تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف 500 تن موادمخدر و متلاشی شدن 1241 باند قاچاق در 9 ماه اخیر

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش‌سازهای موادمخدر اعم از روشهای شناسایی و کشف و راه‌های مقابله با آن صبح امروز با حضور سفرا، کاردانان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد.

سردار اسکندر مومنی در این همایش اظهار کرد: حدود 26 سال قبل ایده این کنفرانس در چهل و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان مللل با هدف ایجاد سازگاری مناسب برای گفت‌وگو میان کشورهای آسیایی در زمینه مسائل مورد علاقه و تدابیر اتخاذساز شکل گرفت، شاید باورها، اذهان عمومی بر توفیقات به دست آمده را برنمی‌تابید، اکنون بعد از گذشت بیش از دو دهه از پایه‌ریزی این نهاد مهم شاهد اقدامات اثربخش به منظور اتخاد تدابیر سیاسی، امنیتی، اجتماعی و ... هستیم.

10 هزار تُن مواد مخدر در سال 2017 در افغانستان تولید شد

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در همین راستا در جمهوری اسلامی ایران تلاش شد تا برنامه‌های متنوعی ارائه و اجرا شود، گردهمایی تخصصی امروز نیز در همین رابطه با هدف تبادل اطلاعات در زمینه بررسی ابعاد مختلف تولید، انحراف پیش‌سازها و راه‌های کشف و مقابله با آن برگزار شد، افزایش حدود 87 درصدی تولید مواد مخدر در افعانستان در 2017 نسبت به سال قبل آن و رسیدن به تولید 10 هزار تُنی مواد افیونی، موضوعی برای نگرانی جامعه بشری است.

وی افزود: در این همایش دو روزه ابعاد مختلف این موضوع مورد بحث و تبادل قرار می‌گیرد، چرخه کشت، تولید، توزیع و مصرف موادمخدر همچون یک زنجیره به هم پیوسته و قابل گسست در راستای منافع شوم سودجویانه سوداگران مرگ بوده و غفلت از هر یک از آنها نه تنها ما را در رسیدن به اهداف خود دور می‌کند بلکه زمینه‌های لازم برای  جولان بیشتر قاچاقچیان موادمخدر در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مهیا می‌کند، بر این اساس تقویت زیرساختهای فنی و تجهیزاتی و تلاش در گسترش ابتاکرات و همکاری‌های منطقه‌ای از جمله موضاعات مهمی است که با تشریک مسائل جمعی، دربردارنده نتایج موثر در ابعاد گوناگون مقابله اصولی با پدیده ضد بشری مواد مخدر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقش فضای سایبری در معادلات جهان امروز انکار‌ناپذیر است، گفت: امروزه شبکه‌های سیاه سایبری در اختیار باندها برای جرایم سازمان یافته قرار گرفته و بخش قابل توجهی از جرایم موادمخدر در این فضا بروز دارد، انحراف پیش‌سازها یکی از مسایل جدی قاچاق موادمخدر است و تجارب سالهای گذشته نشان می‌دهد سود اقواکننده حاصل از انحراف آن موجب شده خود به یک قاچاق موادمخدر تبدیل شود.

سردار مؤمنی ادامه داد: متأسفانه به دلیل استمرار فزاینده کشت و تولید موادمخدر در منطقه ما، روند انحراف پیش‌سازها به سوی این بخش از جهان با رشد شتابانی افزایش یافته است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو کنوانسیون‌های سه گانه بین‌المللی سازمان ملل متحد، با اتخاذ سیاست‌های نوین، بهبود مقررات داخلی با هدف انطباق با تعهدات بین‌المللی، جلوگیری از مواد پیش‌ساز را در دستور کار قرار داده، در کشور ما فرآیند واردات، صادرات و ترانزیت پیش‌سازهای شیمیایی تحت نظارت دقیق کمیته ملی پیش‌سازها مستقر در ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود محموله‌ها منشأ قانونی داشته و صرفاً در جهت مصارف علمی، صنعتی و قانونی استفاده شده و به مسیر غیرقانونی انحراف پیدا نکند.

جانشنین فرمانده ناجا با بیان اینکه در بخش کاهش عرضه، جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های کنترل و انسداد مرز در نوار شرقی کشور را ادامه داده، متدکر شد: این اقدامات را به مرزهای غربی گسترش دادیم و با وجود برخی محدودیتها مرزهای زمینی، آبی و .. را تجهیز کرده‌ایم، در همین راستا در 9 ماهه اخیر دستگاه‌های مقابله‌ای کشور موفق شدند با اجرای حدود یک هزار مورد عملیات عمدتاً مبتنی بر اطلاعات، تعداد یک هزار و 241 باند قاچاق را متلاشی، 99 کارگاه را منهدم و بیش از 500 تن انواع مواد مخدر از جمله 32 تن هروئین و مرفین را کشف و تعداد 543 قبضه سلاح را ضبط کنند همچنین جمهوری اسلامی ایران تاکنون 3890 نفر شهید و 12 هزار مجروح جانباز در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داشته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف 500 تن موادمخدر و متلاشی شدن 1241 باند قاچاق در 9 ماه اخیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..