تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضعف هویتی در حوزه یادمان‌ها داریم

ضعف هویتی در حوزه یادمان‌ها داریمبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نشستی با رئیس و مدیران انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با تاکید بر اینکه در حوزه یادمان های هویتی نیاز به مرجعیت محکم داریم، گفت: فعالیت در حوزه بزرگان و مفاخر وقتی مرجعیت داشته باشد در قوانین بودجه ای نیز می توان برای آن اعتبار و ردیف بودجه ای در نظر گرفت.

وی افزود: در حوزه یادمان ها ضعف هویتی داریم و باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم چرا که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زمینه مستند سازی بزرگان و مفاخر می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دارای جایگاهی است که ارزش آن از رقم اعتباری بیشتر است و این امر برای دریافت امکانات از سوی تصمیم گیران و مشارکت جویان یک فرصت برای انجمن محسوب می شود.

صالحی افزود: یادمان های فرهنگی باید به گونه ای دارای مرجعیت شوند که بتوان در قوانین دولت برای آن جایگاهی در نظر گرفت و دارای ردیف بودجه و اعتبار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این انجمن با توجه به سابقه و اقداماتی که انجام می دهد می تواند در حوزه ایران شناسی نیز فعالیت داشته باشد و با انجمن های ایران شناسی در حوزه بین المللی تعامل و ارتباط یابد و از طریق فضای مجازی و ارتباط های رو در رو با برخی ایران شناسان خارجی خط ارتباطی در این حوزه را تجدید کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتباط و تعامل این انجمن با استان ها در زمینه بزرگداشت بزرگان و مفاخر گذشته و معاصر تاکید کرد.

صالحی در عین حال تصریح کرد: با ارتباط این انجمن با استان ها، آنها این حس را پیدا می کنند که انجمن نسبت به بزرگان و مفاخر و شخصیت های آنها تعلق خاطر دارد و آنها را همراهی می کند.

وی ادامه داد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تعامل با استانها در بخش هویت سازی نیز بهتر می تواند عمل کند و به شخصیت شناسی بزرگان و مفاخر کشور منجر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر توجه به سطح برگزاری بزرگداشت ها نیز تاکید کرد و گفت: برخی بزرگان پس از بازنشستگی به محلی برای دیدارها و ملاقات های خود با شاگردان و علاقه مندانشان نیاز دارند و لازم است در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

در این بازدید همچنین بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و روند فعالیت های این انجمن، آخرین کتاب های منتشر شده از سوی این انجمن در زمینه بزرگان و مفاخر را معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بر آمادگی این انجمن در برگزاری بزرگداشت بزرگان و مفاخر کشور تاکید کرد.

بلخاری ادامه داد: این انجمن چارچوب مشخصی برای شخصیت شناسی در بخش بزرگان و مفاخر در نظر گرفته است و در حال ارسال این چارچوب به استان ها هستیم که بر اساس آن بزرگداشت ها در استان ها انجام شود.

در این بازدید علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع و سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی را همراهی کردند.

انتهای پیام/

انتقاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کم توجهی در زمینه مفاخر فرهنگی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضعف هویتی در حوزه یادمان‌ها داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..