تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش عجیب چهره‌های مشهور برای پولدار شدن در بازنشستگی/سه هزار دلار برای صف‌اولی‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاستمداران بازنشسته در غرب عموماً بعد از پایان دوره مسوولیت خود به‌اموری مشغول می شوند که خیلی شاید به رده مسوولیتی‌شان ربطی نداشته باشد اما از یک جهت برای آنها مفید است؛ پولدار می شوند.

روش عجیب چهره های مشهور برای پولدار شدن در بازنشستگی/سه هزار دلار برای صف‌اولی‌ها

بیشتربخوانید : سیاستمداران بزرگ خارجی عاشق کدام شاعران ایرانی هستند؟/ پوتین: شب‌ها خیام می‌خوانم و می‌خوابم

 یک راه دیگر درآمدزایی برای این چهره‌های بازنشسته سخنرانی کردن در مجامع و محافلی است که بابت آن دستمزد می‌گیرند. نمونه آن بیل کیلینتون، رییس جمهوری اسبق آمریکا بود که بابت هر سخنرانی دستمزد خوبی هم دریافت می کرد و به نظر می‌رسد که دیگر حتی نیم نگاهی به بازگشت به قدرت را هم نداشته باشد.‌

این بار در آمریکا یکی از چهره‌هایی که شخص اول آمریکا نبوده خاطراتش را عرضه کرده و حتی برای خواندن آن هم بلیت‌فروشی کرده است. کمتر از یک ماه دیگر کتاب خاطرات میشل اوباما، همسر رییس جمهوری سابق آمریکا در این کشور منتشر خواهد شد و گروهی که برنامه‌ریزی چاپ اثر وی را بر عهده دارند، یک تور کتابخوانی هم برای وی راه انداختند تا وی علاوه بر انتفاع مادی از انتشار کتاب، بابت خواندن خاطراتش هم از مردم پول بگیرد البته طبیعی است که این حضور مردم کاملاً اختیاری است.

به نوشته روزنامه «فرانکفورتر روندشاو» در آمریکا، قرار است در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکا، روی صحنه‌ سالن‌های بزرگ ۱۰ شهر آمریکا برود تا کتاب خاطراتش را برای علاقه‌مندان بخواند و به سؤالات آنها پاسخ بدهد. بلیت‌های نسبتاً ارزان قیمت 50/29 دلاری برای برنامه کتابخوانی میشل اوباما حتی قبل از پیش‌فروش که ۱۰ روز پیش شروع شده، تمام شدند. بعد از آن هم دیگر حتی بلیت‌های ۱۲۰ دلاری موجود نبودند و در این میان باید دست‌کم ۴۱۲ دلار پرداخت کرد تا بتوان بلیت استادیوم واشنگتن را خرید که به زودی کتابخوانی میشل اوباما در آن برگزار می‌شود. اگر کسی بخواهد روی صندلی ردیف اول بنشیند باید سه‌هزار دلار بپردازد. به نوشته این روزنامه سازمان‌دهندگان برنامه‌های کتابخوانی میشل اوباما سالن‌های بزرگی را با گنجایش دست‌کم ۱۵هزار نفر در ۱۰ شهر از غرب تا شرق آمریکا، از لس آنجلس تا نیویورک، اجاره کرده‌اند.

65 میلیون دلار بابت قرارداد چاپ
همان طور که گفتیم چهره‌های سرشناس بعد از بازنشستگی خاطراتشان را می‌نویسند. حالا همسر اوباما خاطراتش را با عنوان «شدن؛ داستان من» روانه چاپخانه کرده تا ماه آینده به بازار بیاید. جالب است بدانیم که خانم میشل اوباما کلاً دست به قلم است و این کتاب تجربه اول وی نیست چرا که در سال ۲۰۱۲ هم کتاب «American Grown» را با موضوع تمرکز خود بر گلخانه گیاهان خوراکی کاخ سفید به چاپ رسانده بود. البته میشل اوباما در میان بانوان اول ایالات متحده آمریکا نفر اول در نوشتن خاطراتش نیست بلکه به غیر از «پت نیکسون»، تمام آنها دست به قلم شده و خاطرات دوران ریاست‌جمهوری همسرشان را به نگارش درآورده‌اند. «خاطرات کاخ سفید» نوشته «لیدی برد جانسون» و «تاریخ زنده» نوشته «هیلاری کلینتون» از معروف‌ترین این آثار هستند.

اما بد نیست درباره این کتاب بیشتر بدانیم. به نوشته روزنامه گاردین کتاب «شدن؛ داستان من» (Becoming) که خاطرات «میشل اوباما» همسر رییس‌جمهوری سابق آمریکا را دربردارد، روز ۱۳ نوامبر از سوی «پنگوئن رندوم هاوس» به ۲۴ زبان در کشورهای مختلف جهان منتشر می‌شود. گفته می‌شود مبلغ قرارداد چاپ کتاب‌های خاطرات «باراک» و «میشل اوباما» ۶۵ میلیون دلار بوده است. کتاب «شدن» به صورت همزمان در آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، ‌نیوزیلند، هند و آفریقای جنوبی به صورت چاپی و دیجیتالی منتشر می‌شود.جالب اینجاست که درآمدزایی میشل اوباما از کتابش منحصر به این دو مورد نیست زیرا به دلیل تقاضای بالا برای این کتاب در سوپرمارکت‌ها دفترچه‌ای حاوی عکس‌های میشل اوباما به بهای 99/14 دلار فروخته می‌شود و بلیت‌های برنامه‌های کتابخوانی او نیز به خوبی به فروش می‌رسند. البته معمولاً برای تورهای کتابخوانی بلیت های 20 تا 30 دلاری فروخته می‌شود اما این مسأله ظاهراً رکوردها را جابه‌جا کرده است.

حتی خود باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا هم خاطراتش از دوران ریاست جمهوری‌اش را نوشته و به اصلاح پولش را به جیب زده است. این کتاب که زندگی‌نامه‌ «باراک اوباما» بود در اصل چهارمین اثر وی است شامل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ که سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را بر عهده داشت، می‌شود. البته «باراک اوباما» قبلاً خاطرات دوران جوانی‌اش را با عنوان «رؤیاهای پدرم» و تجربیات دوران سناتوری خود را با عنوان «جسارت امید» منتشر کرده بود که طبیعتاً جزو پروفروش‌های بازار آمریکا هم بودند.

مورد جالب هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق آمریکا که مدتی هم نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود و در نهایت بازی را به ترامپ باخت هم از نوشتن خاطراتش در این دوران پول خوبی کسب کرده است سال گذشته هیلاری کلینتون هم کتاب خاطراتش«چه اتفاقی افتاد» را معرفی کرد. او این کتاب را که دربرگیرنده تجربه شکستش در انتخابات ریاست جمهوری نیز بود در سالن‌های تئاتر و اپرا در برابر هزار و ۵۰۰ تا سه‌هزار شنونده خواند. هیلاری کلینتون در این کتاب تمام وقایعی را که سبب شد تا ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برسد در پنج فصل‌ به نام‌های استقامت، رقابت، خواهرانه، ناامیدی و انعطاف‌پذیری برای شما بیان می‌کند. او در کتابش از زن بودن در دنیای سیاست و پشت پرده سیاست در آمریکا و همچنین علل شکست و موفقیت کمپین‌های انتخاباتی نوشته است.

کلینتون در این اثر که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشته و عنوان پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی در پنج سال گذشته را نیز از آن خود کرده، از رسوایی اخلاقی همسرش، نظرات خود درباره رقابت با ترامپ، تأثیر جمله‌های قصار و نقل ‌قول‌های بزرگان در حل بحران‌های متعدد زندگی‌اش نوشته است. این خانم سیاستمدار قبلاً هم که وزیر خارجه آمریکا بود بعد از ترک این سمت خاطراتش را با عنوان انتخاب های سخت نوشت که حسابی جنجالی شد . جالب اینجاست که دو کتاب اخیر هیلاری کلینتون چند ماه بعد از انتشار درآمریکا به سرعت توسط ناشران ایرانی هم منتشر شد.

دستمزد هیلاری کلینتون برای کتاب «انتخاب‌های سخت»، 14 میلیون دلار بوده است که در هفته اول انتشار هم 100 هزار نسخه فروخت و جزو پرفروش‌های کتاب قرار گرفت. «انتخاب‌های سخت»، زندگی‌نامه سیاسی چهار سال حضور هیلاری کلینتون در مقام وزیر امور خارجه آمریکاست.نوشتن خاطرات سیاستمداران در جوامع غربی، امری مرسوم است و هم نویسندگان و هم ناشران از این امر استقبال می‌کنند اما در ایران تنها شخصیتی که خاطراتش را به‌صورت مدون می‌نوشت، مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که البته تأخیرهای زیادی در انتشارش بود. البته نگارش خاطرات شخصیت‌های نظامی در ایران (البته محدود به دوران دفاع مقدس) تقریباً متداول است اما در میان سیاستمداران سال‌های اخیر می‌توان به آقای جواد ظریف، وزیر امور خارجه اشاره کرد که آن هم درباره سال‌های قبلی مسوولیتش بود.

منبع:  روزنامه  صبح نو

انتهای پیام/

سیاستمداران غربی در دوران بازنشستگی از نوشتن خاطراتشان کسب درآمد می کنند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش عجیب چهره‌های مشهور برای پولدار شدن در بازنشستگی/سه هزار دلار برای صف‌اولی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..