تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ذرت علوفه‌ای جایگزین مناسب برای گیاهان علوفه‌ای پرآب

ذرت علوفه‌ای جایگزین مناسب برای گیاهان علوفه‌ای پرآبعلی جنانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قوچان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: برای تامین علوفه یک ساله دام‌ها، ذرت کاران در قوچان برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را آغاز کردند.


وی افزود : میانگین تولید این محصول در هر هکتار ۸۰ تن است و برداشت آن از مزارع این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود که نزدیک به ۳۰ درصد از این محصول به شهرستان‌های همجوار ارسال خواهد شد.


جنانی گفت: ۳هزار هکتار زراعت بهاره در سطح زراعی شهرستان وجود دارد که ۷۰۰ هکتار از مزارع قوچان زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته است و میانگین برداشت از هر هکتار ۳۵ تن می‌باشد .


مدیر جهاد کشاورزی قوچان تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۴هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.


وی اظهار داشت: این محصول برای استفاده به عنوان خوراک دام در دامداری‌ها، در انبار‌ها نگهداری می‌شود.


جنانی گفت: رعایت اصول صحیح کشت ذرت علوفه‌ای، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری باعث افزایش تولید این محصول در سال‌های زراعی جاری شده است.


مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: ذرت‌ها را به صورت قطره‌ای آبیاری می‌کنند و ۹۰ درصد بازدهی دارد که در این روش، هر هکتار ۶ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود و محصول دو برابر افزایش می‌یابد در حالیکه این میزان مصرف در آبیاری بارانی ۹ هزار متر مکعب است.


وی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت این محصول به دلیل کمبود منابع آبی گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و رعایت نکات آموزشی کاشت محصول، امسال در هر هکتار ۱۵ درصد افزایش یافته است.


گفتنی است برداشت ذرت در قوچان تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام // ح.خ

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی قوچان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ذرت علوفه‌ای جایگزین مناسب برای گیاهان علوفه‌ای پرآب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..