تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه عواملی میگرن را تشدید می‌کنند؟

عواملی که میگرن را تشدید می‌کنندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آگاهی از اینکه کدامیک بر شما اثرگذار هستند، اهمیت دارد، زیرا محرک‌ها از فردی به فرد دیگر می‌توانند متفاوت باشند. عادات روزانه شما می‌توانند در بروز علائم میگرن نقش داشته باشند.در شرایطی که برخی محرک‌های شناخته شده برای میگرن وجود دارند، آگاهی از اینکه کدامیک بر شما اثرگذار هستند، اهمیت دارد زیرا محرک‌ها از فردی به فرد دیگر می‌توانند متفاوت باشند. در ادامه با برخی عادات شایع که می‌توانند موجب میگرن شوند، بیشتر آشنا می‌شوید.

احساس استرس

استرس یک عامل کلیدی بزرگ و اغلب به‌عنوان محرکی شایع برای میگرن شناخته می‌شود. ساعات کار طولانی یا انجام فعالیتی که موجب استرس در شما می‌شود، ممکن است محرک یا تشدید کننده یک سردرد باشند.برای بسیاری از مبتلایان به میگرن، استرس به‌عنوان محرک شماره یک بروز این شرایط محسوب می‌شود.

داروهای ضد افسردگی و صحبت درمانی گاهی اوقات می‌توانند به کاهش استرس، و پیرو آن، تعداد سردردهایی که تجربه می‌کنید، کمک کنند، اما فراگیری چگونگی مدیریت استرس و واکنش بدن شما به آن گزینه‌ای کاربردی‌تر نسبت به تلاش برای خلاص شدن از آن محسوب می‌شود. شما می‌توانید فعالیت‌های تسکین دهنده استرس مانند مدیتیشن ذهن آگاه، یوگا، تصویرسازی ذهنی هدایت شده، و تکنیک‌های تن‌آرامی را امتحان کنید.

نادیده گرفتن رژیم غذایی

برخی مواد غذایی مانند مونوسدیم گلوتامات، طعم دهنده‌ای که بیشتر در سوپ‌ها و دیگر غذاهای پردازش شده یافت می‌شود، کافئین، شکلات، سویا، پنیرهای کهنه، گوشت‌های پردازش شده، و شیرین کننده‌های غیرمغذی مانند آسپارتام، می‌توانند محرک میگرن باشند.شما باید مواد غذایی محرک مشکوک را از رژیم غذایی خود کنار گذاشته و شرایط را بررسی کنید که آیا تغییری در بروز میگرن‌ها حاصل می‌شود یا خیر.

البته، کارشناسان نسبت به حذف بیش از حد مواد غذایی به‌طور همزمان هشدار داده‌اند. هدف شما باید شناسایی محرک‌های خاص باشد و به ناگاه نباید بسیاری از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

عدم مصرف مایعات کافی

هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می‌تواند زمانی که بسیار گرسنه هستید، رخ داده و موجب انبساط یا انقباض رگ‌های خونی شود که این شرایط می‌تواند محرک یک میگرن باشد.افزون بر این، گرسنگی به سطح استرس بدن اضافه می‌کند.کم آبی بدن نیز می‌تواند موجب فشار خون پایین شود که محرکی برای میگرن است، از این‌رو، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز اهمیت دارد. تامین آب مورد نیاز بدن می‌تواند به مبارزه با خستگی نیز کمک کند که حین یا پس از یک میگرن شایع است.

حضور در محیطی با نور زیاد

افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، ممکن است حساسیت خاصی به بو، صدا، و نور از قبیل دود، روایح شیمیایی در عطرها و لوسیون‌ها، و سیستم روشنایی پر نور اداره خود داشته باشند.برخی افراد پس از ورود به یک فروشگاه بزرگ و در مواجهه با نور و غرفه‌های عطرفروشی نیاز به ترک محل را در خود احساس می‌کنند. اگر این قبیل شرایط محرک علائم میگرن هستند، بهترین گزینه پرهیز از آنها محسوب می‌شود.

وقت‌گذرانی در برابر نمایشگرها

نوری که از نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی منتشر می‌شود می‌تواند افراد مبتلا به میگرن را آزار دهد. برای کار با این دستگاه‌ها، نور نمایشگر را کاهش دهید یا از فیلترهای نور آبی استفاده کنید.اما این تنها نور نیست که مشکل‌آفرین محسوب می‌شود. گاهی اوقات وضع اندامی نامناسب افراد هنگام استفاده از این دستگاه‌ها نیز می‌تواند به بروز مشکل منجر شود. تا حد امکان نمایشگر را هم سطح با چشمان خود نگه داشته و از نگاه کردن به سمت پایین پرهیز کنید.گاهی اوقات مشکلات گردن و شانه محرک اصلی سردرد افراد محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:این هفت درد را نادیده نگیرید

خواب نامنظم

خواب بیش از حد کم یا زیاد می‌تواند محرک میگرن باشد. افرادی که یک برنامه خواب منظم حتی در روزهای آخر هفته را دنبال می‌کنند، می‌توانند احتمال بروز میگرن ناشی از شرایط نامناسب خواب را کاهش دهند.کیفیت خواب نیز اهمیت دارد. متاسفانه، اگر میگرن بر کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارد، این شرایط می‌تواند خطر میگرن‌های بیشتر را افزایش دهد.

منبع:ارمان امروز

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه عواملی میگرن را تشدید می‌کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..