تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چاره بهبود وضعیت کشاورزی ترمیم مدیریت پیر است نه تذکرات تکراری!

ساعت: 16:03 منتشر شده در مورخ: 1397/07/23 شناسه خبر: 1418743

حاشیه ای بر سومین نشست دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی؛

مسئولین در سطوح مختلف استانی و کشوری باید به این باور برسند که مشکل اصلی کشاورزی آذربایجان‌غربی مدیریت پیر و بی رمق این سازمان است نه تذکراتی که هرروزه ارائه می‌شود ولی دریغ از یک تلنگر و البته اقدام در جهت رضایت مخاطبان اصلی!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، روز گذشته سومین نشست دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی با محوریت کشاورزی و بررسی مشکلات این حوزه در استانداری برگزار شد.

سخنان متفاوتی از سوی فعالان بخش خصوصی و نیز مسئولین دولتی در جلسه ارائه شد که بیشتر آن‌ها انتقاد از وضعیت موجود و نیز یافتن راهکاری برای مشکلات پیش روی کشاورزان و اصناف مرتبط با کشاورزی بود.

به طور مثال حل مشکل کامیونداران، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، دخالت مستقیم دولت در مشکلات بخش خصوصی و نیز فعالیت گمرکات برای صادرات مطلوب‌تر محصولات کشاورزی از جمله محورهایی بود که فعالان بخش خصوصی در این زمینه انتقاداتی را وارد کرده و معاون استاندار و مدیران دولتی حاضر نیز با این قشر ابراز همدردی کرده و وعده حل این مشکلات را دادند.

در این جلسه، رضا حسینی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، خطاب به مدیران کل حاضر در نشست به ویژه مدیرکل جهاد کشاورزی و نیز مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان انتقاداتی را وارد کرده و بیان داشت: باید مشکلات کشاورزان و کامیونداران به صورت سریع حل شده و نسبت به تامین درخواست‌های آن‌ها اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

این مسئول، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را نیازمند توجه ویژه در شرایط فعلی جامعه دانست و گفت: در شرایط فعلی برخی مسائل و مشکلات، خارج از اراده تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و ما سعی خواهیم کرد تا حد امکان این مسائل را با کمک دستگاه قضا مدیریت کنیم.

این سخنان حسینی در نگاه اول دارای اهمیت و نیز قابل توجه برای قشر کشاورز و صنوف مرتبط با این قشر است. اما با اندکی تامل بیشتر در سخنان معاون استاندار به خوبی متوجه می‌شویم که این اظهارات نیز همانند تمام گفته‌های قبلی تنها برای دلخوش کردن بخش خصوصی بوده و هیچ عایدی قابل توجهی برای کشاورزان و دیگر صنوف نخواهد داشت.

باید توجه داشت اینکه فردی در کسوت معاون امور اقتصادی استاندار نسبت به تامین کاستی‌های رانندگان کامیون‌ها و یا رسیدگی به مشکلات کشاورزان تاکید کند، همان سخنانی است که در جلسات شورایی، کارگروهی و البته نشست‌های هماهنگی بیان می‌شود و بار دیگر تا جلسات بعدی به باد فراموشی سپرده می‌شود.

در زمینه تاکید معاون استاندار برای تامین مطالبات چغندرکاران تا اسفندماه نیز باید به این نکته اشاره کرد که وعده‌های طولانی مدت برای پرداخت مطالبات چغندرکاران و سایر کشاورزان رازی است که هرگز برای این قشر آب و نان نشده و انتظار همیشگی این افراد برای رسیدن به مطالباتشان به روال عادی زندگانی آن‌ها تبدیل شده است.

متاسفانه امروز شاهد این امر هستیم که مدیریت جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در نزدیکی چهلمین سالگرد حضور خود قرار دارد و برخلاف روحیه جهادی در سازمان متبوعش حتی حاضر به جدا کردن خود از میز مدیریت با یک استعفای ساده نیست!

با این روحیه چه انتظاری در حوزه رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت کشاورزی و صنوف مرتبط با آن در سطح این استان می‌توان داشت؟!

معاون استاندار، نماینده حاضر در نشست، مسئولین بخش خصوصی استان در قالب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بهتر بود به جای داده وعده‌ها و نیز ارائه مطالبات همیشگی خود در راستای اهداف از پیش تعیین شده، نگاهی به وضعیت خدمتی مدیران کل حاضر در نشست و نیز نحوه عملکرد سیاسی، اقتصادی و البته حاشیه‌دار مدیران مرتبط با بحث جلسه می‌انداختند تا بدانند دلیل این میزان تعلل در عملی ساختن دستورات مقامات عالی استانی و کشوری و نیز عدم رسیدن به وضعیت مناسب و پایدار در زمینه‌های یاد شده چیست.

اگر تغییرات مدیریتی در ادارات کل مختلف و به ویژه دستگاه‌هایی که مدیران آن‌ها حواشی مختلفی نظیر چندین سال خدمت بیشتر از زمان معمول، فعالیت‌های اقتصادی خارج از موضوع کاری خود دارند اِعمال نشود قطعا اوضاع اقتصادی و کشاورزی استان از این بهتر نخواهد شد.

به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که آیا تصمیمی جدی برای عزل مدیران بازنشسته و البته دارای حاشیه اقتصادی از سوی مسئولین استانی و وزرای دولت اتخاذ خواهد شد یا اینکه کشاورزی و صنعت امسال نیز همانند سال قبل دچار مشکلات چشمگیر خواهد بود؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چاره بهبود وضعیت کشاورزی ترمیم مدیریت پیر است نه تذکرات تکراری!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..