تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرویس مدارس؛ مشکل بزرگ دانش آموزان ارومیه/ مدرسه رفتن گران‌تر شد

ساعت: 10:24 منتشر شده در مورخ: 1397/07/23 شناسه خبر: 1418622

هرساله انتخاب سرویس مدارس برای اولیا و نیز عقد قرارداد با رانندگان سرویس‌ها معضلی بوده که گریبانگیر والدین شده به گونه‌ای که علاوه بر گران شدن کرایه سرویس‌ها، استفاده بیش از ظرفیت نیز مشکل جدی در این زمینه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، چالش گرانی کالا و خدمات آن هم به صورت ساعتی که به گفته کارشناسان به هیچ عنوان با مبانی علم اقتصاد جور در نمی‌آید، به سرویس مدارس هم رسیده  به گونه ای که بسیاری از والدین با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز مدارس به دلیل گرانی قادر به عقد قرارداد با سرویس های مدارس برای فرزندان خود نشده یا از ظرفیت بالای سرویس ها و قیمت های بالا گلایه می کنند.

*افزایش قیمت خودرو = افزایش کرایه سرویس

مادر پسری که امسال به کلاس اول ابتدایی رفته، می‌گوید: روزی که برای رزرو سرویس مدرسه اقدام کردیم حق‌الزحمه راننده برای هر دانش‌آموز بسته به مسافت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بود و ما نیز این مبلغ را پذیرفتیم، اما به محض آغاز فعالیت مدارس مطالبات راننده بالا رفت و اکنون مبلغ ماهانه را به ۱۶۰ هزار تومان رسانده است.

وی، ادامه می‌دهد: راننده دلیل بالابردن کرایه را گرانی خودرو عنوان و اظهار می‌کند: قطعات خودرو هم گران شده و من برای هربار تعمیر این خودرو باید هزینه‌های زیادی بپردازم، پس مبلغ مصوب کفاف هزینه‌های خودرو را نمی‌دهد و باید قیمت را بالا ببریم.

این شهروند، بیان می کند: فکر می‌کنم تاکسیرانی به عنوان متولی این کار باید نظارت خود را بیشتر کند. حتی اگر قرار است هزینه سرویس‌های مدارس بالا برود تاکسیرانی رسما اعلام کند تا ما هم خیالمان راحت باشد که این مبلغ قانونی است و موظف به پرداخت آن هستیم اما این روزها فقط به بحث و جدل با رانندگان می‌گذرد.

*پای درد و دل رانندگان سرویس مدارس!

راننده سرویسی که مقابل یکی از مدارس دخترانه برای رساندن دانش آموزان ایستاده، در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: متاسفانه در کشور ما قیمت هر کالا یا خدمتی بالا برود، کرایه رانندگان تاکسی‌ها افزایش نمی‌یابد همه در جریان وضعیت نابسامان بازار هستند و می‌دانند قیمت هر جنسی چند برابر شده اما کرایه رانندگان تاکسی‌ها همان مبلغ گذشته قبل مانده است.

وی، اظهار می کند: هر بار که قطعات خودرو آسیب دیده یا نیاز به تعویض دارد باید علاوه بر هزینه قطعه هزینه گزافی برای تعویض آن به تعمیرکار دهم اگر تنها به درآمد حاصل از مسافر کشی شهری اکتفا کنم بدون شک نمی‌توانم در این گرانی به مخارج زندگی خود برسم.

این راننده، ادامه می دهد: از خانواده ها انتظار داریم شرایط اقتصادی رانندگان را هم دریابند. همان گونه که آنان خانواده داشته و نیازمند منبع درآمدی هستند ما هم با امنیت به خانه رساندن دانش آموزان در پی به دست آوردن درآمد حلال هستیم.

*افزایش ۱۱ درصدی کرایه سرویس مدارس!

با این حال، فخرالدین معصوم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه طبق ماده ۱۸۰ و مصوبات امضا شده توسط شخص استاندار، باید پیمانکارانی به نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش معرفی می شدند، می گوید: در این راستا ۲۸ پیمانکار به نواحی آموزش و پرورش جهت عقد قرارداد با مدارس معرفی شده اند که ۱۲ پیمانکار مینی بوس از طرف اتوبوسرانی و ۱۶ پیمانکار تاکسی و ون معرفی شده است.

وی، ادامه می دهد: با وجود اینکه پیمانکاران به مدارس معرفی شده اند اما برخی از مدارس عقد قرار داد با آنان را نپذیرفته و اولیا را مسئول سرویس مدارس عنوان کرده اند.

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری ارومیه، عنوان می کند: تاکنون ۲۲۰ کارت سرویس مینی بوس و ۵۰۰ کارت سرویس تاکسی و خودروی شخصی صادر شده است. البته تاکسیرانی در قبال سرویس های فاقد کارت سرویس مسئولیتی ندارد.

وی، تاکید می کند: با رانندگان خاطی، بدون برچسب و استفاده بیش از ظرفیت برخود می شود. همچنین والدین در صورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص سرویس های مدارس می توانند با شماره تماس ۳۲۳۵۹۹۹۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۸۹ و همچنین بازرسان سازمان تاکسیرانی در سطح شهر تماس داشته و اقدام به ثبت شکایت خود کنند.

معصوم زاده، در خصوص کرایه سرویس های سواری قرارادی با پیمانکاران، می گوید: خودرو سواری برای دانش آموزان تا شعاع ۳ کیلومتر ماهانه ۹۰ هزار تومان، شعاع ۵ کیلومتر ۱۰۰ هزار تومان و بیش از ۵ کیلومتر ۱۱۰ هزار تومان است.

وی، بیان می کند: در خصوص خودروهای ون تا شعاع ۳ کیلومتر ماهانه ۸۰ هزار تومان، ۵ کیلومتر ۹۰ هزار تومان و بیش از ۵ کیلومتر ۹۵ هزار تومان است. همچنین خودروهای مینی بوس تا شعاع ۵ کیلومتر ۴۰ هزار تومان و بیش از ۵ کیلومتر ۴۵ هزار تومان هستند.

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری ارومیه، ادامه می دهد: در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۱ درصدی را در بحث کرایه‌ها شاهد هستیم.

وی، عنوان می کند: حدود ۷۰ درصد از رانندگان سرویس مدارس را بانوان تشکیل می دهند.

حال با توجه به اینکه بارها در سطح شهر شاهد تردد سرویس مدارس هستیم آنچه که بیش از همه توجه همگان را به خود جلب می کند سوار شدن بیش از ظرفیت دانش آموزان در خودروها است که گاهی در یک خودرو با ظرفیت ۵ نفر شاهد حضور ۱۰ یا ۱۲ دانش آموز هستیم!

این موضوع خود می تواند مسئله ای خطرناک و خطرساز باشد که امیدواریم با نظارت بیشتر از این گونه خطرات کاسته و در خصوص کرایه مدارس نیز نه شاهد اعتراض سرویس ها و نه والدین باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرویس مدارس؛ مشکل بزرگ دانش آموزان ارومیه/ مدرسه رفتن گران‌تر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..