تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برپایی موکب فعالان قرآنی یاسین در اربعین حسینی

ساعت: 15:48 منتشر شده در مورخ: 1397/07/22 شناسه خبر: 1418439

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه از برپایی موکب فعالان قرآنی یاسین در اربعین حسینی در عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه امسال نیز به حول و قوه الهی با موکب اربعینی در خدمت زائران اربعین خواهد بود که به همین بهانه گفت و گویی با «معصومه وجدانی» مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه انجام دادیم که در زیر می خوانید.

«معصومه وجدانی» با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار می کند: یکی از زیبایی های پیاده روی اربعین٬ گردهمایی باشکوه شیعیان از سراسر دنیا پیرامون سیدالشهدا (ع) است. هر کسی از هر قوم و نژادی تنها با یک هدف قدم در این مسیر می گذارد تا به ندای امام حسین (ع) لبیک گوید و با آن حضرت تجدید بیعت کند.

وی می گوید: مردم عراق در مدتی که شیعیان از نقاط مختلف جهان در عراق حضور دارند، به خوبی از آنان میزبانی می کنند، در طول مسیر پیاده روی اربعین هر کسی به نوعی می خواهد گرسنگان و تشنگان را اطعام و سیراب کند. نذری‌های مختلفی نیز توسط مردم برای زوار اربعین تدارک دیده شده است.

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در این باره ابراز می کند: رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند «در اربعین حسینی، به خوبی می‌توان نمایشی عظیم از برادری بین مسلمانان را به وضوح مشاهده کرد؛ مرزهای جغرافیایی شکسته می‌شود و افرادی از سرتاسر جهان با سنین مختلف گرد هم می‌آیند و در این میان، مردم کشوری که سال ها درگیر جنگ و ناامنی است و بسیاری از آنها دچار فقر هستند، تمام تلاش خود را برای میزبانی جمعیت میلیونی به کار می‌برند و برادری خود را اثبات می‌کنند، که این امر نو ظهور را می‌توان به عنوان مقدمه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) بیان نمود».

وجدانی می گوید: برادری، بالاترین معنی است که در دوران بعد از ظهور توصیف شده، که اربعین را می‌توان یک نمایه‌ای از دوران بعد از ظهور دانست، و این رویداد می‌تواند باعث تقویت اعتقاد شیعی گردد.

وی در ادامه سخنان خود این چنین بیان می کند: رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت اله خامنه‌ای (مدظله العالی) با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین تصریح می کند: ایشان در همایش بسیجیان در ورزشگاه ازادی فرمودند: حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به اینچنین حماسه ای دارد به وجود دارد.

وجدانی تاکید می کند: با عنایت به منویات رهبر جهان اسلام و با توجه به وجود ارتباط و همکاری  بین موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه و یکی از نهادهای مردمی حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) به حول الهی در سومین سال متوالی موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه اقدام به حضور در موکب اربعینی کرده و با امکانات و خادمین متخصص و متدین خود در خدمت زائران حسینی خواهد بود.

وی اذعان می کند: بر اساس هماهنگی و مساعدت مسئولین ستاد عتبات استان آذربایجان غربی اقلام و امکانات موکب راهی عراق می شود تا در خدمات رسانی به زائران مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه بیان می کند: همچنین تعداد ۳۰ نفر از اعضای فعال موسسه شامل سه نفر پزشک متخصص و عمومی، سه نفر طباخ نان، ۴ نفر آشپز ماهر و  ۲۰  نفر خادم جهت استقبال و پذیرایی و خدمات رسانی به زائرین حسینی به موکب اربعینی اعزام می شوند.

وجدانی ابراز می کند: این موکب تحت عنوان موکب گروه انصار مدافعین حرمین شریفین عراق در سه راهی حله مستقر بوده و دارای کلیه امکانات پذیرایی و اقامتی برای خانم ها و آقایان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برپایی موکب فعالان قرآنی یاسین در اربعین حسینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..