تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلی که به خاطر چند صدم ثانیه مردود اعلام شد

۷۸۴۵۶۰

۷۲۸ بازدید

داور گل زیکو در دیدار برزیل و آرژانتین در جام جهانی ۱۹۷۸ را به خاطر چند صدم ثانیه قبول نکرد.

ایسنا: در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به سر می بریم دوباره یک قضاوت جنجالی این بازی‌ها را تحت تاثیر قرار داد. در رقابت‌هایی که آلبی سلسلته میزبان بود بعید نبود این تیم به بالاترین رتبه‌ها برسد. جام جهانی در حالی برگزار شد که این کشور در زمان دیکتاتوری به سر می‌برد و شرایط خفقان آوری در آنجا حکم فرما بود. بازی‌های اصلی در ورزشگاه مونومنتال ریور پلاته برگزار می‌شد که فاصله کمی با مدرسه نظامی (یکی از بدترین سرویس‌های حاکم در آرژانتین) داشت.

در آن سال روند برگزاری جام جهانی به این صورت بود که تیم‌های صعود کرده از مرحله گروهی یک بار دیگر به صورت گروهی مسابقه می‌دادند تا تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی مشخص شوند. در این مرحله تیم‌های آرژانتین، برزیل، لهستان و پرو در گروه B قرار گرفتند.

برزیل می‌توانست یک حریف سخت و یک سد برای آلبی سلسته محسوب شود. این تیم در دیدار نخست برابر سوئد بازی قابل توجهی به نمایش گذاشت. سلسائو مقابل آرژانتین تا دقیقه ۹۰ یک بر یک مساوی بود تا این که داور یک کرنر به نفع این تیم اعلام کرد. دیرسئو توپ را ارسال کرد و زیکو با یک ضربه سر آن را به گل تبدیل کرد اما کلیو توماس، داور ولزی سوت زد ...

پایان بازی بود و گل؟ داور آن را قبول نکرد چون معتقد بود ضربه سر دقیقا هم‌زمان با سوت پایان زده شده است. اعتراض‌های بازیکنان برزیل بی فایده بود و داور گل را قبول نکرد. سلسائو با تساوی زمین بازی را ترک کرد.

گلی که به خاطر چند صدم ثانیه مردود اعلام شد

سپس این تیم مقابل اسپانیا نیز متوقف شد. در آن روز کاردنیوسا نتوانست از یک فرصت خیلی خوب بهره ببرد و در حالی در محوطه جریمه صاحب توپ شد که دروازه خالی بود. سانتیانا توانست از لئائو، دروازه‌بان برزیل عبور کند و توپ را به کاردنیوسا برساند.

بازیکن اسپانیایی تنها باید توپ را کنترل می‌کرد و سپس به سمت دروازه‌ای ضربه می‌زد که آمارال مدافع حضور داشت. با این حال نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و بازی با تساوی به پایان رسید. برزیل با کسب دو مساوی و پیروزی مقابل اتریش به دور دوم صعود کرد. دو تیم برزیل و آرژانتین دوباره برابر هم قرار گرفتند و باز هم مساوی کردند. هر دو توانستند بازی اول خود را با پیروزی به پایان برسانند.

در این شرایط همه چیز در هفته آخر مشخص می‌شد و برزیل باید به مصاف لهستان می‌رفت و آرژانتین مقابل لهستان قرار می‌گرفت. اگر سلسائو و آلبی سلسته پیروز می‌شدند تفاضل گل، تیم صعود کننده به فینال را مشخص می‌کرد. با وجود اتفاق‌های پیش آمده مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند ابتدا بازی برزیل انجام شود و سپس دیدار آرژانتین.

آلبی سلسته از این طریق می‌توانست بفهمد با چه نتیجه‌ای می‌تواند صعود کند. برزیل ۳ بر یک برابر لهستان پیروز شد. به همین خاطر آرژانتین به پیروزی ۴ بر صفر یا بیشتر نیاز داشت و به آن دست یافت. دروازه‌بان پرو آرژانتینی بود اما به ملیت پرو در آمده بود. بازی با پیروزی ۶ بر صفر آلبی سلسته پایان یافت. ماریو کمپس و لوکه دبل کردند. اوسمن و تارانتینی دیگر گل‌های میزبان را به ثمر رساندند.

سپس آرژانتین در فینال به مصاف هلند رفت و با یک نمایش خوب در وقت‌های اضافه پیروز این دیدار شد. ویدلا با خوشحالی جام قهرمانی را به پاسارلا اهدا کرد. با این حال همه آن لحظه جنجالی را به یاد دارند. توماس با مردود اعلام کردن گل زیکو نخستین تاثیر را در مسیر قهرمانی آرژانتین داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلی که به خاطر چند صدم ثانیه مردود اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..