تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنج اشتباه مهم که نباید در بورس مرتکب شوید

 

بازار سهام بسیار گسترده و هیجان انگیز است و برای کسب موفقیت در این حوزه باید در تمام زمینه ها اطلاعات و تخصص کافی داشته باشید. اگر مدتی است که در بازار سهام فعالیت می کنید حتماً متوجه شده اید که کوچک ترین اخبار در نقاط جهان ممکن است سهام شما را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بنابراین باید همیشه اطلاعات شما به روز باشد تا بتوانید در زمان مناسب بهترین تصمیم را بگیرید و از اتفاق های مختلف بهترین بهره برداری لازم را کنید.

در این بین ممکن است گاهی مرتکب اشتباهی شوید و اشتباه در بازار سهام یک امر رایج بوده و نمی توان به صورت قطعی آن را از بین برد ولی می توان با رعایت چند نکته مهم میزان اشتباهات را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. در این مطلب پنج اشتباه بسیار رایج و مرگ بار که معمولا بسیاری از افراد در بازار سهام مرتکب می شوند را به شما معرفی کنیم تا با شناخت مناسب از انجام این اشتباهات پرهیز کرده و میزان ریسک را تا حد زیادی کاهش دهید.

1-عدم توجه به حد زیان (stop-loss)

به ساده تری شکل اگر بخواهیم حدزیان یا حدضرر را توضیح دهیم یعنی زمانی که ضرر سهام ما از یک میزان مشخص بیشتر شد اقدام به فروش آن کنیم و از ضرر بیشتر جلوگیری کنیم. البته حد زیان مربوط به کم شدن سود نیز می شود و زمانی که یک سهام رشد می کند باید بتوانیم حد زیان را کاهش دهیم.

امروزه در سیستم های بورس حدضرر خودکار قرار داده شده و شما می توانید برای سهام های خود یک حدضرر تعیین کنید تا در صورت رسیدن به آن مقدار سهام به صورت خودکار به فروش رسیده و از ضرر بیشتر شما جلوگیری کند. تعیین میزان حد زیان بستگی به سلیقه و نوع سرمایه گذاری شما دارد. بنابراین همیشه یک حدضرر برای خود تعیین کنید و در صورت رسیدن به آن مقدار سهام خود را فروخته تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنید.

2- پیروی نکردن از یک روند (trend)

یک اصطلاح در بورس وجود دارد که می گوید روند دوست شما است و از آن پیروی کنید. البته همیشه دنبال کردن روند بازار مناسب نبوده و شما باید تصمیمات خود را بگیرید ولی در بسیاری از مواقع دنبال کردن روند مناسب است. تجربه ثابت کرده که افراد مختلف در بسیاری از مواقع در یک جهت حرکت می کنند. مثلاً وقتی نرخ دلار افزایش پیدا می کند همه برای خرید دلار اقدام می کنند. بنابراین باید تا حد امکان از روند پیروی کنید و در کنار آن نگاه کلی به ماجرا داشته باشید تا در زمان مناسب در صورت ضرر بتوانید از این بازی با کمترین میزان ضرر خارج شوید.

3- حرص و طمع

حرص و طمع در هیچ کاری به جز یادگیری و آموزش مناسب نیست. اگر به فکر کسب سود یک شبه و بدون تدوین استراتژی دارید این کار قمار بوده و احتمال موفقیت شما کم خواهد بود. سعی کنید تفکرات و میزان سود و زیان خود را به دوستان و افراد متخصص اطراف خود بگویید و از نظرات آن ها نیز استفاده کنید.

زمانی که سهام شما رشد می کند امکان دارد حرص و طمع باعث شود که بیشتر صبر کنید و قیمت سهام کاهش پیدا کند و یا زمانی که ضرر می کنید برای ضرر نکردن اقدام به فروش نکرده و ضرر شما افزایش پیدا کند. بنابراین به هیچ عنوان در بازار سهام طمع نکنید و معاملات خود را طبق استراتژی و اصول مشخص پیش ببرید.

4- ریسک بیش از توان

ریسک جزء جدانشدنی بازار سهام بوده و شما باید بتوانید ریسک خود را مدیریت کنید. بسیاری از افراد زمانی که وارد بازار سهام می شوند بدون توجه به میزان ریسک سهامی که خریداری می کنند سرمایه گذاری کرده و در صورت شکست با روحیه خراب از یکی از بهترین تجارت های جالب دنیا خداحافظی می کنند. بنابراین پیش از سرمایه گذاری میزان ریسک را تخمین بزنید و فرض را بر این بگذارید که در صورت ضرر کامل چه تأثیری روی زندگی شما خواهد گذاشت.

5- انتخاب استراتژی نامناسب

مهم ترین نکته ای که در یک معامله باید همواره به آن دقت کنید استراتژی است. شما باید بتوانید در شروع کار استراتژی مناسبی انتخاب کنید و در ادامه با نوسانات بازار تغییرات مناسب را در استراتژی خود اعمال کنید. برای تعیین استراتژی باید اطلاعات خود را در حوزه های مختلف افزایش داده و طبق آن اقدام به تصمیم گیری کنید. شما می توانید با یک جستجو در اینترنت راجع به تعیین استراتژی های بورس اطلاعات مناسب به دست آورید و طبق آنها مسیر و راه خود را مشخص کنید. اگر به تازگی وارد بازار سهام شده اید مناسب است که یک استراتژی با ریسک و سود کم انتخاب کنید و بعد از گذشت زمان و افزایش دانش شما در حوزه بورس استراتژی مالی خود را برای کسب سود بیشتر افزایش دهید.

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنج اشتباه مهم که نباید در بورس مرتکب شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..