تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان

ضرورت رونق بازار داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پایداریبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی درباره چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش های عمده شرکت‌های موجود، شــرکت‌های کوچک و نوپا (حدود 49 درصد از کل شرکت‌های دسته دوم) با منابع محدودی اعم از مالی، انسانی، زیرساختی است که در ابتدای راه تجاری سازی بوده و مشخص نیست تا چند سال دیگر پایدار بمانند.

وی ادامه داد: بازار، چالش دیگری است که از تمام موضوعات مهم تر اســت. بسیاری از شــرکت‌ها بازار مشخصی در داخل ندارند و صرفاً بر اساس یک توانمندی و علاقمندی فردی شکل گرفته‌اند یا اینکه به رغم وجود بازار داخلی توانایی کسب سهم مناســبی از آن را ندارند. در مورد صادرات هم که توانایی های بیشــتری مورد نیاز اســت که عمدتاً شــرکت‌های کوچک و متوسط از آن بی بهره هستند.

مهرداد شکریه یادآوری کرد: حوزه مواد و ساخت پیشرفته، موضوعی فرارشته‌ای بوده و به نحوی با تمام 9 حوزه مذکور مرتبط است اما عمده شرکت‌های این حوزه در دسته دوم با عنوان «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی» قرار می‌گیرند که در مجموع 388 شرکت دانش‌بنیان (11 درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان)در این دسته حضور دارند. در کل شرکت‌های این دسته، 152 شرکت نوپا نوع 1، 117 شرکت‌ تولیدی نوع 2، 82 شرکت تولیدی نوع 1 و همچنین 37 شرکت نوپا نوع 2 حضور دارند.

انتهای پیام/

ضرورت رونق بازار داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پایداری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..