تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آجرپزی، صنعت پررونق گذشته و راکد امروز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ روستای نامن در ۴۵ کیلومتری شرق داورزن در دهه ۸۰ و اوایل نود قطب آجر پزی منطقه غرب خراسان رضوی بوده ، اما اکنون در این روستا صنعت آجرپزی بنا بدلایلی در رکود به سر می‌برد. آجرپزی، صنعت پررونق گذشته و راکد امروز


یکی از روستاییان شاغل در این حرفه به خبرنگار ما می‌گوید: مرغوبیت خاک در این روستا سبب شده حدود ۵۰ کوره آجر پزی با حدود ۲۰۰ کارگر وجود داشته باشد که بخاطر گرانی نفت کوره اکثر آن‌ها تعطیلی شده اندو تنها ۵ کوره فعال است.

وی ادامه می‌دهد:  همراهی نکردن دولت نیز باعث رکود کارگاه‌های آجرپزی شده است.


یکی دیگر از روستاییان هم می‌گوید: آجری که چیدیم برای کوره بعدی باید پخته شود، اما تامین نکردن نفت کافی باعث ایجاد مشکلاتی برای این کار شده است.

دولت و مجلس برای احیای این صنعت باید پای کار بیایند


محمدرضا نامنی رئیس شورای اسلامی روستای نامن در گفتگو با خبرنگار ما  می‌گوید: دولت و مجلس برای احیای این صنعت باید پای کار بیایند وبا اختصاص یارانه به این صنعت برای عمران و آبادانی روستا گام بردارند.


در ادامه این گزارش به کوره‌ای نیمه صنعتی در این روستا سری زدیم. این کوره که حکمان نام دارد در سال ۸۶ با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی تاسیس شد، اما به دلیل گرانی نفت و رکود حاکم بر این حرفه تعطیل شد.

آجرپزی، صنعت پررونق گذشته و راکد امروز
 نامن دهیار روستا هم در باره این صنعت در این روستا به خبرنگارما می‌گوید: جمعیت روستا تا سال ۸۰، ۱۵۰۰ نفر بود، اما الان تحت تآثیر تعطیلی کوره‌های آجرپزی و بیکاری فراگیر، به ۱۱۷۰ نفر رسیده است.


وی می‌افزاید: تخصیص یارانه به نفت کوره و پیگیری گاز رسانی به کوره‌ها که در جوار روستای نامن قرار دارند خواسته کوره داران نامن است.


حمایت از کسب وکار‌های کوچک در روستا‌ها علاوه بر بهبود معیشت، از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها جلوگیری می‌کند که این امر حمایت دولت و مجلس وهمت خود روستاییان را می‌طلبد.

انتهای پیام//س.م

گزارشگر: سید محمد موسوی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آجرپزی، صنعت پررونق گذشته و راکد امروز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..