تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نان گران شد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین فیروزی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه استانی اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: در طول ۲ ماه گذشته استاندار کردستان در خصوص تعادل بخشی به عرصه خبازی‌های استان و عرضه نان با کیفیت و قیمت مناسب بر لزوم تشکیل کارگروهی در این راستا و رسیدگی به مشکلات این صنف مبادرت ورزیدند.

وی از همه خبازی‌ها و نانوایی‌های سطح استان که با عرضه نان بهداشتی و با کیفیت سلامتی مردم را تضمین می‌کنند قدردانی کرد و افزود: در مصرف نمک برای تهیه خمیر نان از یک درصد بیشتر استفاده نکنید، چون حفظ سلامت مردم به انصاف شما بستگی دارد.

فیروزی عنوان کرد: عدم انطباق نان در کردستان کمتر از میزان مشخص است لذا این امر جای خوشحالی و خبر خوبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع اقتصادی استاندار کردستان گفت: کیفیت نان مورد قبول مطالبه مشروع، به حق و قانونی است، چون سلامت مردم به آن بستگی دارد.

وی بر لزوم اهمیت آموزش خبازان در سراسر استان تاکید کرد و افزود: آرد استان کردستان روز به روز از کیفیت بهتری برخوردار است لذا آموزش پخت نان با رعایت استاندارد‌های لازم و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در روند پخت نان موثر است.

فیروزی با اشاره به اینکه تکنولوزی‌های موجود خبازی‌های استان فرسوده و از رده خارج است ادامه داد: اتحادیه خبازی‌های استان باید همه خبازان را به نوسازی تجهیزات ماشینی که در روند پخت نان موثر هستند باید نوسازی شوند و از بانک‌ها درخواست کرد تسهیلات لازم برای خرید تکنولوژی‌های جدید به این صنف را در نظر بگیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: آرد، انرژی و دیگر آیتم‌هایی که در روند پخت نان موثر هستند در سراسر کشور قیمت مشخص دارند لذا ما باید قیمتی مشابه و همسان استان‌های مجاور را پیشنهاد دهیم.

فیروزی عنوان کرد‌: خبازی‌ها از شریف‌ترین اقشار جامعه هستند و مردم استان هم وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند بنابراین انتخاب قیمت بهینه برای قیمت نان با رضایت حداقلی هر کدام از ذینفعان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین آرد در کردستان تولید می‌شود اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان و استاندارد باید غنی‌سازی آرد را در حد بالاترین نرم کشور در استان کردستان انجام دهند.

وی از زحمات همه خبازی‌ها و کارگران خبازی که صادقانه و متعهد به جامعه خدمت می‌کنند قدردانی کرد و خطاب به اتحادیه خبازان یادآور شد: حقوق خبازان را افزایش دهید.

فیروزی از افزایش ۲۲ درصدی به طور میانگین قیمت نان در استان خبر داد و گفت: از روز ۲۵ ماه جاری نان سنگک با وزن ۴۵۰ گرم با قیمت ۷۰۰ تومان، نان لواش با ۱۶۵ گرم وزن خمیر ۲۰۰ تومان و نان بربری با وزن خمیر ۴۵۰ گرمی به قیمت۶۵۰ تومان به شهروندان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم درادامه این جلسه گفت: براساس مصوبه دولت تا ۱۰ درصد اختیار تغییر قیمت نان به استانداران استان‌ها داده شده است.

محمد دره وزمی، افزود: بررسی‌های کارشناسی بر روی مولفه‌های موثر در قیمت نان در استان انجام شده که از جمله آن فیمت آرد، قیمت انرژی‌های مورد استفاده در خبازی همچون آب و برق و گاز، دستمزد عوامل و کارکنان خبازی و اجاره محل نانوایی بوده است.

وی عنوان کرد: حدود ۴۵.۷ درصد قیمت نان به قیمت آرد، ۳۶.۶ درصد به میزان دستمزد، ۱.۸ درصد به قیمت حامل‌های انرژی و ۱۵.۸ درصد به سایر عوامل وابسته است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه با موافقت اعضای حاضر بر افزایش قیمت نان لواش به ۲۰۰ تومان، نان سنگک به ۷۰۰ تومان و نان بربری به ۶۵۰ تومان توافق شد ومقرر شد قیمت‌های جدید از روز چهارشنبه ۲۵ مهر در استان اجرایی ‌شود.

انتهای پیام/م

افزایش قیمت نان در استان کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نان گران شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..