تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از گردهمایی اصولگرایان تا بی‌اطلاعی جامعه روحانیت مبارز

از گردهمایی اصولگرایان تا بی‌اطلاعی جامعه روحانیت مبارز ترقی: کسی محوریت کار را برعهده ندارد | تقی رهبر: جامعه روحانیت باید در جریان فعالیت اعضا باشد

امید کرمانی‌ها:  16 ماه دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزاری می شود و از درون اردوگاه اصولگرایان خبرهایی شنیده می شود. تحرکاتی برای ساماندهی نیروها در حال انجام است. سیدابراهیم رئیسی در محوریت ماجرا نقش آفرینی پررنگی دارد.

حرکتی برای عبور از تشتت

علی الظاهر برای عبور از وضعیت تشتت میان سلایق اصولگرا، سیاست تشویق و تقویت اشتراکات در دستورکار قرار دارد. نخستین نماد این اتفاق گردهمایی 24 تشکل اصولگرا اعم از جمنا، 18 تشکل عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه ایستادگی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان، جبهه پایداری و جمعیت پیشرفت و عدالت در روز نهم مهر ماه با حضور سیدابراهیم رئیسی بود که نهایتا پس از بحث و تبادل نظرهای انجام شده درباره مسائل روز کشور، حضار در جلسه نامه ای را برای توجه دادن روسای قوا به مشکلات معیشتی مردم امضا کردند.

تعابیر مختلفی درباره آن نشست مطرح شد، حتی برخی رسانه ها تعبیر «شورای وحدت»، «جلسه هم اندیشی» و «تولد جایگزین جمنا» را برایش به کار بردند. حمیدرضا ترقی درباره تشکیل شورای وحدت و جایگزینی آن با جمنا گفت: 24 تشکل اصولگرا نهم مهرماه جلسه ای را در تهران برای لبیک به سخنان مقام معظم رهبری تشکیل دادند و در بیانیه ای برای همکاری با سران قوه اعلام آمادگی کردند، ماجرا همین بود.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی هم در آن جلسه حضور داشت، یادآور شد: هنوز کسی محوریت کار را برعهده ندارد تا دعوت کننده باشد، بیشتر سعی شده، کار جمعی دنبال شود. خروجی جلسه همان بیانیه بود و هیأت رئیسه ای برایش انتخاب نشد، به طور طبیعی جلسات دوام دارد و اگر ساختارش تدوین و مشخص شود و تصمیم به تقسیم کاری باشد، بعداً اعلام خواهد شد.

سیدابراهیم رئیسی

بی اطلاعی جامعه روحانیت از تحرکات همگرایانه اصولگرایان

نگاهی به اسامی تشکل های امضاکننده نامه نشان می دهد که جامعه روحانیت مبارز غایب بزرگ آن جمع است. تشکلی که روزگاری به تنهایی لیست انتخاباتی جریان راست را می‌نوشت، حالا گویا خبری هم از تشکیل جلسه همگرایی احزاب اصولگرا ندارد.

محمدتقی رهبری عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تشکیل شورای وحدت با محوریت سیدابراهیم رئیسی گفت: من این خبر را نشنیدم اما هر حرکتی که به وحدت، تنش زدایی و انسجام نیروهای سیاسی بیانجامد، قدم خوب و مثبتی است. اینقدر چالش در جامعه وجود دارد که نه تنها نباید به اختلافات مان دامن بزنیم بلکه باید از اختلافات چشم بپوشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره چرایی مشورت نشدن با جامعه روحانیت مبارز برای همگرا کردن اصولگرایان با محوریت رییسی اظهار کرد: البته اگر یک فردی از جامعه روحانیت می خواهد در این میدان فعالیت کند، جمع هم باید در جریان باشد اما در جلساتی که من در جامعه روحانیت مبارز حضور داشتم چنین حرفی مطرح نشده است.

راه رئیسی، راه ناطق است؟

زمانی هم که جمنا اعلام موجودیت کرد، انتقاد بزرگ به آن مجموعه این بود که نسبت خود را با جامعه روحانیت چه طور تعریف می کند. سئوالی که هیچ گاه پاسخ روشنی دریافت نکرد. امروز نیز شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که گرچه سیدابراهیم رئیسی میدان دار حل و فصل کردن اختلافات نیروهای اصولگرا است و قریب به اتفاق همه نیروها همانند انتخابات ریاست جمهوری سال 96 روی نام او اجماع دارند اما هیچ هماهنگی بین او و جامعه روحانیت انجام نشده است.

رویکردی که روزگاری ناطق نوری در قالب شورای هماهنگی نیروهای انقلاب دنبال کرد و مورد انتقاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی قرار گرفت. حال باید منتظر ماند و دید، رئیسی همان راه ناطق را می رود و به سرنوشت او دچار می شود یا در میانه راه طرح دیگری را به اجرا می گذارد؟

29214




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از گردهمایی اصولگرایان تا بی‌اطلاعی جامعه روحانیت مبارز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..