تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه جغرافیایی به ۱۱۵ حریف ایران در تاریخ

۷۸۴۸۵۰

۱۲۸۸ بازدید

وب سایت نود: تیم ملی به منظور آماده‌سازی حضور در جام ملتهای آسیا، روز سه‌‍شنبه به دیدار بولیوی می‌رود. تیمهای آمریکای جنوبی حریفان غریبه‌ای برای فوتبال ایران محسوب می‌شوند و تاکنون تنها یک بار یک تیم از این قاره برای بازی تدارکاتی به ایران آمده است. به بهانه بازی ایران با بولیوی حریفان تیم ملی ایران در طول تاریخ مرور شده‌اند.

کویت مشتری همیشگی

تیم ملی ایران بیش از هر تیمی با کویت روبه‌رو شده است.ایران ۳۵ دیدار با کویت داشته که ۲۲ بازی آن در چارچوب رقابتهای رسمی بوده و ۱۳ بازی آن دوستانه محسوب می‌شود.این تیم در مقطعی پای ثابت دیدارهای دوستانه ایران بود و در اواخر دهه نود میلادی در یک مقطع ۵ ساله، ۸ بار با این تیم بازی کرد.

کره جنوبی رقیب سنتی

ایران و کره‌جنوبی دو تیمی هستند که از دیرباز در سطح اول قاره کهن با یکدیگر رقابت داشتند و همین مساله باعث شد تا بعد از کویت، کره‌جنوبی دومین تیمی باشد که ایران بیشترین تقابل را با آنها داشته است.ایران با کره‌جنوبی ۳۰ بار روبه‌رو شده که تنها ۶ بازی آن دوستانه بوده و بقیه در چارچوب مقدماتی جام‌جهانی،جام ملتهای آسیا و بازیهای آسیایی بوده است.

تیمهای آسیایی آشناترین تیمها، آفریقاییها غریبه‌ترین قاره

به سبب حضور در قاره آسیا، طبیعتاً ایران بیشترین بازی را تیمهای این قاره داشته است کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر ۴۶ کشور عضو دارد و ایران با کشورهای این قاره به جز مغولستان، ویتنام، تیمورشرقی، ماکائو،برونئی و بوتان دیدار داشته است.

هرچند تیم ملی استرالیا، در حال حاضر عضو کنفدراسیون فوتبال آسیاست ولی تیم ملی ۶ بار با آنها دیدار داشته که همگی مربوط به زمان قبل از آسیایی شدن این تیم است و استرالیا بین غیر آسیایی‌ها بیشترین دیدار را با ایران داشته است. پس از استرالیا نیز کشور همسایه، ترکیه قرار دارد که تیم ملی ۵ دیدار با آنها داشته است. ایران در مجموع با تمام کشورهای اطراف خود بازی داشته است. یونان و مولداوی از نظر جغرافیایی نزدیک‌ترین کشورهایی هستند که ایران با آنها مسابقه‌ای نداشته است.

ایران با تیمهای اروپایی مسابقات کمی نداشته و با ۳۴ کشور مختلف از این قاره دیدار داشته است. آلمان و فرانسه معروفترین تیمهای اروپایی هستند که تیم ملی با آنها دیدار داشته و انگلستان و ایتالیا نیز از جمله مشهورترین تیمهای اروپایی هستند که تیم فرصت بازی با آنها را به دست نیاورده است.

قاره آمریکا باوجود اینکه از نظر جغرافیایی در فاصله دوری از ایران قرار گرفته ولی از آنجاییکه که این قاره از تعداد کشور زیادی تشکیل نشده ایران با اکثر آنها دیدار داشته است. ایران مجموعا با ۱۷ کشور از قاره آمریکا (شمالی و جنوبی) دیدار داشته که کلمبیا را باید مهترین تیمی که ایران تاکنون با آن جدالی نداشته قلمداد کرد.اکوادور و مکزیک با ۴ بازی، آشناترین حریفان ایران در قاره آمریکا هستند.

قاره پهناور آفریقا، قاره‌ای است که تیم ملی کمترین بازی را با آنها داشته است.تیم ملی تنها ۳ بار در دیدارهای رسمی با آفریقاییها روبه‌رو شده و به احتساب بازیهای دوستانه تنها با ۱۸ کشور آفریقایی بازی کرده است که الجزایر و آنگولا با ۳ بازی پرتکرارترین حریفان ایران از این قاره هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه جغرافیایی به ۱۱۵ حریف ایران در تاریخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..