تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمعیت دانش آموزی باید پرچمدار گفتگوی ملی باشد/ نیازمند سازوکارهایی جدید در ایجاد گفتگو هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در دومین روز از افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی که صبح روز امروز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی می‌تواند پرچمدار گفتگوی ملی باشد و این موضوع مهمی است و نیازمند سازوکار جدید برای گفتگوی ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه گفتگو یکی از ضروریات جامعه امروز است ادامه داد: اکنون جامعه ما با رویکرد دیالوگ محور و مونولوگ محور روبه رو است؛ بنابراین عده‌ای فقط سخن می‌گویند و عده‌ای دیگر بی‌نشاط و مناقشه آمیز فعالیت می‌کنند اما در جامعه مشارکت پذیر چنین فضایی نیست و گفتگوی اعضا حاکم است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اگر اعضای مجلس دانش آموزی نتوانند گفتگوی ملی را در جامعه دانش آموزی بیاورند موفقیتی نداریم.

وی ادامه داد: اگر قرار است در آینده جامعه توسعه یافته و خالی از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم ضرورت توجه به دانش آموزان احساس می‌شود.

کاهش زمان گفتگو بین اعضای خانواده صالحی امیری با اشاره به اینکه جامعه برای بازگشت به قله های توسعه و پیشرفت نیازمند آغاز گفتگو است، تصریح کرد: نقطه آغاز این گفتگو در جامعه را باید از مدرسه مشخص کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد در دهه‌های اخیر گفتگو در بین خانواده هم کاهش یافته و زمان آن کمتر از ۲۰ دقیقه شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اهمیت پذیرش نقد پویا اظهار کرد: عامل اصلی تعامل گفتگوی فرهنگی و عامل اصلی تخاصم در جامعه هم فرهنگ است.

صالحی امیری با بیان اینکه تنوع قومی و ۶ هزار گویش داریم، گفت: باید با وجود این شرایط گفتگو کنیم تا وفاق ملی در جامعه حاکم شود البته در گفت‌وگو ها رعایت اصل احترام ضرورت دارد.

گفتگو بهترین روش تعامل با جهان رئیس کمیته ملی المپیک بهترین روش تعامل با جهان را گفتگو دانست و گفت: برجام علیرغم مشکلات پیش آمده بازهم یک گفتگوی ارزشمند محسوب می شود.

صالحی امیری بیان کرد: باید نشاط اجتماعی را ارتقا دهیم و این موضوع زمانی که محقق می شود که میزان تحمل افراد جامعه افزایش یابد.

نقطه آغاز زیست فرهنگی آموزش و پرورش است وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آزاداندیشی گفت: گفتگو راه حلی برای تحقق این مهم است همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشیم که با زیست فرهنگی فاصله گرفتیم و نقطه آغاز این زیست از آموزش و پرورش است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه در گفتگو باید فهم دیگران لحاظ شود، اظهار کرد: تنوع فرهنگی و پایبندی به فضایل اخلاقی راه حلی برای جلوگیری از شکاف فرهنگی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمعیت دانش آموزی باید پرچمدار گفتگوی ملی باشد/ نیازمند سازوکارهایی جدید در ایجاد گفتگو هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..