تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبض نمدمالی خراسان شمالی در دستان روستائیان اشتوت و تکله قوز

ساعت: 18:08 منتشر شده در مورخ: 1397/07/23 شناسه خبر: 1418843

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان گفت: نمدمالی جزو رشته های قدیمی شهرستان رازوجرگلان است که همچنان با نقش های ترکمنی از جمله شاخ قوچ تهیه وعرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از   عصراترک، قاسم بهادری، مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: نمدمالی بدلیل عدم تنوع از استقبال کمی در بازار فروش برخوردار بوده و تعداد اندکی از صنعتگران اقدام به تهیه نمد می کنند.

بهادری افزود: نمد، اغلب جهت مصارف شخصی و خانگی تهیه و استفاده می شود و در حال حاضر روستاههای تکله قوز و اشتوت بیشترین تولید نمد را در شهرستان دارند.

وی ادامه داد: جهت حفظ این هنر توسط میراث فرهنگی اقداماتی چون شناسایی صنعتگران رشته نمدمالی، صدور مجوزهای صنایع دستی برای فعالان این رشته، پرداخت تسهیلات صنایع دستی و نیز معرفی و عرضه محصولات نمدی شهرستان در نمایشگاههای استانی و کشوری از جمله اقدامات می باشد.

بهادری خاطرنشان کرد: یکی از صنعتگران روستای تکله قوز به عنوان نماینده شهرستان تولیدات صنایع دستی شهرستان از جمله نمد را در نمایشگاههای استانی و کشوری عرضه می کند.

وی گفت: جهت استقبال از محصولات نمدی در بازار فروش، پیشنهاد می شود تولیدات نمدی با طرح های متنوع از جمله به شکل کیف، رو میزی و ... تهیه و عرضه شود.

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبض نمدمالی خراسان شمالی در دستان روستائیان اشتوت و تکله قوز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..