دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان؛
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان به مناسبت روز اولیاء و مربیان در مدرسه با تاکید بر تاثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانش آموزان اظهار کرد: مدرسه به عنوان دومین مامن فرزندان که روزانه حدود هشت ساعت از وقت بچهها در این کانون سپری میشود میتواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسئولان مدرسه در تامین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.وی مدرسه و خانواده را 2 نهاد مهم در تربیت دانش آموزان دانست و بیان کرد: هم راستا نبودن شیوههای تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این 2 نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعدادها این سرمایههای عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود
تاریخی با اشاره به حساسیت و ویژگیهای منحصر به فرد کودکان و نوجوانان، آنان را در زمره جمعیتهای آسیب پذیر دانست و گفت: برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از برخی اصول پیروی کنند و توجه داشته باشیم که انسانها با یکدیگر متفاوت هستند و نمیتوان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارایه داد.
وی گفت: این تفاوت در شیوه تربیتی موجب ایجاد تعارض در دانش آموزان میشود و مواجه دانش آموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.
مدرسه و خانه به تنهایی نمی توانند در اعتلای اخلاق دانش آموز موثر باشنددبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه و خانه به تنهایی نمیتوانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانش آموزان تاثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاستهای همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمنهای اولیاء و مربیان تحقق مییابد.
تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین در خصوص آموزش و مسایل تربیتی بچهها در راستای یکسو شدن روشهای تربیتی را ضروری دانست و اظهار کرد: انجمن اولیاء و مربیان هیات منتخبی شامل پدران، مادران، دانش آموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان دریغ نمی کنند.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گفت: 2 نهاد خانه و خانواده زمانی میتوانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگیهای بچهها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتی نیازمند شناسایی ویژگیها و خصوصیات دانش آموزان است و این امر هم تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان ضروری میکند.
انتهای پیام/