تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار نشر کتاب و مطبوعات کردستان در قالب نشست تخصصی بررسی شد

همزمان با پنجمین روز از هشتمین نمایشگاه کتاب استانی؛

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نشست بازار نشر کتاب و مطبوعات در پنجمین روز از هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور رضا شجیعی، خشایار متی پور، فیض الله پیری و به ریاست توفیق رفیعی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی سنندج برگزار شد.

رضا شجیعی و خشایار متی پور در این نشست به بیان مطالی در خصوص بازار نشر کتاب در سطح کشور و به تبع استان کردستان پرداختند و فیض الله پیری سردبیر هفته نامه سیروان هم در ارتباط با بازار مطبوعات مواردی را بیان کرد.

رضا شجیعی در این نشست با اشاره به اینکه زبان کُردی دومین زبان نشر کتاب در ایران است، گفت: در چند دهه اخیر جریان فکری در حوزه کتاب در کشورمان ایجاد شده است به گونه‌ای که در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها کم و بیش شاهد تولید کتاب هستیم.

وی اظهارداشت: حوزه کتاب با مشکلات فراوانی هم، چون تولید و نشر، بروکراسی اداری، پخش و فروش و حتی مخاطب مواجه است.

خشایار متی پور دیگر عضو این نشست بیان کرد: طی ۲۵ سال اخیر بازار نشر کتاب در شهر‌های کردنشین را می‌توان به دو دوره قبل از سال ۸۴ و بعد از آن تقسیم بندی کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای نشر کتاب و مطبوعات تا سال ۸۴ پررونق بود، افزود: از سال ۸۴ تاکنون به دلیل وجو مشکلات اقتصادی که همچنان بسیاری از حوزه‌ها به ویژه کتاب را تحت تاثیر قرار داده است، شاهد کاهش تولید و کیفیت آثار چاپی هستیم.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه در همین نمایشگاه کتاب کردستان، ۲۰ ترجمه از کتاب‌های مطرح دنیا هم، چون کوری و صدسال تنهایی عرضه شده که ترجمه هیچ کدام از آن‌ها مطلوب نیست.

فیض الله پیری سردبیر هفته نامه سیروان هم در این نشست با اشاره به اینکه تیراژ رسانه‌های مکتوب هم بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: این اتفاق به دلایل مختلفی در جامعه ما روی داده است.

وی با بیان اینکه زیست بوم رسانه برخلاف کتاب در دنیای جدید است، اظهارداشت: جامعه سنتی ما که شاخص‌های توسعه یافتگی در آن هم پایین است ناگهان با موج دنیای الکترونیک مواجه شده است.

انتهای پیام/م

نشست بازار نشر کتاب و مطبوعات در پنجمین روز از هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار نشر کتاب و مطبوعات کردستان در قالب نشست تخصصی بررسی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..