تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است/برخورد با ضد ارزش‌ها باید براساس ارزش‌های اسلامی صورت گیرد

آیت الله محمدی ری شهری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی مطرح کرد؛

تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است/برخورد با ضد ارزش‌ها باید براساس ارزش‌های اسلامی صورت گیردتولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت:تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است و اعتدالی که اسلام مطرح می‌کند تبعیت از رهبری در جامعه است.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله محمدی ری شهری صبح امروز با مسئول عقیدتی سیاسی، سرکلانتر و مسئولان انتظامی پایگاه نهم تهران بزرگ، دیدار کرد، در این دیدار، ضمن خوش آمد گویی به فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی، ایام نام‌گذاری شده در ماه جاری به نام هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با عنایات حضرت حق، شاهد روزها و ایامی بهتر باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به نظر می‌رسد رضایت عمومی از پلیس افزایش پیدا کرده است، از زحمات نیروی انتظامی در شرایط فعلی تشکر کرد و گفت: الحمدلله مردم در داخل کشور از امنیت بسیار خوبی برخوردارند که این مهم شایسته قدردانی است.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه مساله مهم توجه به بایدها و نبایدهای نیروی انتظامی از منظر قرآن و حدیث را مورد تاکید قرار داد و گفت: شایسته است که این مبحث از سوی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مطالعه و تدوین شده و در اختیار همه همکاران نیروی انتظامی قرارگیرد.

وی ادامه داد: اصولا هدف از تشکیل حکومت اسلامی، مبارزه با ضد ارزش‌ها و استقرار ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه است زیرا اگر هدف، اقامه عدل که در راس همه ارزش‌های اسلامی در جامعه است، نباشد به تعبیر مولای متقیان این حکومت از بی‌ارزش‌ترین اشیاء نیز بی‌ارزش‌تر خواهد بود.

آیت الله محمدی ری شهری با اشاره به آیه ۹۰ از سوره مبارکه نحل گفت: در بیانی گفته شده است که این آیه شریفه جامع‌ترین آیات در مطرح ساختن همه نیکی‌ها و بدی‌هاست و اگر کسی هم بخواهد طراز حکومت اسلامی را تعریف کند باید به همین آیه شریفه مراجعه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این آیه شریفه ابتدا اقامه عدل و سپس نیکی به دیگران و سپس رسیدگی به نزدیکان مورد تاکید قرار می‌گیرد زیرا اقامه عدل در همه شئون جامعه از مهمترین تکالیف حکومت است که در آن جامع‌ترین بایدها و نبایدها یعنی عمل و امر به خوبی‌ها و عمل نکردن و نهی از بدی‌ها و امور ناپسند نهفته است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: منطق اسلام انجام خوبی‌ها و ترک بدی‌ها براساس فطرت الهی است و از این رو همه تکالیف دینی نیز برای روشن شدن امور پسندیده و ناپسند برای انسان‌ها تعیین شده است.

آیت الله محمدی ری شهری در تبیین فروع بایدها و نبایدها در نیروی انتظامی گفت: نخستین فرع برای اجرای ارزش‌های اسلامی، خودسازی است زیرا تا انسان خود را نسازد نمی‌تواند جامعه را بسازد و در جامعه اثر بخش باشد، از این رو در نیروی انتظامی باید خودسازی علمی و عملی در همه زمینه‌ها انجام شود که این نکته هم شامل قوای بدنی است و هم شامل قوای معنوی و نیز تخصص‌های مورد نیاز در رشته‌های مختلف است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دومین نکته مورد نظر در این خصوص را همراهی با رهبری و نظام و تبعیت از دستورات سلسله مراتب فرماندهی برشمرد و گفت: همراهی با رهبری وظیفه همه امت است زیرا در صورت بروز هرگونه کج روی و یا گرایش به اطراف، ضرر آن متوجه همه مردم، نظام و منافع کشور خواهد شد و از سوی دیگر اگر همه جامعه همراه و پیرو رهبری باشند، دیگر اختلافی باقی نخواهد ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است و اعتدالی که اسلام مطرح می‌کند همان مسیر تبعیت از رهبری در جامعه است یعنی تندتر از رهبر و کندتر از او نرفتن و پیروی از اوست و در دستورات متعدد روایی نیز توصیه شده که نگاه کنید که اهل بیت پیامبر(ص)، چگونه راهشان را می‌پیمایند و از ایشان تبعیت کنید، هنگامی که می‌روند، و می‌نشینند و قیام می‌کنند از ایشان ن باید عقب ماند و نه جلو افتاد که در هرکدام این‌ها هلاک نهفته است.

وی گفت: در دوران امام جعفر صادق(ع) عده‌ای از پیروان ایشان سخن آن حضرت را به نفع خود توجیه و تعبیر می‌کردند و آن حضرت نیز در بیان روایتی فرمودند: برخی می‌گویند که پیروان جعفر بن محمد هستیم ولی بخدا دروغ می‌گویند و خدا لعنت کند همچنین پیروانی را زیرا که آنان حرف من را به نفع خود توجیه می‌کنند و می‌گویند مقصود او از این حرف چنین و چنان بود، هرچند که من به صراحت حرفم را می‌گویم، من امام کسی هستم که حرف من را توجیه نکند و حرفم را گوش کند.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: نیروی انتظامی باید تا جای ممکن با عامه مردم بر اساس رفق و مدارا رفتار کند و البته برخورد با دشمنان نظام و اسلام و انقلاب باید با شدت و خشونت توام با متانت همراه باشد.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام ولی‌زاده رئیس عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی نهم تهران بزرگ، گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد.

انتهای پیام/

صحبت های مهم آیت الله ری شهری درباره برخورد نیروی انتظامی با ضد ارزش ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است/برخورد با ضد ارزش‌ها باید براساس ارزش‌های اسلامی صورت گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..