس، سلامت روان دانش آموزان را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..