تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید رشته‌‌های جدید را افزایش دهیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ علیرضا ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: در حال حاضر رشته‌های علوم انسانی و معارف دانشجو خاصی ندارد مگر اینکه دانشجو علاقمند به تحصیل در این رشته‌ها باشد و دغدغه ما این است که رشته‌هایی، چون پیراپزشکی و پزشکی را در دانشگاه شهرستان گسترش دهیم.


وی افزود: اکنون در کشور ما بیش از ۳ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد و قانون بودجه، دولت را مکلف کرده است تا سالانه ۹۰۰ هزار نفر را مشغول به کار کند که با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها، دولت نتوانست این برنامه را عملی کند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته از طریق تسهیلات اشتغال، استخدام در ادارات و یا بیمه‌شدگان در قانون تامین اجتماعی، ۲۱ هزار شغل در استان ایجاد شد که با توجه به عقب ماندگی‌های موجود، رقم خوبی نیست.


وی گفت: دانشجویان و جوانان نباید به دنبال شغل در دستگاه‌های دولتی باشند و این امکان دیگر میسر نیست و باید به رشته‌هایی توجه کرد که در آینده کشور به آن نیاز دارد.


ابراهیمی گفت: طبق برنامه سال هزار و ۴۰۰، کشور ما درگیر بحران کمبود معلم به تعداد ۳۵۰ هزار نفر خواهد شد که این مسیر می‌تواند برای ایجاد شغل، مناسب باشد.


وی با اشاره به توسعه مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و تبدیل محیط‌های آموزشی به دانشگاه‌های کارآفرین گفت: یکی از اهداف برنامه ششم حرکت دانشگاه‌ها در مسیر مهارت‌آموزی به دانشجویان است تا پس از فارغ‌التحصیلی، این افراد بتوانند شغلی برای خود ایجاد کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه این چالش‌ها در کنار سو مدیریت برخی از مسئولان کشوری، چالش‌ها را بیشتر کرده است که در حال حاضر تنها تکیه ما باید بر ظرفیت‌های داخلی کشور، منابع خدادادی و ظرفیت جوانان و مردم ایران اسلامی باشد.


وی گفت: ۲ سال و نیم از عمر مجلس دهم با وجود تنگنا‌های اقتصادی گذشت و ما توانستیم قانون منع به کارگیری بازنشستگان را بعد از ۴۰ سال به تصویب برسانیم و تا یک ماه آینده آن را در کشور عملی خواهیم کرد.


انتهای پیام/م

صحبت های عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در آزادشهر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید رشته‌‌های جدید را افزایش دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..