تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزادی ۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسحاق ابراهیمی، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم زندان‌ها و مراکز اصلاحی و تربیتی استان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، گفت: متاسفانه در حال حاضر ۳۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنان مبلغی بیش از ۲۵ میلیارد تومان نیاز است.
 
وی با بیان این مطلب که بدهکاران مالی بیشترین جامعه آماری زندانیان جرائم غیرعمد در استان را تشکیل می‌دهند، افزود: از تعداد کل زندانیان جرائم غیرعمد استان ۲۶۸ نفر به جرم بدهکاری مالی، ۷۹ نفر مهریه و نفقه و ۱۲ نفر نیز به دلیل تصادف و حوادث کارگاهی در زندان تحمل حبس می‌کنند.

ابراهیمی مشکلات اقتصادی و بیکاری را یکی از دلایل افزایش زندانیان بدهکار مالی قلمداد کرد و در این باره گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است، متاسفانه شاهد افزایش جمعیت زندانیان جرائم مالی در مراکز اصلاح و تربیتی استان هستیم که امیدواریم در آینده و با بهبود وضعیت اقتصادی جامعه شاهد روند نزولی در میان زندانیان بدهکار مالی در استان باشیم.
 
مدیرکل زندان‌های کردستان ستاد مردمی دیه را متولی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دانست و ذکر کرد: ستاد مردمی دیه کردستان که اعضای هیأت امنای آن متشکل از خیرین، معتمدین و برخی از مسئولین استان هستند در شش ماهه اول سال جاری با برگزاری شش جلسه موجبات آزادی ۹۵ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده اند.
 
ابراهیمی همچنین از اعطای بیش از هشت ملیلیارد ریال از سوی ستاد دیه بصورت بلاعوض جهت کمک به آزادی زندانیان غیرعمد کردستانی خبر داد و در این خصوص گفت: قسمتی از این مبالغ توسط خیرین و مابقی نیز از سوی منابع مالی ستاد دیه کشور و استان تامین شده است.

وی با اشاره به مردمی بودن ماهیت نهادی همچون ستاد دیه، یادآور شد: به دلیل خواست عمومی خیرین که همواره بانی و حامی این مجموعه بوده‌اند کمک‌های مردمی در وهله اول به آن دسته از زندانیان نیازمندی اختصاص پیدا می‌کند که بر حسب یک اشتباه یا وقوع یک حادثه پیش بینی نشده متحمل پرداخت دیه شده‌اند و در مرحله بعدی باز به درخواست همین نیکوکاران که تامین کننده اصلی منابع مالی این نهاد هستند سعی داریم به آن بدهکاران مالی که نه با سوء نیت و نه بر حسب یک بلند پروازی بلکه به دنبال نوسانات بازار یا عدم مهارت در ورود به حرفه‌ی جدید یا هر عنوان موجه دیگری بدهکار شده و به دنبال آن گرفتار زندان شده اند کمک کنیم.

ابراهیمی طلبکاران خصوصی و شکات پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد را نخستین خیرین این ستاد مردمی معرفی کرد و گفت: در روند آزادی هر کدام از زندانیان جرائم غیرعمد، مددکاران ستاد دیه با توجه به ناتوانی مالی و غیرعمد بودن موضوع حبس، جلسات صلح و سازش و طرح موضوع اخذ گذشت را با رعایت احوال هر کدام از طرفین دعوی پیگیری کرده و در برخی از پرونده‌ها حتی شاهد چشم پوشی صد در صدی شکات در امر مطالبه بدهی خود هستیم به طوریکه در شش ماهه اول سال جاری و با پیگیری مددکاران و اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان، شاکیان زندانیان جرائم غیرعمد کردستانی با گذشت بیش از ۲۳ میلیارد ریال از حق خود تاثیر بسزایی در آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی داشته اند.

انتهای پیام/م

بدهکاران مالی بیشترین جامعه آماری زندانیان جرائم غیرعمد در استان کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزادی ۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..